Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

Brno chystá velké nákupy autobusů i trolejbusů za více než miliardu

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily v roce 2018, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal jednu z největších zakázek na českém autobusovém trhu. V soutěži s odhadovanou cenou přes půl miliardy korun shání 84 autobusů. Nově dopravce také začal hledat i dodavatele parciálních trolejbusů.

Soutěž na nákup nových autobusů vyšla je zveřejněna na profilu zadavatele.  V soutěži s odhadovanou cenou 560 milionů korun poptává až 33 nízkopodlažních kloubových autobusů a 51 dvounápravových dvanáctimetrových autobusů, rovněž nízkopodlažních.

DPMB požaduje v soutěži vozy s co největším podílem nízké podlahy, autobusy mají být plně klimatizované. Součástí má být wi-fi připojení pro cestující a USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.

Nejde přitom o jedinou velkou zakázku na nová vozidla, kterou DPMB vypsal.  Už minulý týden DPMB na svém profilu zadavatele oznámil plán koupit až 40 parciálních trolejbusů. Zatím vypsal takzvanou předběžnou tržní konzultaci, do 20. srpna mají výrobci možnost sdělit DPMB, zda jsou pro ně požadavky soutěže splnitelné. V Brně zatím jezdí jen deset parciálních trolejbusů Škoda 26Tr.

Podle zveřejněných podmínek má jít o nízkopodlažní trolejbusy o délce 11 – 12,5 metrů, mají být plně klimatizované. DPMB v podmínkách uvádí nezvykle vysoký poměr jízdy pod trolejemi a na baterie – 1:1. Na jedno nabití by měl trolejbus zvládnout jízdu 10 kilometrů.

20
Diskuze

avatar
4 Komentáře
16 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
liposhJiří KocurekukuleleA.R.mgr.pavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
liposh
Host
liposh

Vidíte to, já měl vždycky za to, že ty 26Tr vydrží až 30 km na nabití…tak to jsem se mýlil.

TPal.
Host
TPal.

Tak doufám, že chystá i architektonickou soutěž na design interiéru vozidel. 🙂

ukulele
Host
ukulele

Hend po soutěži na jméno a soutěži na barvu textu informačních tabulí.

Robert
Host
Robert

V dané délkové kategorii těžko.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Až 10 km na baterie. Že by linka 44∕84 přešla na trolejbusy?

Petr
Host
Petr

ne, mají nahradit 21Tr

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pořád ještě ale jezdí 14Tr, pro cestující o holi či s kočárkem by bylo lepší nahradit tyhle a ne nízkopodlažní 21Tr.

Martin
Host
Martin

14Tr půjdou nepochybně do šrotu, je jich posledních 16.

Pavel
Host
Pavel

Okružní linka 44/84 si o elektrifikaci (přechod z autobusů na trolejbusy) přímo říká. Více jak polovina trasy je už pod dráty.

slawe
Host
slawe

Kdeže. Nejdelší úsek pod drátem je Vozovna Komín – Královo pole, nádraží, a to je asi 1/4 trasy. Od tama jede kopci mimo dráty, pak by se mohl napojit zase až na Merhautce ale dráty končí už na Staré Osadě (tady by se musel udělat větší interval pro dobíjení při odstaveném buse). Jenže pak jede Otakara Ševčíka, Ostravskou, Zvonařkou a Poříčí, kde drát není, ale zato je velmi hustý provoz a časté kolony. A to je dlouhý úsek skoro 1/3 linky. Pak má kousek drátu na Mendláku, ale za ním už do Komína drát není. Stav bohužel není 1:1, ale… Číst vice »

Rozpor
Host
Rozpor

Úsek od Vozovny Komín po Anthropos se nějak tajemně oddrátoval? Není to úplně zanedbatelný úsek.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Jak píše Rozpor, Anthropos-Komín je zadrátován. Navíc obě dvě konečné (Stará Osada i Mendlák) jsou pod dráty, zde odstavené busy by si mohly nabít baterky.

Dále, on i ten úsek Stará Osada – Mendlák (nejdelší bez drátů) měří pouhých 6.4km. Jestliže má bus ujet na baterky aspoň 10km, tak i s těmi kolonami (které imho přes rekuperaci zvládne líp než nafťák) to zvládne.

Dan
Host
Dan

Asi těžko, když na ni jezdí kloubové autobusy a DP chce krátké trolejbusy…(Možná na víkendový provoz)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ajo, máte pravdu.

A.R.
Host
A.R.

Potřebovala by to, tahle linka je zralá na elektrifikaci. Když můžou jako trolejbusy jezdit méně vytížené linky 32, 34, 38 a 39, tak proč ne linky 44/84.

slawe
Host
slawe

44/84 nepůjde jen tak předělat na trolejbusy. Velká část trasy vede po hlavních tazích, kde jsou často kolony a které z naprosté většiny vedou mimo dráty. Ani s 10 km dojezdem není jistota, že když se kousne v koloně, tak se mu nevybijí baterky. Buď by se muselo dodělat drátování i na tyto tahy, nebo přetrasovat linky…

A.R.
Host
A.R.

Jako ano, ale kolony drátům nevadí. 🙂 A zase tak často tahle dvojlinka přetrasovávaná není.

Roman
Host
Roman

Ale v úseku Stará osada – Mendlák není zrovna předrátováno a půlhodinové poskakovaní ty baterky nedají.

A.R.
Host
A.R.

Tak se zadrátuje. 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A nebo se provozně rozpůlí linka. Cestující si na Mendláku (Staré Osadě vystoupí). Ostatně z Tomkáče na Škroupovu je v jízndím řádu přestup z linky 84 na linku 84, píše to 8 minut čekání.
Blbé je, že chybí jižní část VMO, propojka Černovické a Jihlavské. Proto ty kolony na Zvonařce.

Partneři



CSCARGO
RSD