České dráhy mají pět finalistů v tendru na nákup bateriových jednotek

Bateriová jednotka na platformě RegioPanter, vizualizace. Pramen: Škoda GroupBateriová jednotka na platformě RegioPanter, vizualizace. Pramen: Škoda Group

České dráhy vypsaly řízení loni před Vánoci, poptávají jednotky BEMU 140 pro Moravskoslezský kraj.

České dráhy mají po půl roce od vypsání pět finalistů vůbec prvního tendru na dodávku dvouzdrojových elektrických jednotek. Celkem poptávají až 15 vlaků, které budou moci využívat obou hlavních napájecích soustav v České republice i akumulátoru.

Kvalifikací prošly podle informací deníku Zdopravy.cz společnosti CAF, Škoda, Siemens, Stadler a Alstom. Tendr má formu jednacího řízení s předchozí výzvou k účasti, nyní nastává zadávací fáze řízení. Uzavírka je 19. července.

České dráhy vypsaly řízení loni před Vánoci, poptávají jednotky BEMU 140 pro Moravskoslezský kraj. Výsledkem tendru bude rámcová smlouva, odhadovaná hodnota je 3,4 miliardy korun. Tendr navazuje na dříve vypsané předběžné tržní konzultace.

Pod trolejemi musí jednotka zvládnout rychlost 160 km/h, mimo elektrifikované tratě 120 km/h. Součástí smlouvy bude i oprava a údržba jednotek formou full-service.

Moravskoslezský kraj chce celkem devatenáct jednotek. Čtyři objednaly České dráhy letos v dubnu bez soutěže od Škody Group formou dodatku ke smlouvě na dodávku elektrických jednotek. BEMU značky Škoda mají být dodány do zkušebního provozu do listopadu 2024.

Tagy BEMU BEMU 140 České dráhy dvouzdrojové jednotky
56 komentářů