Cestovní ruch Dopravci Železnice

České dráhy nabídnou přímý noční rychlík k polskému Baltu, ceny začnou na 624 Kč

Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com
Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com

České dráhy se dohodly s polským dopravcem PKP Intercity na prodloužení sezónního rychlíku Wydmy z Katovic na poloostrov Hel v Baltském moři až do Bohumína. Od 22. června tak bude přímé spojení z českého území k polskému baltskému pobřeží a do tamějších letovisek.

Pro tuzemské cestující by mělo jít o jednu z nejlevnějších k možností, jak se dostat k Baltu: Včasná jízdenka Polsko z Ostravy až na poloostrov Hel vyjde na 624 kč, z jiných českých měst bude mírně dražší.

Českým turistům se tak usnadní cesta do oblasti  Sopot, Gdyně, Helu a dalších letovisek. Rychlík Wydmy bude v provozu každý den od 22. června do 1. září. Zařazeny v něm budou běžné rychlíkové vagóny 2. třídy (B) a polské lůžkové vozy. Z Bohumína bude odjíždět večer ve 20:12 hod. a ráno bude projíždět například Gdaňsk, Sopoty, Gdyni a jízdu ukončí v letoviscích Leba a Hel. Opačným směrem bude odjíždět z baltského pobřeží ve večerních hodinách a do Bohumína přijede dopoledne v 9:58 hod.

Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského je možné pro cestu z Česka k polskému Baltu využít i EC Sobiesky z Vídně až do Gdyně, který jede přes den.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Viktor Nárožný
Host
Viktor Nárožný

Zdá se mi to jako velice dobrý nápad. Už i proto , protože polský Balt má hodně co nabídnout a je to oblast Čechy hodně opomíjená. Navíc cestovat autem k polskému Baltu…to není nic moc.

To
Host
To

Na můj dotaz v této diskuzi, proč spoj nezajíždí alespoň do Ostravy, mi bylo odpovězeno, že důvodem nejspíš budou nějaké provozní záležitosti (absence zázemí v Ostravě apod.) a dále že z Ostravy jezdí spoje do Bohumína co chvíli a jízdní doba trvá 7 min. Fajn, takže opět požadavky dopravce zvítězily nad požadavky cestujících. Zajet do Ostravy a poté zpět na údržbu do Bohumína by byla pro dopravce práce navíc, tak si cestující musí holt dojet do Bohumína. Ptám se – ten spoj bude vozit jen nádražáky? Myslel jsem, že je cílen na cestující, co chtějí jen na dovolenou, tzn. táhnete… Číst vice »

Daniel Štrunc
Host
Daniel Štrunc

nechcete nechtějte tak si trčte s prominutí doma na Pr—-!!!

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A proč by měla mít právě usmolená Ostrava výhodu před celým zbytkem ČR, který by na úhradu vyšších nákladů na provoz toho vlaku pro několik málo ostravských „cestujících co chtějí jen na dovolenou, tzn. táhnete bágly, kufry apod. … “ zbytečně doplácel? Když tím rychlíkem bude chtít jet někdo třeba z Brna, Jihlavy či odjinud, také na něj bude muset někam dojet – navíc ostravští cestující, když nebudou chtít přestupovat mezi vlaky, mohou tím taxíkem dojet na nádraží přímo do Bohumína místo do Přívozu, a nebude to pro ně ve výsledku ani o mnoho dražší.

Jan Honzák
Host
Jan Honzák

Jaká usmolená Ostrava, má svoji historii !!!!!!

petr.r
Host
petr.r

nemůžu to najít kolik stojí jízdenka v polsku nebo případně z polského uzemí. Jinak ta cena je dobrá.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Pokud to hledáte na webu PKP, Poláci prodávají jízdenky jen třicet dní dopředu a mezinárodní jízdenky z Polska je možné koupit jen osobně v české, nebo polské výdejně jízdenek. Pokud by jste do Polska chtěl zpáteční jízdenku, jde to i přes web ČD, ale ne vždy. S Poláky je to v tomto trošku komplikované.

