Brno chce přímé vlaky na letiště. Ve Vídni by měly být za hodinu a půl
Nově dvoukolejný úsek tratě Vídeň - Bratislava. Pramen: ÖBB
Přímý vlak má jezdit i v okrajových časech, přestup na vídeňském nádraží je podle primátorky komplikovaný pro cestující se zavazadly.
Jezdím z Přerova na letiště ve Vídni ve většině případů autem, protože bezpečné a pohodlné cestovní časy pro přílet/odlet jsou vzácnost. Pokud mi tam hodí přes Břeclav zajímavý přípoj pro brzký ranní odlet nebo pozdní přílet, budu o tom přemýšlet. Zatím mi v případě dvou osob vycházelo auto i s parkováním sice trochu dráž, ale v kontextu celkových nákladů na dovolenou a většího pohodlí těch pár korun bylo zanedbatelných.
Brnu fakt chybí něco úplně jiného, než přímý spoj na vídeňské letiště… silná a skutečná dopravní strategie – jako třeba rychlé spojení s Vídní, Prahou a Ostravou, ale ne to na papíře, ale reálné. Až bude slušné spojení s těmito třemi aglomeracemi… tak přestup na Wien Hbf. na linku na letiště bude jen třešinka na dortu. Typická česká klasika – místo skutečně potřebných kroků – dodělat pořádné silnice okolo a v Brně, konečně přebudovat velký železniční brněnský uzel, postavit VRT přes Brno, renovovat základní tramvajovou síť a nejlépe v těch nejvytíženějších místech ji dát pod zem… tak se politicky „honí“… Číst vice »
Stačí se projít, resp. projet po venkovních a krytých parkovištích vídeňského letiště (Flughafen Wien-Schwechat), kolik tam parkuje automobilů se značkou CZ a SK. A nejsou to pouze moravské a slezské okresy. Přímý vlak z Brna do Švechat (Schwechat = Švechaty, alias Švechat) bude nákladným experimentem s velmi nejistým výsledkem. Nechť si velká brněnská radnice nechá nejprve zpracovat průzkum ohledně preferovaného způsobu dopravy na letiště a potom rozhodne. Myslím si, že v současnosti silně převažuje doprava osobními automobily a menšina připadne na autobusy/minibusy. Vlak je sice ekologický, ale když zde čtu, jaké by bylo nutné překonat problémy, tak nevím, nevím. Jinak… Číst vice »
200!
Promiňte, musel jsem. 🙂
Celkem zajimavý nápad.
Rakouské ÖBB má v plánu také propojku letiště – Bruck an der Leitha, což by mimo jiné umožnilo přímé (rychlo)vlaky Praha-Brno-Wien hbf- letiště – Bratislava – Györ – Budapest. Jediným problémem je z rakouského pohledu nízká priorita této trati. Proto moje skepse, že se podobného rozumného železničního spojení nemusím dožít…
Až na to, že Schwechat, Bratislava a Gyor tvoří trojůhelník. Takže Maďaři zcela jistě nebudou chtít jezdit přes Bratislavu.
Aby se to dalo projet bude ta propojka.
Ale spíš budou jezdit railjety co na letišti končí a nahradí ty co jezdí do Budapešti. Do Blavy by tak byl přestup v Brucku.
Není už pár let majitelem letiště firma Accolade a ne Jihomoravský kraj?
Ne, Accolade je v dlouhodobém pronájmu. http://www.brno-airport.cz/letiste/zakladni-informace/
a mám i pocit že pro Accolade není osobní dobrava prioritou, spíše naopak…
J, čokoláda preferuje cargo, osobní doprava je enom trpěné dítě. Bohužel
Přímé spojení s VIE je rozhodně dobrá věc, nicméně vlak se k tomu nehodí, protože má příliš velkou kapacitu, navíc věc komplikuje nalazení na grafikon u nás a v Rakousku. Optimální pro tento účel mi připadne silniční doprava, kdy dálnice už chybí poměrně malý kousek, navíc je možné jezdit např. mikrobusy, a zajistit tak vysokou frekvenci spojů, což je u spojení s letištěm důležité. V tomto se mi líbí pojetí, které zvolil Gepard expres, který používá sice dodávky, ale cesta je rychlá a nemá problém je naplnit. Už nyní jezdí 6x denně, pokud by frekvenci spojů zvýšil, bylo by to… Číst vice »
panebože, ne! není nic horšího, než jet na letiště několik hodin autobusem. vlastně je, mikrobusem. absolutní šílenost vhodná možná tak pro koupáky. pokud jedete na to letiště třeba deset- nebo dvacetkrát ročně, tak jako rozumná doprava připadá v úvahu pouze auto nebo vlak (já třeba preferuji vlak).
Gepard Expres jede 1:50, což není několik hodin, a osobně v tom u tak krátké cesty nevidím problém. Ano, u delší několikahodinové trasy by to problém byl, ale my se bavíme pouze o spojení Brno-VIE: Samozřejmě, vlak je mnohem pohodlnější, to je zcela bez debat. Jenže u spojení na letiště je důležitá frekvence spojů, protože pokud je nízká, tak to často znamená zbytečně dlouho strávený čas na letišti (a nebo naopak riskantní cestu bez časové rezervy). Za mě by teda byl lepší mikrobus, co jede např. každou hoidinu, než přímý vlak 4x denně. A mimochodem, zrovna koupákovi moc nevadí, pokud… Číst vice »
No výborně, domluvte tam vlak, zadotujte to, půjde to částečně i z mojich peněz a když náhodou příjde na věc, bude to stejně za tolik že vyjde levněji se tam nechat odvézt osobákem i s tím že s ním pojede kamarád zpět…
TEĎ tam jezdí mikrobusem, při podpoře krajem by skoro určitě mohlo být i na bus třídy „10m“ a nevidím žádné utrpení tím jet necelé 2 hodiny… je to blíž než do Prahy!
