České dráhy mění název pro vlaky do Mnichova, spojení z Prahy na západ Čech zpomalí

Souprava InterJet jako Západní expres do Chebu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSouprava InterJet jako Západní expres do Chebu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Změna má přinést cestujícím lepší přehled o tom, který vlak kam jede.

V seznamu názvů dálkových vlaků Českých drah se od změny jízdního řádu objeví nové jméno. České dráhy nově zavádí Bavorské expresy, které budou označovat dálkové vlaky z Prahy do Mnichova. Dosud jezdily, stejně jako spoje z Prahy do Chebu, pod názvem Západní expres.

Nejde o jedinou novinku na trase z Prahy do Plzně a dál na západ.  Kvůli stavebním pracím u Karlštejna a dalšímu omezení u Výtoňského mostu dojde k prodloužení jízdních dob.

Vede nás k tomu více skutečností, především pak odlišný typ používaných souprav, kdy na spojích do Chebu jezdí netrakční jednotky InterJet, zatímco směrem do Mnichova používáme vozy klasické stavby a soupravy jsou dílem operovány ČD a dílem německým dopravcem pod obchodní značkou Alex. Druhou významnou skutečností pro odlišení obou větví se dvěma různými trasami. Společný je jen úsek Praha – Plzeň a dál vlaky pokračují do Chebu nebo do Domažlic a Mnichova. Pro zákazníky se tak zjednoduší orientace v jízdním řádu a hned podle názvu budou vědět, který ze spojů má cílovou stanici v Chebu a který jede do Bavorska,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Tento princip používají České dráhy na více linkách. Například na lince R10, kde se střídají spoje Hradečan do Hradce Králové a Krakonoš do Trutnova. V případě linky R17 jezdí spoje Vltava do Českých Budějovic, Lužnice do Českých Velenic a Silva Nortica do Vídně.

Pomalejší a některé vlaky jen na Smíchov

I když budou mít cestující v jízdních řádech díky novým názvům jednodušší vyhledávání, musí počítat s tím, že od prosince se jízdní doby mezi Prahou a Plzní prodlouží. Důvodem jsou chystané stavební práce na koridorové trati podél Berounky u Karlštejna. Další omezení nastane na Výtoňském mostě v Praze, kde dojde ke snížení rychlosti a možnosti průjezdu pouze jednoho vlaku v jeden okamžik.

Až dosud jezdí expresy z Prahy hlavního nádraží do Plzně 75 minut (77 minut při cestě z Plzně). Nově podle návrhu pojedou Západní expresy 83 minut, z Plzně 82 minut. Spojení Praha – Plzeň přitom v posledních letech patřilo díky vybudování Ejpovických tunelů a nasazení nových souprav mezi relace s nejrychlejším nárůstem cestujících.

Omezení nastane také v regionální dopravě, hlavně kvůli stavu Výtoňského mostu. Část osobních vlaků na trati podél Berounky bude začínat a končit ve stanici Praha-Smíchov namísto pražského hlavního nádraží. Jde o všechny vlaky, které končí a začínají v Řevnicích, tedy hlavně posilové spoje ve špičkách.

„Opětovné prodloužení cestovních časů a další omezení, která jsou spojena s modernizací koridoru v úseku Praha – Beroun a se stavem mostu v Praze na Výtoni přirozeně mohou tento dosavadní vývoj významně ovlivnit. České dráhy budou dělat maximum, aby k odlivu cestujícíh nedocházelo a podařilo se udržet současnou poptávku po cestování na této trati,“ dodal Šťáhlavský.

O 43 % vyšší cena než odhad. Modernizace koridoru podél Berounky vyjde Správu železnic podstatně dráž

Tagy Bavorský expres České dráhy praha - mnichov Správa železnic trať 170 Trať 171 Praha - Beroun Západní expres
119 komentářů