Perr
Host
Perr

Kupte si listek z chalupek a mate to za 300 kc a nebo vikendovy od patku do pondeli za 500 a muzete cestovat po celem polsku cely vikend cimkoliv krome ec a pendolino pres polsky web

Alex1979
Host
Alex1979

Železničář v důchodu. Přesně jak říkáte, kde ty časy jsou. Dnes už nám zbyl na trati Letohrad – Týniště jen jeden par rychlíku Kysperk. A silná nákladní doprava jen v úseku Týniště – Častolovice – Škoda Auto Kvasiny. Tak aspoň, že tato regionální trať má význam pro dopravu snad i do budoucna.

BarosFCB
Host
BarosFCB

Zavedli přímý spoj k Baltu, přímé k Jadranu ( Split a Bar ) zrušili… 🙁 Nevím, zda-li je tahle politika ČD posun kupředu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V Polsku by ten vlak jezdil stejně, takže se vlastně neplatí mnoho nákladů navíc a vyrovnat to lze i dvoustranně – k Jadranu toho ze střední Evropy mnoho nejezdí a těžko bychom při rozumné ceně jízdného byli schopni zaplatit balkánským železničním za nějaké naše přímé vozy.

Martin
Host
Martin

Bar a Split nejezdí (údajně) kvůli požadovaným úhradám od Balkánců…

Michal
Host
Michal

Jadran byl na prd, nejezdil přes Rakousko a jel dva dny… Tohle „nezavedli“, jen prodloužili polský vnitro rychlík o kousek.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Jak už bylo napsáno. Toto je polský vnitrostátní vlak, prodloužený o pár km (a nejspíš je na polském území dotovaný).

Pokud by chtěli ČD udělat vlastní komerční vlak k Baltu, nevyplatí se to stejně jako vlastní vlak k Jadranu. Příliš velká sezónnost, příliš velké poplatky za koleje (v poměru k pomalosti těchto kolejí).

Milan
Host
Milan

Co na tom, že půlka Česka cestuje k moři na jih, ČD budou raději vypravovat vlaky k polskému Baltu:) To už by přínosnější bylo obnovení spojení na Rujánu, kam ještě nedávno jezdil EC až na Binz. Spoje do Burgasu nebo Splitu dojezdily snad už na počátku 90.let.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

ČD ten spoj nejen že nevypravují, ony s ním dokonce nemají nic společného, jen na ten vlak Polákům pronajímají vozy a proto se ČD rozhodly, že jej zpřístupní cestujícím i v přeshraničním úseku.

Michal
Host
Michal

Lůžkový kurz do Splitu jezdil ještě loni.

Dlouhá jízdní doba, nulový marketing, ne úplně zanedbatelná cena…

Dark
Host
Dark

A Burgas s Varnou jezdily každé léto až do roku 2014. Z Česka to jelo na Metropolu a v Budapešti se ty vozy přehodily na Nesebar.

Netris
Host
Netris

Půjde o komerční, nebo o objednávaný spoj? Kdo ho bude financovat?

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Myslíte na těch dvou kilometrech, kde pojede po území ČR? Fakt vás to tak pálí?

Zlatý podnos
Host
Zlatý podnos

Na českém území se bude jednat pravděpodobně o komerční spoj. Ovšem na tom kousku to máte stejně jedno – česká vlaková četa na tom vlaku stejně jako na ostatních přeshraničních vlacích s Bohumínem pravděpodobně jezdit nebude a polské to bude úplně ukradené, té budou zajímat především polské jízdní doklady (z vlastní zkušenosti). Co se týče financování, ČD to bude podle mého názoru stát minimální náklady, protože z provozního hlediska se jedná o přetahy vozů ČD z/do ČR pronajatých PKP IC.

Sotous
Host
Sotous

Sobieski.