Já tedy nepovažuji mikrobus a necelé 2h za nic strašného, rozhodně je to pro mě pohodlnější, než vlak s přestupem nebo autobus, který zajíždí do centra. Mikrobusy mají často lepší sedadla než osobní auta, netrpí na zpoždění a pokud mají dobrou frekvenci, je to pro mě i lepší, než vlastním/půjčeným autem, řídit, otravovat se s parkováním apod. Vlakem jezdím rád, létám docela často, nejvíc z VIE, a nemám potřebu se vytahovat na „koupáky“ nebo cestující busem. Na služebku jedu často brzy ráno na první vlnu odletů a vracím se utahaný pozdě večer, takže jsem rád, pokud už nemusím řídit. V… Číst vice »
Jestli Brnu spíš nechybí přímý vlak přes Tuřany v rámci nové tratě Brno-Přerov, ať už ve verzi VRT, nebo té postkoridorové verze na 200? Ať se to někomu zamlouvá nebo ne, brněnské letiště je z těch našich větších nejlépe situované a výhledovou drážní infrastrukturou pro Moravu dosažitelné mnohem lépe, než Ruzyně a Janáčkovo, tedy po cestě, bez zajíždění někam k periferii.
Souhlas, akorát schází drobnost – letadla dál do Evropy.
RIP LKTB
Za 1,5 hodiny by mě vlak dojet z Brna do Praha Ruzyně, ne? Koridory byly stavěny přece na 160km/h a měly být dokončeny v roce 2000 a rychlobráha na letiště VH určitě také již stojí. 🙂
Z VIE létá víc spojů a obvykle levněji než z PRG a VIE je od Brna i výrazně geograficky blíž. Trať vede rovinatým úvalem, kde jsou příznivé podmínky pro rychlé trati. Vlaková zastávka je na Schwechatu přímo pod terminálem. Na VIE vystačíte hodně často s češtinou/slovenštinou/ruštinou. Pražská trať se kroutí až do Chocně, tam se nikdy ani zdaleka nedosáhne na 160km/h a v Praze navíc musíte přestupovat. Takže hlavní přednost PRG je jméno VH v názvu. Nebo to spíš odrazuje? Pamatuji, jak zrušili letecké spojení PRG-BRQ, které létalo 4x denně. Pamatuji, jak zrušili autobusy ČSA, kdy jste měli garantováno, že… Číst vice »
ne, do Ruzyně ne. lokální české letiště se nemůže rovnat Vídeňskému – ani četností spojů ani nabídkou spojení. ale tak pro koupáky dobrý…
Tak to je pecka. Podle této logiky by se mělo pro osobní leteckou dopravu zrušit Letiště Leoše Janáčka a místo trati Ostrava – Mošnov se mohla rovnou postavit rychlodráha Ostrava – Katowice.
ano, bylo by to rozumnější.
Srovnávat Katovice a Vídeň je jako srovnávat Fabii a Superba.
Já to beru, ale Ostrava je tedy 1000 MB
Spíš Škoda Tudor.
Kdo bude mit driv vlak na letiste? Brno nebo Praha?
Kdyby se Brno snažilo, tak stačí nástupiště a nějaká dieselová jednotka. 🙂
+ schválit veřejnou osobní dopravu na vlečce.
Vyhrává Ostrava, jen ty letadla tam jaksi nezabloudí…
No to je spíš takový vytuněný nádraží.
Praha, noční na Schiphol.
Na letišti v Českých Budějovicích již byla regionova.
Nemyslíte, že když by to bylo alespoň trochu rentabilní, že by to už dávno nevyzkoušel RegioJet?
Kdo říká, že musí jít o komerční spoj?
Může se jednat např. o prokříženi současných linek Laa/Thaya-FlughafenWien a Břeclav-WienerNeustadt.
To by ani nemuselo stát žádné peníze navíc
IMHO jde o 3 věci:
a) je otázkou, zda-li soukromý (nedotovaný) počin firmy RGJ, prošel přes test hospodářské vyváženosti
b) zdá se, že primární snahou firmy RGJ je: zaháčkovat se v dálkových (nočních vláčcích) neboť jak tvrdil chce být „Ryanairem na kolejích“ „až na koleje přesednou cestující, kteří dosud cestují letadlem“ … a množství techniky (zejm. vagonků) k dispozici není neomezené
c)… Po dokončení NordAutoBahn a navazujícího úseku na území ČR budou opět dávat smysl autobusky RGJ, které nyní jezdí na vídeňské letiště a to např. dřívější trasou linky přes Znojmo https://www.studentagency.cz/letenky/transfery-na-letiste/index.html
pokaždé, když vidím Vaše „vagonky“ si přeji, abych si mohl některé uživatele fóra zablokovat…
Pokaždé, když vidím vaše komolení názvu Letiště Praha, mám velmi podobné chutě.
Možná se panu „Někomu“ pouze nelíbí současný oficiální název (mně se také nelíbí) a neví, jak s tím naložit.
Pokud ale nazývá na jiném místě této diskuze pražské letiště jako
„regionální letiště pro koupáky a ožralé brity Viklef Hejvl Internešnl.“, tak to svědčí o tom, že nemá o tomto letišti dobré mínění.
Regiojet nemá obousměrné vlaky, které jsou zapotřebí. Dodací doba jsou tak 4 roky. Ojeté na trhu nejsou (takové, které by uměly české i rakouské napětí).
Ono je otázka kolik lidí z Brna a okolí využívá vídeňské letiště a zda-li nestačí provázat vlaky z Brna na Vídeňské nádraží s přestupem na letiště. Zejména, když lze využít jako alternativu autobus.
Podle logiky primátorky Brna by vlaky v současné době mezi Prahou a Brnem jezdili prázdné, protože autobusy jsou výrazně rychlejší. A čas samotného spoje je pouze jeden z atributů.
No vždyť on ten boj na trati Brno-Praha je a ještě dlouho bude nerozhodnutý mezi vlakem a autobusem…
Pro bus mluvila normálně nižší cena a levnější jízdenka, taky častější spojení, ale menší komfort. Pak začaly velké práce na ruzných místech trati Bo-Pha a vlakem jezdil jen naprostý fanatik (nebo kdo to měl zadara). Pak se trať jakžtak dokončila, a zase se rozkopala dálnice, a ejhle víc lidí jezdí vlakem. Až se zase dokope na dálnici, počítám to bude zase nerozhodně…
Co tak nakoupit potřebná vozidla a začít s nimi jezdit ….na rakouském území samozřejmě „rakouský strojvedoucí za rakouský strojvůdcovský plat“ …
Dopravcem by mohl drážní dopravce DPMB …. z hlediska zákona 266/1994 Sb. má k dispozici osoby odborně způsobilé v provozování drážní dopravy.
a bude to tahat caroline s nějakými přívěšáky za ní. jen nevím jak do budoucna s ETCS
V depozitáři Technického muzea Brno (v Líšni) je cca 60 nevyužitých šalinek, které nejezdí a kam nechodí téměř žádní návštěvníci
– : )
Pantograf šaliny v lepším případě nedosáhne na vlakovou trolej 15kV, v horším případě dosáhne…
Že by španělský CAF našel „hejly“ na nevyužité/neprodané elektrovagonky Talent3 původně určené pro ÖBB?
https://zdopravy.cz/do-budejovic-budou-z-rakouska-jezdit-trojkove-talenty-s-ceskou-stopou-23906/
První vlak z Brna do města v 7:21 je fakt pozdě. Tady bych určitě uvítal alespoň spoj v 5.21 a tento klidně i na to letiště.
Takže krajský příspěvek na vlak-y co by jezdily v okrajových časech tak Ano. Ale nemyslím si, že přímá linka z Brna na Vídeňské letiště, by byla přínosná.
i v 5:21 je to pozdě. první ranní spoj musí umožnit stihnout ranní letovou vlnu 6-7, což momentálně pokrývá autobus RgJ.
Brno-Wien s mizernym spojenim raz za dve hodiny od neskoreho rana do skoreho vecera si nejake zlepsenie urcite pyta, ale nie som si isty, ci dava zmysel ist az na letisko, kam je spojenie dobre, odkedy tam zachadzaju railjety kazdu pol hodinu.
Má velká radnice představu o tom, kolik desítek / stovek / tisíců občanů z Brna a okolí cestuje denně na Schwechat na letecká spojení ….
Nemá, to jsou jen vlhké sny paní primátorky. Začala už chápat, že Tuřany nespasí, tak hurá na Schwechat (Brün Süd).
Jak správně píše několik diskutujících: kdo není schopen se zavazadlem zvládnout desítky metrů dlouhý přesun z vlaku do vlaku na nádraží, tak nemá šanci se dostat od vlaku ke gatu na letišti. Co ale dnes chybí je příjezd na ranní odlety a zde by byl přímý vlak velkým přínosem.
Musíte to brát pohledem Jajínka, kterej všude jezdí oktávkou f dýzlu a na nádraží nebyl 15 let. Tam je to spíš psychologickej blok než neschopnost. Navíc (omluvte mě pokud se pletu) neexistuje rozumnej tarif. Aspoň já si vždycky kupuju jízdenku z Hbf zvlášť.
taky si kupuji dvě jízdenky – z Brna na Hbf., a pak zvlášť místní…
Rozhodně by to chtělo jednotné (a rozumné) jízdné, plus nepřestupování je záruka že se při přestupu neztratíte nebo neujede přípoj… Pro odvážné „vlky“ no problem, pro průměrného cestujícího dodatečné nejistoty a ještě v cizině…
Proč si Brno nevybuduje moderní přestupní hub s lety do celého světa, když je tam tolik poteciálu? Brno-NewYork, Brno-Singapore, Brno-Tokyo, Brno-Sao Paulo, Brno-Bankok, Brno-Johannesburg, Brno-Sydney, Brno-Dubai, atd. Návazné přípoje do Prahy, Českých Budějovic a Popradu. :-)))) Zajistí Brno Airlines ve spolupráci s Moravia Arlines.
pssst, o Brně se nikdo nesmí dozvědět!
http://torpeda.cz/830/Ochrana-sv-dk
Jasně, jako hrob.
ROFL
Nebylo by přínosnější, kdyby jezdila regínka z hlaváku do Slatiny na vlečku? 🙂
Jedině za podmínky, že budou v Komárově kolejové spojky a z Hlavního tam bude defacto na půl cesty dvojkolejka.
Pak tam klidně může jezdi i 714 + Bmto.
Jaká je souvislost mezi kolejovými spojkami možností jezdit na letiště v Tuřanech ….
Kapacita Černovické spojky, úvrať v Židenicích není to pravé ořechové ani pro současné vlaky na Vláru.
No jistě … velmi zjednodušeně vybetonovat nástupiště, udělat chodník, případně zastřešit …. jízda na vlečku cestou posunu není nic neobvyklého … tak se jezdilo do Semtína / jinam.
Na letiště jezdí bus z hlaváku, na těch několik spojů to bohatě stačí… je to celkem za pusu a není to extra daleko, navíc jede docela často. Regína z hlaváku absolutně nic nezlepší…
No bylo by super, kdyby tam jezdily railjety misto toho blaznivyho Grazu, ale na to asi rakusaci nepristoupi. Jinak je primej vlak z Brna do Vidne na letiste asi ptakovina.
Ty „další spojení v okrajových částech dne“ by byly super, ale ruku na srdce – kdo tim bude jezdit?
