Brno využilo opci na další kloubové trolejbusy od Škody, nakoupí 20 vozů
Trolejbus Škoda 27 Tr. Foto: Škoda Electric
Všech 40 nových trolejbusů bude jezdit v Brně do konce roku 2022.
Všech 40 nových trolejbusů bude jezdit v Brně do konce roku 2022.
Dobrý den,
rád bych se zeptal myslíte, že se bude doplňovat klimatizace do 31tr a jak dlouho s něma budu ještě jezdit, než je vymění?
Díky moc
Otázkou je jestli budou jezdit i na jiných linkách než primárně do „milionářských“ čtvrtí, jak je v Brně zvykem u nových klimatizovaných vozů doposud.
Nemám pocit, že by zrovna Husovice, kam se primárně nasazují Draci, byly nějaká milionářská čtvrť. Vy snad ano?
A Masarykova čtvrť kde má čistě náhodou tato linka konečnou, či klimatizované trolejbusy končící těsném sousedství je asi tak co? že by náhodný výběr?
Klimatizované trolejbusy končící v těsném sousedství jsou které? Ty parciály, co jezdí nejčastěji na 30/32/34/36 a občas se objeví na 38/39? Stačí se podívat sem a projít si jednotlivé měsíce, kdy nebyla žádná výluka: https://www.bmhd.cz/vypravenost/vypravenost.php?typ=26Tr&mesic=2021-07
A kolik procent z té trasy tvoří Masarykova čtvrť, prosím pěkně? Pět? Možná ani to ne? Většinu trasy má ta linka částmi města, které bych si dovolil označit za přesný opak milionářských čtvrtí. Zbytek už řekl Kerneteriér. Jenom doplním, že na 38 a 39, stejně jako 35, když na ní zrovna nejsou autobusy, jsou k vidění spíš 14Tr, než 26Tr a zbytek bývají 21Tr. Tak kde máte ty klimatizace?
Trošku paranoidní, ne? Trať do Masarykovy čtvrti má nepříznivé sklonové poměry. Proto je snaha na ni vypravovat spolehlivé a nové vozy. Vámi popisovaní pracháči z vilek jezdí auty.
Vždyť 3505 měla nedávno velkou prohlídku a je de facto „jako nová“, ta jen tak do šrotu nepůjde. Minimálně na konci o ní bude od šotoušů boj 😀
To jen dobře že již teď uplatnili opci… Ještě by to chtělo kraťasy vysoutěžit a trajfy budeme mít komplet nové a nízkopodlažní
,,Podle dat v registru smluv zaplatí DPMB za jeden autobus 11,95 milionu korun. “
Myslíte cenu za trolejbus, ne?
Tak je to v podstatě takový autobus:) ale díky za upozornění:)
Rád bych podotknul, že linka 27 je od 1.7.2020 mimo provoz. Nejspíše jste chtěl napsat linku 37 (na ní jezdí velmi často kloubové trolejbusy). Mohl bych Vás poprosit o opravu v článku?
Toto číslo uvádělo v odpovědích DPMB letos v lednu. Ale pro jistotu ji zcela vymažu:)
Ta tuším bude znovu v provozu, až se zavře Tomkáč pro trolejbusy. Jenom linka Jírova- SO a manipulačně po Jedovnické do Slatiny.
Tak na lince 27 mají jezdit? To se jim bude jezdit dobře na lince, co je (dočasně?) zrušená. Spíš bych to viděl na linku 37 😇
Jak napsáno výše, linka bude obnovena v souvislosti se stavbou na Tomkově náměstí, kdy budou Vinohrady a Líšeň prakticky odříznuty od zbytku trolejbusové sítě a obsluhovány přes novou manipulační trať ze Slatiny. Nicméně mám své pochybnosti o tom, že zrovna na této lince budou jezdit klouby. To ať je raději dají na 36, udělají tam rozhodně lepší službu, než na tomto cancouru.
O prázdninách roku 2017, kdy 25 a 26 nemohly jet kolem kasáren, tak 27 byla prodloužena na Novolíšeňskou a jezdily tam právě klouby.
Takže je tu nějaká šance, že by je mohli znovu nasadit.