Alex1979
Host
Alex1979

Vzpomínám si jako kluk na jízdní řád 1995/1996 na rychlík 254/255 Baltik z Prahy přes Wroclaw do Stetina a zpět. A nebo na rychlík 252/253 Bohemia z Prahy do Warszawi s primymi vozy do Moskvy. 11 vozový rychlik jsem viděl v Častolovicích jak ho táhl brejlovec směr Lichkov.😉

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jedenáct vozů ovšem bývalo hodně už i na jednoho „brejláka“ – „šlechtičny“, když dopolední „Jeseník“ vozil občas o prázdninách několikavozové posily pro pionýrské tábory, jezdily dvojmo …
Kde že jsou ty doby …

Tomas
Host
Tomas

Vzpomínám si, že se do Varšavy lítalo v pondělí, ve čtvrtek a v neděli (prosím nebrat doslova). Dnes tam můžete z Prahy letět přímo 8x denně a za pár korun. Tomu vlak nemůže konkurovat.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tomas:
Tomu samozřejmě konkurovat nelze – a po „lokálkách“ přes hraniční přechod Lichkov – Międzylesie už vůbec ne (a to ani při využití „koridoru“ do Ústí nad Orlicí) …

Radek Janata
Host
Radek Janata

Tomas: do Varšavy létají pouze menší stroje. A pokud se podívám na cenu (např. odlet za týden, návrat za dva týdny), tak zpáteční letenka stojí 4500 Kč, ovšem jízdenka na noční vlak včetně lehátka 2000 Kč (a ještě ušetříte za hotel).

Michal
Host
Michal

Takže ani „koridor“ do Ústí vám nevoní? Když jsem jel poprvé Bohemkou spodem namísto těch vámi opěvovaných Častolovic, připadalo mi to jako zjevení, v Jablonném jsem byl rychleji a pohodlněji než autem – a to se ještě v Kyšperku přepřahalo a Vmax 140 kvůli koženkám.

Za Lichkovem jsou tratě výrazně rovnější a velkoryseji postavené, jen v dost zuboženém stavu. Jestli chcete někam dávat uvozovky, dávejte je na PKP.

To
Host
To

Neví někdo, proč nebude vyjíždět alespoň z Ostravy? Takhle to pojede z díry do díry

Vojta
Host
Vojta

Hádám, že jakožto noční rychlík by tam musel celý den někde stát, na což asi na Hlavním ani na Svinově není prostor, tedy by ho museli odtáhnout aspoň do Kunčic. Zatímco v Bohumíně prostor je a z Ostravy tam jede něco co chvíli.

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

Bo to velkoměstoOstrava nemá to zázemí jako čističky, posunovou četu a jiné náležitosti potřebné pro mezinárodní vozbu?

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Já to vím, ale pokud cílové stanice, tedy Hel a Lebu považujete za díry, je zbytečné Vám odpovídat. Tak jen ve zkratce, Poláci by si tak či tak na 4/5 soupravy tohoto vlaku půjčovali vozy od ČD a vlak by proto stejně do Bohumína zajížděl do depa, i když by přeshraniční úsek jel bez frekvence cestujících. Proto ten Bohumín. A ze stejného důvodu není protažený až do/z Ostravy, protože by se pak zase vracel zpět do Bohumína do depa. A protože z Ostravy do Bohumína jezdí i tak vlaky každou chvíli s jízdní dobou sedm minut, není jeho vypravení až… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jan Soukup:
Katastrofou jsou ovšem (z pohledu cestujícího) samotné bohumínské nádraží a služby, které jsou tam nabízeny …

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

žvd: To máte pravdu, v tom s Vámi plně souhlasím 🙂

a8n
Host
a8n

Hlavně na tom nejspíš bude neinteroperabilní mašina, takže by se stejně v Bohumíně muselo přepřahat.

Martin Střeštík
Host
Martin Střeštík

„až na ostrov Hel“ – Hel není ostrov, podle wiki – nepřesně Helský poloostrov, úplně správně Helská kosa.

Jan Šindelář
Admin

díky, opraveno

Johnny Gomezz
Host
Johnny Gomezz

Divim se, ze te admin za ten rejpavej koment neposlal do „hell“ … 😀