Ve Vídni to buď pojede mimo centrum (Stadlau, Simmering, Schwechat) a tím pádem se to nenaplní nebo to bude zajíždět na Hbf., ale to pak bude trvat spíš dvě a půl hodiny. Trasa přes Praterstern a Rennweg je z kapacitních důvodu naprosto neprůchodná.
Ještě je tam jedna možnost, kudy to může jet.
Možnosti jsou tři. a) ze Stadlau přes Simmering (mimo tamní nástupiště) přímo na Schwechat nebo b) Stadlau, úvrať na Hbf a pak ma Schwechat nebo c) po Stammstrecke přes Praterstern.
a) je vhodné jen pro cesty na letiště a mine to město. b) trvá dlouho a c) nemá kapacitu.
Tak oni Stadlau aj Simmering majú napojenie na metro, to by zas nemusel byť až taký problém. Málokto potrebuje ísť priamo na Hauptbahnhof a väčšina tak či tak potrebuje ísť nejakou nadväznou dopravu.
Plus teda je tu ešte možnosť to viesť cez Praterstern a Mitte.
Ale pokud jedete ze Stadlau přímo na Schwechat, tak přes Simmering musíte po koleji u které není nástupiště! A ještě jendou: přes Praterstern nedostanete trasu ani za zlaté hovno! Tam je problém vyjezdit normální příměstskou dopravu, nějaký speciál ze zahraničí na letiště nemá šanci!
Od roku 1996 -> dostavba 25km dálnice, tzn. co rok =1km, ale nepostavil se ani 1 metr a to se dostavba řeší min 30 a více let. Opravdu nemám rád na všechno nadávat apod., ale tady jde o největší ostudu ČR. Samozřejmě, že by byl přímý spoj na letiště přínos, ale popravdě už nevěřím těmto „slibům“ a „snahám“.
Nebylo by cca 100x levnější platit dva náhončí postávající na vídeňském nádraží, kteří českým turistům úkážou cestu na přestup a přehodí kufry do druhého vlaku?
Takový klasický východní posup – proč něco vymýšlet, když česká práce je tak levná, že cokoliv blbě vymyšleného můžete levně zaplácnout nějakým počtem nízkokvalifikovaných lidí …
myslim, ze i ti nahonci jsoun
zbytecni.
uprimne – clovek, ktery neni schopen prestoupit na nadrazi, chce nekam letet? vzdyt pokud neni schopen prestoupit, tak jak vubec trefi letiste a do spravnyho letadla?
Byl jste rychlejší. Jestli někdo není schopen převést rodinu s kufry z jednoho peronu na druhý a není schopen se ani zoufalou němčinou zeptat, neměl by opuštět katastr své obce, nebo pozemek ústavu.
A to ve Vídni většinou stojí u jednoho perónu. Osobní zkušenost….😁
Proč? Kldině můžou do Prahy, tam němčinu nepotřebují.
Třeba proto, že z Vídně poletí 3x levněji
Jasně. Proč jezdí brňáci do Vídně když jim to tam vezme necelé dvě hodiny autem nebo vlakem, když přece můžou jet do PRG autem po D1 a pak po pražském okruhu nebo 3-3,5 hodiny vlakem a pak ještě hodinu po Praze, že ?
Přitom je ta fráze tak jednoduchá: Bitte, šš hů nach štatl.
To už je na cestu zpět, ne? 🙂
skoda,ze brno se citi jako viden-sever, za hodinu a pul by mohli byt i v praglu,ale chapu, to neni tak nobl:)
Pokud vím, tak vlakem to do Prahy trvá skoro dvakrát tak déle + ještě půlhodinová cesta na letiště.
.. pokud to neni v noci o vikendu na neco rozumne jede.
Za hodinu a půl se dá být z Brna na letišti v Praze … letecky z Brna! Ale bohužel to už dávno nelétá:-)
Tak já myslim, že v Praze nebude nikoho moc mrzet, že Brňáci obšťastňujou svojí přítomností flugháfen ve Švechatech a prát se o ně nebude 🙂
PRG letiště je dál, navíc přes Prahu, navíc bez vlakového napojení. Z PRG toho létá méně, je tam méně služeb,..
Celá Morava letí raději z Vídně, než z Prahy. („celá“ = většina lidí, ať mne neberete za slovo)
To vídeňské letiště není nic extra. To raději München s E 145. A ti Brňané je Schwechatu jsou hlavně koupáci.
Když oni Vám tu na fóru nemusí rozumět. Pro ostatní – Johnny si jinými slovy myslí, že i linka Brno-Mnichov, kterou létala BMI s Embraerem 145 pro 46 cestujících by se taky uživila, a to hlavně pro lidi co létají dálkové lety s přestupem.
Jistě, pokud je průměrná doba přestupu 12h tak to tak může sedět… nebo ono to létalo třikrát denně?
Až budou mít v Brně hypeloop, tak se polepší
no on totiž naprosto není pádný důvod jet na regionální letiště pro koupáky a ožralé brity Viklef Hejvl Internešnl. Z Brna je to daleko, přestup na hl.n. nepříjemný, poslední míle busem. No a hlavně (!) ve Vídní je širší nabídka destinací a hlavně častější spojení. Pro častější cestující (a služební cesty zejména) není pársetkorunový rozdíl v ceně letenky relevantní…
Nemuselo by být špatné domluvit s Rakouskem protažení jízdy patrových souprav z Břeclavi až do Brna. Pokud tam nejsou tady nějaké nepřekonatelné problémy se ZZ. Vyřešilo by to teď trochu nešťastnou situaci s osobními vlaky směrem na Břeclav.
Není kapacita. Navíc to by byla taková cena za kilometr, že by to JMK okamžitě odmítl.
A) Pak je tedy třeba hledat model aby byla, identifikovat úzká místa a ta řešit Pokud je třeba další stanice, tak třeba obnovit Rajhrad. Nebo řešit něco jako vícekolejné vložky.
