Doprava ve městě Trolejbusy

Brno koupí 25 kloubových trolejbusů s bateriemi, uvažuje o úpravě linek

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna plánuje na příští rok investici do 25 nízkopodlažních kloubových trolejbusů. Budou mít i částečný pohon na baterii pro případ, že pojedou mimo troleje.

Zakázku s odhadovanou cenou 425 milionů korun zveřejnil dopravní podnik na svém profilu zadavatele.  Podle zadávací dokumentace bude jediným kritériem pro výběr cena.

DPMB požaduje trolejbusy, do kterých se vejde nejméně 110 lidí při obsazenosti 5 lidí na metr čtvereční, mají mít celovozovou klimatizaci. Ve voze má být nejméně deset USB zásuvek pro dobíjení drobné elektroniky.

Bude se jednat o obnovu vozového parku, nikoliv o rozšíření počtu vozidel. Těmito kloubovými vozidly budou částečně nahrazeny i standardní sólo trolejbusy, bude se celkově jednat o částečné zvýšení nabízené kapacity,“ řekl provozní ředitel DPMB Jan Seitl. Už letos zařadil DPMB do flotily první parciální trolejbusy 26 Tr od Škody Electric. Desítka vozů už jezdí, jde o dvanáctimetrové trolejbusy.

Podle Seitla není dosud jasné, na jaké linky kloubové trolejbusy s bateriemi podnik nasadí. „Pracujeme s variantou jejich využití buď při plánovaných dlouhodobých výlukách anebo je možnou uvažovat s úpravou stávajících linek a obsluhou koncového úseku mimo trolejové vedení a tím náhradou některé ze stávajících autobusových linek,“ dodal Seitl.

DPMB má aktuálně zhruba 150 trolejbusů, třetina z nich je kloubových.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Diky za jakoukoliv modernizaci a posun v doprave v DPmB, kde byl vzdy vsechno problem. Staci se podivat, jak dlouho se mluvi o trati na Jirovu, nahrade autobusu trolejbusy a o tramvaji ze Stranske Skaly na Holzovu nemluve. A co se tyce tech USB, ono to potesi, kdyz stojim v zacpe ve meste nebo nahodou kdyz to jede, tak jedu delsi dobu a muzu si nabit telefon. Ono to neni az tak drahe dat do noveho vozu pripadne starsiho po GO. Ve vlaku mne napriklad dvakrat dobre poslouzily. Spis bych mel obavy o to, jak rychle do tech zasuvek nejake hovado nacpe zvykacku.

  • Co furt maj s těma USB zástrčkama?
    Nebudou to chtít i do výtahu? Aby si cestující dobili?

    • Možná na linky 44/88, když si bude chtít někdo dobít, tak bude jezdit pořád dokola 😀 Jinak je to nesmysl. Telefon si nabíjí každý normálně uvažující člověk doma, než jde do práce/školy. Ale pokud by se dalo přes ten kabel napojit na RIS a pohrát si… 😀

  • Já bych si je uměl představit na linkách 44/84, ty vedou asi tak ze dvou třetin pod drátem.

  • Že by konečně dlouho očekávaná obnova trolejbusové linky do Tuřan? 🙂 Spíš si myslím, že dojde k nahrazení autobusů za trolejbusy na lince 60/61, to už kdysi slibovali. Do kopce kolem Ústředního hřbitova je to pro autobusy porod. Plus se hodně nabízí linka 47, která již dnes vede v poloviční délce pod trolejbusovou tratí.

      • To se mi moc nezdá, musel by dvakrát najíždět a sjíždět z vedení (zda-li vůbec), což by představovalo docela zdržení pro expresní linku. Když nad tím tak přemýšlím, asi spíš budou některé spoje 25 a 26 právě vypravovány těmito trolejbusy a zajíždět budou až na Jírovu, než se dokončí zadrátování úseku (v nedohlednu:). Líšenští by konečně měli aspoň trochu úlevy.

        • Zadrátování úseku od dnešní konečné trolejbusů na novou konečnou autobusů a trolejbusů Jírova již mělo být dávno hotové – jedná se o 0,18 km jednosměrných trolejí (kolem konečné Jírova) a 1,50 km obousměrných trolejí. To je ale pro odbory dopravy MMB a ÚMČ Líšeň nevídaný problém, trvající již celých 30 let. Stále jen slyšíme blablabla a blablabla a nic. Proto je potřeba tyto lidi z radnic vyházet, a protože ryba smrdí od hlavy, tak se podívat i na celé vedení MMB a ÚMČ. Raději všichni nechají bez povšimnutí parkovat trolejbusy v jednom pruhu silnice před dnešní konečnou, a souhlasí tak s veřejným ohrožováním životů kolem projíždějících cyklistů a řidičů.
          Zadrátování 1,68 km není žádný technický problém – žádná zástavba na tomto úseku není. Vše to je jen naprostá neschopnost dnešních a bývalých úředníků státní správy.
          Raději vyhodí peníze za trolejbusy s baterkami, se kterými budou jen a jen problémy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora