O 43 % vyšší cena než odhad. Modernizace koridoru podél Berounky vyjde Správu železnic podstatně dráž

Železniční trať v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicŽelezniční trať v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnic

Práce začnou v listopadu, omezení mají být oproti plánu menší.

Sdružení firem Elektrizace železnic Praha a Switelelsky Rail CZ vyhrálo soutěž na modernizaci dalšího úseku III. železničního koridoru podél Berounky. V soutěži Správy železnic bylo sdružení jediným účastníkem, práce mají začít v listopadu. Cena zakázky proti odhadované ceně stoupla o 43 % na 2,3 miliardy korun.

Modernizací projde 7,1 kilometru dlouhý úsek trati, kde dochází často k provozním výpadkům. Podle Správy železnic budou omezení provozu během stavby menší, než se plánovalo. Dokončení se předpokládá v roce 2026. Soutěž byla vypsána již loni.

Stavba se nachází ve složitém území CHKO Český kras s velmi omezeným přístupem na staveniště v úzkém údolí řeky Berounky. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.

Úsek Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnic

Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati, a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 km/h.

Správa železnic do soutěže dala jako kritérium hodnocení i co nejmenší omezení provozu. „Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, součástí nabídky zhotovitele byly pohotovostní služby pro případ mimořádných událostí.

Práce tak budou probíhat za jednokolejného provozu. „Díky příslušným opatřením bude kolem pracovních míst zavedena vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 km/h namísto běžně používaných 50 km/h,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

 

Tagy Elektrizace železnic (EŽ) Správa železnic Swietelsky Rail Trať 171 úsek Karlštejn - Beroun
169 komentářů