B) Tu cenu bych rád viděl, nemyslím si že by měla být extrémně vysoká, přece jenom personál by tam byl pravděpodobně podle připravovaných pravidel IDS JMK
A kdo by tím jezdil ? Představa tisíců občanů Brna a širokého okolí jedoucích denně na Schwechat a zpět je iluze.
Rakouské patra nemůžou na české území. Nemají na to potřebná povolení. Výjimka je zajíždějí do Břeclavi a Znojma.
A je nějaká nepřekonatelná překážka v jejich zajištění?
§4 Není na to předpis
Každé razítko něco stojí a u dráhy a letectví to platí obzvlášť. Kdo by měl zájem něco takového financovat, zvlášť když se jedná o rakouské vozy a navíc nikoli nové? JMK? Vlhký sen. A vzhledem k jejich stáří, co když si tyhle vlaky za 2 roky Brno/JMK rozmyslí, za 5 let ÖBB nakoupí nové soupravy, ty stávající se rozhodne prodat a nějaký soukromý dopravce si je nakoupí a nasadí kdekoli? Každý kupec vám pak řekne, že to je super kauf, zatímco daňový poplatník z Brna/JMK pocítí pachuť nedovolené podpory z veřejných zdrojů. Co tím chci říct, je, že ten, kdo… Číst vice »
+ České Velenice ….
V čem ta patra nevyhovují české drážní legislativě ?
Zeptejte se na DÚ.
A proč ne do Šakvic místo 842?
tak komedie super. už to slyším na wien haupt…einsteigen sie inn Zug nummer xy nach Břeclav und Auspitz/Schakwitz (či jak to je německy řekne), bahnsteig drei links, abfahrt um zwei uhr drei unf zwanzig minuten. der zug is fuer die abfahrt vorbereitet.
Nikoli, by to anglicky ….
Tak zase tak divné to není, Šakvice jsou na trase a Hustopeče jsou závlek, ale kdyby byla trať kolem II/425, tak klidně i ten Auspitz.
dřív se ta stanice jmenovala Auspitz. jakkoliv je v polich
Tak tedy kompomisně a popisně Auspitz-Sakwitz Bahnhof im felden. 😀
„Rex eins nach šakfice fährt ein“, viacej nehlasia. Zhodou okolnosti by to mohlo davat zmysel, v Breclavi je 58 minut prestoj, prichod z Viedne :29 odchod Sakvice :34, naopak prichod :25, odchod :27. Akurat 9 minut, ktore by zostali na obrat, by bolo malo na akekolvek vyrovnavanie meskani.
pak to není zase tak pitomý nápad 🙂
Než toto dají dohromady a než se vypapírují patra, tak by mohl být hotový upgrade Ferdinandky. Jestli tím dají dolu alespoň deset minut, tak tam bude i rezerva.
Já myslím, že pro Brno i tamní gubernii by bylo nejlevnější zaplatit nepřetržitou asistenční službu na Vídeňském hlavním nádraží. Jsem zvědav, zda město bude na takovém spojení trvat, až politici zjistí ceny za použití dopravní cesty OeBB Infrasktruktur a někdo jim vysvětlí, že podle platné legislativy musí být na rakouském území personál vlaku placen stejně, jako personál OeBB.
Podle mého by měl být zpřesněn zákon tak, aby samosprávám výslovně zakazoval dotovat leteckou dopravu a veškerou návaznou dopravu, která nemá charakter základní dopravní obslužnosti.
Nemusí, český strojvedoucí jezdíci „do nedávna“ do Lince byl placen českou mzdou ….
Český strojvedoucí jezdící do Německa není placen německou mzdou, ale českou, na Slovensko / do Polska podobně.
Německý fíra jedoucí do Prahy není placen českou, ale německou …..
Český strojvedoucí by musel mít rakouské zkoušky skládané v jazyce německém …. nebo bude vlak obsazen rakouským strojvedoucím ….
To je zase nějaká drážní výjimka nebo už to nařízení mířené na levné kamionisty v tichosti vymřelo?
předpokládám, že narozdíl od kamioňáků, mají čeští fírové vyšší mzdu, než je německá nebo rakouská minimální. U kamioňáci často berou minimální mzdu (+ diety, případně provize z kšeftu bez papírů, jestli to dnes ještě někdo dělá)
Stačí, aby první ranní vlakový spoj nevyjížděl z Brna do Vídně až v 7:20, navíc často zpožděný jízdou po ČR. S přestupem na Hbf. je totiž člověk na letišti nejdřív až o půl desáté. Něco připočítat na přesun a možné zpoždění – a člověk může v klidu plánovat brzský ranní odlet ve 12:00 hod . Ne dřív. To pak musí autem nebo nočním busem…
Určitě lepší, než dotovat brněnské letiště. Takové spojení na Vídeňské liště ale pro české low-cost dovolenkáře nikdy nebude a to kvůli ceně. Tohle je spojení pro business, studenty, prostě pro lidi co s zařídí letenku sami a nemají problém na nádraží přestoupit.
Smysl by možná měla přímá linka Letiště Katowice – Ostrava – Přerov – Brno – Letiště Vídeň – letiště Bratislava, ale o tomhle má smysl uvažovat až po novém spojení Přerov – Brno a VRT Přerov – Ostrava + VRT Brno – Vranovice a zrychlení Vranovice – Vídeň.
Jakože takové Érocity? (Anglicky Erocity 😉 ) To by bylo zcela jistě zajímavé.