Tak a ještě nahradit krátké 14Tr/21Tr a bude to úžasné. Kromě kloubových 31Tr by tím pádem byly všechny trolejbusy klimatizované. Nyní jezdí v Brně 49 kloubových trolejbusů, do prosince 2022 jich bude 70. Vím, že kloubáků je málo, ale pořád mi vychází, že se počítá s nasazením i na jiných linkách. Viděl bych to na 31/33.
No, 15Tr, 22Tr a 25Tr je dohromady 19, 14Tr je tuším 12 nebo 13, jestli počítám správně, takže při počtu 40 kusů nových trolejbusů zbude ještě i na náhradu několika 21Tr. A osobně doufám, že ty zbytné půjdou primárně na linku 36, protože ta klouby potřebuje jako sůl už několik let.
Kloubáky nechat, je jich furt málo…
Ty už jsou zralý na šrot. Kromě posledních 31Tr to už maj povětšinou na hraně.
Predpokladám, že budú ich budú nasadzovať aj na iné linky, pretože 15Tr, 22Tr a 25Tr je len dokopy 19.
Zřejmě ano. Ale těch kloubáků je nedostatek, tudíž prioritou bude, aby na linkách 25/26/37 byly jen trolejbusy.
Nevím, jak je na tom 37, ale na 25 a 26 jsem autobus už hodně dlouho neviděl, nepočítaje v to mimořádnou náhradu, zpravidla tak na jedno, dvě kola, než je opět nahrazena trolejbusem.
22 Tr bude škoda, nadčasový výborně řešený interiér, jako první bych shodil ze skaly 25Tr, tenhle krám se fuckt nepovedl. Ani kloubové SOR nejsou žádná výhra, zejména v létě, bez výhrad snad akorát nákup deseti parciálů (taky solárka jak tahle dodávka).
15 Tr patří do muzea nebo na retrolinku, mají na to nárok.
No, je fakt, že kdyby DPMB z obou zbylých 15Tr udělal historické, přidal k tomu nějakou 14Tr, 21Tr a 22Tr, tak by klidně mohl provozovat historickou trolejbusovou linku vlastními silami a nemusel by se každoročně dohadovat s TMB (což zrovna letos, bohužel, nedopadlo).
Co jako nedopadlo? DPMB si na dopravní nostalgii půjčil vozy, které chtěl. Ostatní se chystaly také. Holt se prostě šetřilo. DPMB se s TMB dohadovat nemusí, minimálně u trolejbusů je spolupráce výborná..
No, oficiální vyjádření DPMB k letošní neexistenci historické trolejbusové linky je skutečně takové, že se nepodařilo dohodnout s TMB. Jestli to je nebo není pravda, to netuším, protože do toho já opravdu nevidím, takže vám musím jen věřit, že tímto vyjádřením, kterým si do budoucna mohou výrazně poškodit doposud dobré vztahy s TMB, se jen snažil zamaskovat fakt, že prostě šetří kde to jenom jde.
To je pro mne novinka, vzhledem k tomu, že v návrhu letošní smlouvy na pronájem trolejbusů jsme s provozem linky H24 počítali. Bylo by možné toto stanovisko DPMB přeposlat na mail kocman@tmbrno.cz. Předem děkuji.
Teď se mi to hledat nechce, ale bylo to někde na facebooku DPMB jako jejich oficiální vyjídření. Ale když si to teď zpětně uvědomuji, tak toto vyjádření od někoho, kdo dost možná ani nemá oficiální stanovisko od vedení podniku, nemusí vždy vyjadřovat názor podniku samotného. To je nakonec taky fakt.
Konečně se Brno zbaví těch starých 15Tr a 22Tr, už bylo opravdu načase. V posledních letech vidím v brněnské MHD velký posun vpřed co se týče tramvají a autobusů, ale na trolejbusy se až doteď tak nějak zapomínalo.
Ešte nie je vyharné, treba čo najskôr nakúpiť krátke trolejbusy. 14Tr už nemajú v premávke čo robiť a 21Tr sa postupne rozpadajú.
Vzhledem k rozdílům v konstrukci předních náprav se ani nedivím. 14/15Tr mají tuhou LIAZ, robustní konstrukce. Je určena pro provoz v bývalém CCCP, to se ve městě s nerovnostmi i tramvajovými kolejemi pozná.
Dobrá zpráva. Za tu cenu by byla škoda opce nevyužít.
„Tr15, Tr22 a Tr25“ není správné označení…
dík za opravu:)
Já díky za upozornění.