15,7 miliardy do bateriových jednotek. Dolní Sasko chystá velké vyřazování dieselových vlaků

Jednotka Stadler Flirt3 BEMU2 SH pro Deutsche Bahn. Pramen: VUZJednotka Stadler Flirt3 BEMU2 SH pro Deutsche Bahn. Pramen: VUZ

Začala soutěž na dodávku 70 bateriových jednotek.

Většina dieselových vlaků by měla z kolejí Dolního Saska postupně zcela zmizet. Dolnosaské ministerstvo, do jehož kompetencí spadá i doprava, rozhodlo o rozdělení 623 milionů eur (15,7 miliardy korun) do nákupu nových bateriových jednotek.

Ministerstvo to uvedlo v tiskové zprávě. Peníze získá dopravce LNVG patřící spolkové zemi a dopravní svaz v Braunschweigu (RGB). Celkem půjde o peníze na nákup 70 bateriových elektrických jednotek (BEMU).

Tento krok představuje důležitý milník na cestě k dekarbonizaci dopravního sektoru ve spolkové zemi Dolní Sasko, zejména s ohledem na více venkovské regiony,“ říká dolnosaský ministr dopravy Olaf Lies.

První jednotky vyjedou v roce 2029 v provozních souborech Heidekreuz a Harz-Heide. V případě souboru Heidekreuz jde o linky Brémy–Ülzen, Hamburk-Harburg – Buchholz i. d. Nordheide – Soltau – Hannover a Soltau – Lüneburg. V souboru Harz-Heide jsou linky Braunschweig – Bad Harzburg, Braunschweig – Goslar, Braunschweig – Sz-Lebenstedt, Braunschweig – Schöppensted a Braunschweig – Ülzen.

V ostatních souborech se očekává stažení dieselových jednotek a nahrazení bateriovými do roku 2037. Nové dieselové vlaky už spolková země nekupuje.

Začala současně i společná soutěž na dodávku 70 BEMU jednotek pro oba dopravce, součástí je i servis na 30 let.

Dolní Sasko se stalo i prvním regionem, kde jezdí vlaky na vodíkový pohon. Osvědčily se natolik, že další už dopravce nechce.

Vlaky na vodík? Další už nechceme, oznámil jejich první zákazník. Nakoupí bateriové jednotky

Tagy BEMU dekarbonizace železnice Dolní Sasko konec dieselových vlaků LNVG
71 komentářů