Brno, holt potvrzení faktu, že se jedná o zatáčku na cestě do Vídně…
Proč? Letiště v Brně je a bude provinční, Morava, kde to má polovička na skok do Katowic a druhá co by kamenem dohodil do Vídně, eventuálně do Bratislavy prostě další letiště neuživí a navíc Brno v porovnání s Ostravou ani nemá plán co a jak s tím letištěm dělat. Žádný plán na logistické centrum atd.
no tak jiste, kdyz kazdy hledi jen na vsimne do vlastni kapsy, zustane kotlina vzdy jen provincni, pritom, jak tezke je to vymyslet tak, aby z toho meli i ti, co do kaspy nedostanou?
Jaká kotlina? Řeč je snad o Moravě, ne?
Co to melete?
Jakto, že žijí SZG i INN v blízkosti MUC?
Protože incoming do Alp. Navíc MUC je opačným směrem a MUC-Mnichov = 45 min. busem nebo S-bahnem. Anis auto/taxi není o mnoho rychlejší…
Brno spádovalo historicky nejen z hlediska geografického, ale i kulturního do Vídně daleko víc než do Prahy. Jako ostatně prakticky celá Morava.
Masaryk studoval ve Vídni, ne v Praze. Proč asi, že?
že by https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1947388-byl-masaryk-ditetem-rakouskeho-cisare-test-dna-ma-rozlustit-zahadu 🙂 ??
tohle jsem zrovna nemyslel. jakkoliv to je hezká konspirační teorie. ale prostě z Brna nemělo smysl chodit studovat do Prahy, když Vídeň byla blíž a na Moravě prakticky všichni s vyšším vzděláním německy stejně uměli.
specificky Masaryk byl synem nevzdělaného, možná až pologramotného slovenského kočího a poněmčené Moravanky.
Byl to zcela jistě jeho táta, ale o skutečném „otcovství“ se dá silně pochybovat. To byl sňatek z rozumu, aby Tomáš nebyl nemanželský. Ale kdo byl jeho skutečným otcem se možná ani Masaryk sám nikdy nedozvěděl.
neco zvláštního tam být muselo, bud byl neskutečně talentovaný nebo měl zajímavý nepriznany původ…jinak by ho po vyhazovu z německého gymnázia v Brně neposlali do Vídně školu dodělat…
ale v soudu, co přesně rozhodlo, bych byl velmi opatrny
Já si myslím, že to byla sebenaplňující myšlenka. To, že Masarykův táta nebyl jeho skutečný otec, a že na zámek, kde jeho děda dělal správce jezdila vrchnost z Vídně včetně Císaře už tehdy bylo veřejným tajemstvím. Takže si dokáži představit toho CK policejního úředníka, který měl rozhodnout o potrestání a vyhazovu Masarykova a přitom měl v papírech tuhle „legendu“ o jeho původu. Přece si nebude pálit prsty. Tak šup s ním z Hodonína do Vídně. Co kdyby to byla pravda..
Protože z Hodonína je to blíže do Vídně.
budu rejpal, ale Masaryk na gymnázium chodil v Brně, dnešní budova JAMU na Komenského náměstí, na kterou se kouká socha taticka přes koleje.
Konečně brutální nápad ! Kolikrát se z Brna seru autem do Vídně, toto kvituji a díky !!
Ano, to je asi jako dám si pět bigmaců a dietní kolu 🙂
Budoucnost snad patří nočním vlakům, ne?
Současnost i budoucnost patří politice a poptávce, politika nyní upřednostňuje koleje a poptávka chce pohodlí bez přestupování.
Na noční vlaky zapomeňte. Většina lidí v nich spí velmi špatně, ty budou vždy sotva přežívat. Jednoduše nelze přijít na obchodní jednání ve stavu, kdy zíváte a usínáte. V takovém stavu totiž proděláte kalhoty. Dovolená, kdy se člověk tři dny vzpamatovává z cesty, taky není ideální, o nástupu do práce po takové zničující cestě z dovolené raději ani nepřemýšlím. V dovolenkových vlacích navíc spousta lidí chlastá a potýkat se s ožralými nelidni je pro mnohé nekonečná odpornost.
Svoje zkušenosti s nevyspáním nemusíte aplikovat na jiné …
Já jsem např. jezdil operativně na sedačku Laborcem v jedničce do Košic do depa – tam se dělalo od 6.00 – ubytovací vozy vyprodány …. a neměl jsem zívací / usínací potíže .. zpátky přes noc do Prahy a ráno hupky do práce …
No ani Neu TEE Vás v rozumném čase nedoveze Lake Shore Limited.
Nočním vlakem do New Yorku!
tam se bude jezdit jachtou
Dobře … ale jedině noční jachtou!
Tak to bude muset být sakra rychlá jachta, ta bude muset přímo letět, rychleji než vítr, bouře!
Nočním vlakem třeba na Seychely, do Bangkoku nebo na Kanárské ostrovy?
tak jestli v brzké zelené budoucnosti budete mít na letenku do Bangkoku, tak budete mít i na taxíka do Vídně 🙂
Ne, nepatří… 😀
Jasně, nočním vlakem přes Balkán, Turecko, … Izrael… do Egypta. Ale jak zpátky, s Izraeslkým razítkem v pasu? Přeplavat na Krétu?
S dvouhodinovou jízdní dobou? To už by byl vyloženě ubytovací vlak, možnost výstupu mezi 06 až 11am 🙂
Dobře, když chceme být moderní, ekologičtí a rychlí, tak proč nevymyslet návoz cestujících z Moravy do Schwechatu elektrickými drony? Že by prachy?
Hyperloopem.
Skvělý nápad, má jen dva problémy:
– neexistuje žádný elektrický dron, který doletí s cestujícím z Moravy do Schwechatu
– žádný elektrický dron, který doletí s cestujícím z Moravy do Schwechatu neexistuje
Technicka vzato je to jeden problém, ale považoval jsem ho za tak důlěžitý, že jsem ho zmínil dvakrát.
Thank you, cpt. obvious.
Tak já doufám, že jste poznal kulturní referenci – mnohem významnější než krátce žijící memíčko Cpt. Obviouse.
