Brno zkouší opět vybrat výrobce parciálních trolejbusů, nahradí modely 14 Tr a 21 Tr
Dopravní podnik se zaváže k odběru nejméně deseti trolejbusů.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal soutěž na dodávku až 40 dvounápravových trolejbusů s částečným bateriovým pohonem. Alternativní zdroj energie využije hlavně při výlukách.
Nově vypsaný tendr je reakcí na zrušenou soutěž na dodávky nových trolejbusů v loňském roce. Objevit by se měly především na linkách 30, 32, 34, 35, 36, 38 a 39. „Aktuální počítáme s využitím bateriového provozu především při výlukách a také využitím baterií v rámci běžném provozu,“ dodala mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Při běžném provozu má jít hlavně o možnost eliminace odběrových špiček při rozjezdu nebo využití rekuperované energie.
Odhadovaná cena zakázky je 440 milionů korun. Rámcová smlouva bude platit do roku 2025, DPMB počítá s odebráním nejméně 10 vozidel. Další budou záležet na stavu financí.
V Brně jezdí aktuálně jen deset parciálních trolejbusů Škoda 26 Tr, ve městě se objevily v roce 2018. Další soutěž na nové trolejbusy s baterií zrušil letos na počátku roku. Mají nahradit hlavně trolejbusy 14 Tr a 21 Tr. Aktuálně běží ještě soutěž na stavebnici trolejbusů, kterou řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ještě letos by měl DPMB obdržet dvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr od Škody Electric, dalších dvacet příští rok.