Část obchvatu Karviné se otevřela řidičům, hotový je už kilometr

Obchvat Karviné. Foto: SkanskaObchvat Karviné. Foto: Skanska

Stavba bude dokončená příští rok.

Řidičům v Karviné se otevřela další, zhruba 700 metrů dlouhá část budovaného obchvatu města. Cesta z Karviné do Stonavy tak už vede nejkratší možnou cestou.
Kvůli klimatickým podmínkám budou práce na zbytku stavby pokračovat až po novém roce.

„Letos jsme mimo jiné dokončili zemní těleso z hlušinové sypaniny, zprovoznili nový podchod u lázní Darkov, který je součástí chodci i cyklisty intenzivně využívané trasy do rekreační oblasti Karvinské moře. Byla také dokončena zhruba kilometrová přeložka Darkovské mlýnky,“ říká oblastní manažer Skanska Pavel Brumek.

Od letošního léta je už v provozu první část obchvatu od začátku úseku ze strany Českého Těšína až po napojení Karviné, tedy zhruba 300 metrů obchvatu. Od tohoto místa až po odbočení na Stonavu, je hlavní trasa pro veřejný provoz otevřena od pátku 16. 12. Pro MHD byl úsek zprovozněni již 11. prosince, v termínu změny jízdních řádů.

Jde o dalších zhruba 700 metrů nové komunikace, kde bude provoz veden bez omezení podle schváleného provizorního dopravního značení. Po dobu budování první části obchvatu museli řidiči a hlavně obyvatelé Stonavy mířící do Karviné absolvovat zhruba 8 km dlouhou objízdnou trasu, na které mimo jiné probíhaly další stavební práce nesouvisející s výstavbou obchvatu.

Na zbývajícím úseku je hotová pokládka téměř 80 procent asfaltových vrstev na hlavní trase. Pokročily i práce na novém mostě přes Olši, kde byly osazeny všechny segmenty ocelové konstrukce a filigrány, tedy systém ztraceného bednění, do kterého se nyní osazuje armatura a při vhodných klimatických podmínkách bude zahájena betonáž mostovky.

Tři kilometry dlouhý obchvat Karviné bude přeložkou silnice I/67. Skanska zakázku získala za 899 milionů korun bez DPH, stavba začala v polovině roku 2020. Obchvat má především vyvést tranzitní dopravu z města. Trasa se díky novostavbě zkrátí z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr.

Trasa je projektována jako polovina plánovaného čtyřpruhového obchvatu Karviné s tím, že na konci úseku bude komunikace vybudována v plné šířce, aby se v budoucnu předešlo těžkostem při napojování na mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/59.

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

 

Obchvat Karviné. Foto: SkanskaObchvat Karviné. Foto: SkanskaObchvat Karviné. Foto: Skanska
Tagy I/67 obchvat Karviné Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Skanska
Žádné komentáře