Facepalm netuší. Ale já jsem referenci na androida ocenil! 🙂
Samozřejmě.
Někdo v Brně nechápe, že si v Rakousku nenechají rozkadit taktovou dopravu a přesně stanovené linky dálkové i příměstské, kvůli minoritnímu proudu cestujících z nějaké Moravy 2 páry nesystémových vlaků. Nehledě na požadavek vratné soupravy.
Spíš by se měla tato zbytečná pracovní skupina zabývat dokončením D52.
Milí Brňané, buďte rádi
aspoň trochu za ten přestup na moderním nádraží.
Jaké dva páry?
Ono se uvažuje o hodinovém taktu?
a ono není nic mezi hodinovým intervalem a 2 páry?
Je. Spousta spojů s přestupem ve Wien Hbf, eventuelně i v Břeclavi.
Myslíte několik náhodncých výstřelů?
Absence D52, zejména průtah Mikulovem není jednou brzdou na cestě do Schwechatu. Citelně chybí poslední úsek S1 mezi Süßenbrunnem a Lobau včetně tunelu pod Dunajem, ale ten včera zelená Leonora zařízla, i když ji to možná bude stát křeslo, bo proti ní vystartoval jak socialistický starosta Vídně, tak její koaliční partner ve spolkové vládě. Vlakové spojení se v relativně dohledné době ještě zlepší – Rakušák bude upgradovat Nordbahn a u nás se má dělat vylepšení štreky do Lundenburgu na 200 km/h.
Třeba vlak, který by jel z Brna 5:21 a z HBf pokračoval na letiště by taktovou dopravu moc nerozhodil, naopak doplnil
Úplně rozhodil, protože Vídní by projízděl před sedmou uprostřed špičky. Takže zase přestup Hbf a souprava dál směr Graz nebo Matzleinsdorf.
Reálnější by bylo Ankunft Wien Airport v těch 5:21. Tam by okno bylo i přes Rennerg.
Neveřím, že by měli ve Vídni prostředek špičky před 7 hodinou.
Ve většině vyspělého světa nejsou taková blázni, aby chodili tahat do kolbenky na 7.
i v rakousku se dost možná potýkají s dědictvím nespavostí trpícího Starého Procházky
Mnoha lidem dojíždějícím z okolí Prahy na FMD vadilo, že musí pracovat od 8.00, když v depu se dělalo od 6.00. Domů se vracel – zejména v zimě – za tmy (dělalo se do 16.30, hodina k tomu) a byl problém obstarat „drobné hospodářství“ ….. ráno se to jaksi nehodilo dělat …
Mám z této iniciativy trochu smíšený pocit. Na jednu stranu budu samozřejmě rád za přímou linku z Brna (plného mezinárodních studentů, vyučujících a firem) na vídeňské letiště. Cestování „last mile“ z letiště bývá opruz. Ale: 1) vlaky jezdí do Vídně v taktu, na který navazuje opět v taktu vlak na letiště. Přestup ve Vídni bývá bez problémů, pohodlný a rychlý i s kufrem, nevím, co paní Vaňkové vadí. Jediným úskalím může být velká pravděpodobnost zpoždění prvního vlaku a ujetí návazného spoje. 2) Jak moc se vlastně teď, v době (post)covidové a (před)klimakrizové létá či bude létat? Jaké jsou odhady využitelnosti… Číst vice »
My jako dopravní fanouškové to nechápeme, ale pro spoustu lidí – dovolenkářů, těch co neumí kváknout jinak než česky apod. – je představa přestupu na nádraží, kde v životě nebyli, silně neatraktivní. Takže volání po přímém vlaku do jisté míry, pro jistou cílovou skupinu, chápu. Na druhou stranu, jak už zde zaznělo, si také myslím, že je takové spojení zcela mimo ekonomickou realitu. Všechny náklady by musela táhnout česká strana, na rakouské není žádný subjekt, který by tuhle akci mohl chtít nějak finančně podpořit.
No na tom vídeňským letišti na ně taky česky mluvit nebudou.
To nějak kousnou, protože letět chtějí. Ale co nejsnáz. Se někdy po tom letišti rozhlídni, co všechno dneska cestuje „za exotikou“.
I když významná část personálu mluví Slovensky.
Ukáže letenku…
Ti, co je prestup ve Vidni na hlavaku desi, ale muzou jet primym busem, ne? Jasne, je to o neco pomalejsi, ale na tom tehle skupine cestujicich vetsinou tolik nezalezi.
Ono to tak samozřejmě dopadne..
Já nevím, s bídnou školní němčinou základní školy, nějakými základy angličtiny, maturitou z ruštiny jsem se dokázal na orientovat na nádražích počínaje italskou Sicílií, konče stanicemi za polárním kruhem v Norsku, Švédsku, Finsku….
Něco časem podchytíte foneticky z hlášení vlakového / staničního rozhlasu, pár základních slovíček „prosím, děkuji, vlak“ se naučíte s pomocí slovníku, název stanice – směr jízdy snad cestující zná a domorodec / nádražák pochopí, že jste cizinec a ukáže rukou nebo na prstech číslo koleje …
V Srbsku, Bulharsku se vyplatí znalost písmen azbuky k pochopení textu psaného v cyrilici …
Nikde není psáno, že člověk musí jet až na letiště 🙂
V minulosti bych dřívější ranní vlak ocenil (první teď jede z Brna až o půl osmé!). Umožnilo by to snadnější cesty do Slovinska či Itálie.
Podle mě je důležitý fakt, že k zavedení přímých spojů není nutno hrábnout do kolejí – takže proč to na zkoušku nezkusit? Třeba na jednu sezónu.
Je to tedy jen o tom to nějak smysluplně napasovat do grafikonu a uvidí se.
