Cestovní ruch Dopravci Železnice

ČD chtějí pro noční vlaky novou značku NJ, přímý spoj k Jadranu letos nevyjede

Lůžkový vůz. Foto: JLV
Lůžkový vůz. Foto: JLV

České dráhy letos nepočítají s přímým spojením Česka a Chorvatska vlakem. Linka z Prahy do Splitu, která umožňovala cestujícím vzít s sebou i auto, nevyjede.

Podle mluvčího Petra Štáhlavského je důvodem změna vedení vlaků v Budapešti. „Vlaky do/z Prahy jezdí nově do/ze stanice Budapest Nyugati pu., zatímco noční vlak do Chorvatska odjíždí z nádraží Budapest Keleti pu. Z uvedeného důvodu není možné zajistit přechod přímých vozů mezi těmito dvěma rameny,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

České dráhy podle něj mají zájem zajistit i nadále přímé spojení do Splitu, proto prověřovaly se zahraničními partnery alternativní trasu například přes Rakousko nebo přes Slovensko a Maďarsko mimo Budapešť. „Bohužel tyto trasy jsou však v letošním roce nepoužitelné, a to buď z ekonomických důvodů nebo z důvodů plánované výlukové činnosti,“ dodal Štáhlavský.

Při cestě vlakem k moři je tak letos nutné přestupovat a volit kombinaci spojů z ČR do Maďarska nebo Rakouska a pak přípojů ve směru Balkán / Itálie. Směrem na sever, k Baltskému nebo Severnímu moři, kam ale nesměřuje tolik turistů, jezdí přímé spoje do Hamburku a Kielu v Německu s možností přípojů do dalších letovisek (Sylt, Rujana).

Konce přímého vlaku se chytli autobusoví dopravci, Flixbus a Regiojet letos posílí spojení do Chorvatska.

Kromě tento týden oznámeného sezónního vlaku z Bohumína k polskému Baltu se objeví letos v prosinci na českých kolejí ještě další novinka: přímý noční vlak mezi Vídní a Berlínem přes Polsko, který pojede přes Břeclav a Bohumín.

České dráhy se na start připravují i tím, že u Úřadu průmyslového vlastnictví v polovině května zažádaly v o zápis dvou ochranných známek NJ a ČD NJ. Použít je chtějí právě na trase mezi Břeclaví a Bohumínem.

Nové logo pro noční vlaky, které si přihlásily u Úřadu průmyslového vlastnictví České dráhy. Foto: ÚPV
Nové logo pro noční vlaky, které si přihlásily u Úřadu průmyslového vlastnictví České dráhy. Foto: ÚPV

ČD jsou partnerem ÖBB a kooperují při provozu nočních vlaků. Tato kooperace se může prohloubit v případě provozu plánovaného nočního vlaku Vídeň – Bohumín – Berlín pod značkou Nighjet. V této souvislosti jsme zajistili registraci loga ČD NJ,“ vysvětlil Štáhlavský. Jaké další plány se značkou mají, neuvedl.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Dost ma prekvapuje ze znacku nighjet nemaju registrovanu OBB.

železničář v důchodu

Předpokládám, že Rakušané mají zaregistrovánu jako známku „ÖBB Nightjet“ – a je otázkou, zda by vůbec nějaký úřad byl ochoten zaregistrovat jen obecný název „Nightjet“.

železničář v důchodu

„České dráhy podle něj mají zájem zajistit i nadále přímé spojení do Splitu, proto prověřovaly se zahraničními partnery alternativní trasu například přes Rakousko nebo přes Slovensko a Maďarsko mimo Budapešť. „Bohužel tyto trasy jsou však v letošním roce nepoužitelné, a to buď z ekonomických důvodů nebo z důvodů plánované výlukové činnosti,“ dodal Štáhlavský.“ Ono by zřejmě bylo možné dostat se bez velkých technických problémů přes Rakousko přes noc aspoň do Zagrebu: z Prahy vyjet spolu s vozy jedoucími přes Linz Hbf do Švýcarska (Praha-Holešovice odjezd v 17:48 hodin) a v Salzburgu Hbf přejít na noční vlak EN 499 „Lisinski“ (München… Číst vice »

Michal

Taky si myslím, že kdyby se snažili, že se to povede… S OeBB jsou celkem kámoši, tak by to mohli trochu prolomit i na jih…

Milan

Podle mě došlo k posílení autobusových spojů zcela nezávisle na vlakovém spoji, který letos nevyjede. Mezinárodní osobní vlaková doprava má vinou absurdně vysokých cen v provnání s konkureční dopravou, celkově mizivé přepravní výkony.

Michal

Tohle je infotainment, ne odborný web, takže podobné závěry neberte doslova.

Petr.R

Měla by zakročit vláda s evropskou unií, čd je národní dopravce a ty jejich služby už moc lidem se nelíbí, oni jenom nejde, je to složité . Už je na čase, aby vláda národní dopravce uznala někoho jiného. Kolilk to logo jen může stát? Není lepší to napsat do jízdního řádu bez toho loga nebo chcou za to NJ vybírat poplatek stejně jak za pendolino?

MildaIV

Jistě soudruhu. Svaz evropských socialistických republik do projedná na stranickém sjezdu a rázně zakročí! Vydá nařízení, které všechno vyřeší.

Martin

Vyhledejte lékařskou pomoc.

poiuz

Za Pendolino neplatite žádný připlatek, jen si musíte pořídit místenku, která stojí 35Kč… PS: Doporučuji navštívit psychiatra, tak rychle, jak to jen jde…

A.H.

Vy jste opravdu psychopat!

Petr.R

No jo, rozčilujete se, ale třeba praha-ostrava není pendolino dražší jen o 35kč od soukromníku. Jestli jste modří, tak já tu vaši průkazku nemám. A mildo, jestli se u vás oslovujete soudruhu, tak mně do toho netahej a raději napiš, proč mají čd ten nápis národní dopravce.

coudy

komu se to nelíbí je Petr.R co na ČD jen plive…

To

Petr.R.: Jestli nemáte tu jejich průkazku, tak s ČD nejezděte, nikdo vám to nenutí. Já ji mám a jezdím s nimi, páč nabídka soukromých dopravců po území ČR je zanedbatelná.

Daniel Štrunc

Doporučuji vám aby jste navštívili psychiatra a nechat se hospitalizovat v psychiatrické léčebně Bohnice

Martin

Rád bych věděl, jakým jazykem vy to hovořit? Protože to co vy psát, nedává ani hlavu ani patu..

Jiřík

Ty pracuješ u Radima ovečko?Tvoje příspěvky číst- jak ČD Jančurovi špatně opravují vozy,jak mu ČD hážou klacky pod nohy apod., je opravdu radost.Všichni konkurenti by se dle Tebe měli stáhnout a nechat podnikat Jančuru.To logo Nrodní dopravce Tě hodně s.re?Jančura zase může mít v jízdním řádu „Regiojet,dopravce podvádějící s dotacemi“

Jirka

A u toho vlaku do berlína přes břeclav a bohumín bude umožněn nástup ve stanicích na českém území nebo až v polsku jak jste psali před měsícem?