Podle mě tak půl hodinky úspora času minimálně v tom bude (není n utno zajíždět na hlavní nádraží), Brno je velké město… …třeba by to fungovalo.
Kolik cestujících tím pojede … ? Deset, sto, plná kapacita + na stojáka ….
Zpětně lze dohledat, že z Vídně do Brna jezdily tři / čtyři páry R denně, ale zjevně se to z hlediska frekvence moc neujalo ….
Kolik stojí jízdenka BV – Wien Schwechat v Kč a kolik benzín do auta + parkové nebo jízdenka busmo ….
2) Doba covidová skončí relativně brzo, buď přestanou blbnout, nebo se společnost rozloží do té míry že Mad Max bude vypadat jako čajový dýchánek královny Viktorie a létání nikdo řešit nebude.
Co se krize klimatu týče, ta už není moc v ruku Evropanů, spíš Američanů Číny a Indie. Co zmůžeme je tak maximálně přes měkkou moc ovlivňovat normy. Druhá věc která bude mít podstatně větší dopady pro nás je stav krajiny kdy máme třeba příliš rychlý odtok vody, nebo nízkou zádržnou kapacitu, proti minulosti, v půdě, to je něco co by se mělo řešit.
Tak pravda ne že by to vyřešilo krizi klimatu, ale o tom jak a za kolik budeme v brzké době cestovat, to se nebude řešit v Číně ale v Německu. A to dost brzo.
Tak pro běžného člověka je to zbytečné, ale jsou tací, co se bojí přestupu i na nádraží v Plzni a raději pojedou 2x tak dlouho autobusem.
Hlavně by se mělo začít uvažovat o VRT Brno-Vídeň (resp Vídeň-Schwechat) . Jako brňák vážně nepotřebuju VRT do Ostravy, ani do Prahy, co bych tam , proboha, dělal? Leda se zastavil na párek v rohlíku při cestě do Berlína resp. Krakova.
Taky se VRT nestaví jen pro vás 🙂
Já bych do/z Brna nestavěl vůbec nic. Co by tam kdo proboha dělal?
Někdy v roce 2100 se stejně dostaví propojka VRT Hradubice – Olomouc – Přerov.
U nás se každému líbí – ze všech stran čekají fronty!
bože, vy raději ani nepište že jste z Brna, chováte se přesně jako nafoukanej Pražák pro kterého je Praha středem vesmíru (nutno dodat ,že bohudík většina Pražáků taková není)
jako přestoupit ve vídni na hlavním je obtížné? každý perón má eskalatory i výtahy, co je na tom obtížné?
že by už začala předvolební kampaň do obcí?
Možná levnější než vlaky na letiště by bylo nechat na vídeňském hlaváku zaměstnat nějaké vodiče, kteří by brňáky vodily za ručičku při přestupu.
Teda mám pocit, že ten kdo dokáže v Brně najít nástupiště by ho měl dokázat najít i v primitivní Vídni (kde jsou k dispozici i jezdící schody a výtahy v hojném počtu).
tohle není o Brňácích, on by ten vodič stačil jeden, který by to ukázal paní primátorce nebo jí to alespoň prsknul na facebook a twitter, aby si každý o této podržtašcde Dona Pabla udělal své mínění.
Přes den to není taková tragédie, ale musí být taky z čeho přestoupit – první použitelné vlak jede z Brna 7:21
Nejezdí pouze autobusy Regiojetu, ale také Gepard Express a myslím i některé linky FlixBus
Není pravda, že z Brna na vídeňské letiště jezdí přímo jen busy Regiojetu. Pár spojů nabízí i Flixbus a minibusový Gepard Express, díky kterému je možné se dostat na letiště i na brzký ranní odlet, což žádný jiný dopravce nenabízí.
A už asi 50 let tam také jezdí ČSAD Brno-Rosická, jen jsou méně žlutí a tudíž méně viditelní.
A kdy jezdí? V Idosu jsem si ho nikdy nevšiml, poslal byste prosím odkaz na JŘ?
Uznávám, že ho již aktuálně nenalézám. Ale jezdíval dlouhé desítky let z Brna v 7:30 a zpátky okolo 17.hodiny. Jel jsem s ním z letiště naposled cca 2015, pak už opravdu mohl podlehnout konkurenci.
O tomhle spoji teda slyším taky poprvé.
Brno samozřejmě může chtít cokoli. Až dostanou cenovou kalkulaci ÖBB, tak je to přejde. Regiojet tam nepustì vůbec, ani Westbahn tam nepustily.
Proč by nepustili, Jančura a Jihomoravský kraj si jdou pěkně do karet
Myslím, že tím bylo myšleno, že je nepustí na letiště.
Znáte velikost stanice Wien Flughafen Schwechat ?
Tak když můžou jezdit Praha – Brno – Wien – Budapešť, tak proč by je nepustili na letiště? Ideální to bude až dostaví spojku Schwechat – Bruck an der Leitha, to se pak budou moct přesměrovat přes letiště. Ale to nebude hned.
Ale ta spojka v zásadě existuje – z Götzendorfu, akorát by potřebovali napojení od Bruck a.d. L. a zadrátovat ….
Jenže otázka je – obsazení kolejí ve Schwechatu … Jenže „žlutý vlak“ jede z HBF přes Meidling a „spodem“ přes Laa, tam se na Schwechat sice kolejově dostane ale stojí to čas …
To je fajn, a jak to má Brno s napojením svého letiště? Udělá se na trati Brno-Přerov železniční zastávka na letišti, aby se tam dalo dostat kvalitně z města i z regionu?
Kvůli jednomu letu denně?
No on je to trochu začarovaný kruh. Bez kvalitního spojení nebude tolik letů. A bez víc letů neni vůle udělat kvalitní spojení.
Nicméně ta trať vede hned vedle, byla by škoda tam nepostavit nástupiště. V zimě špatný, ale v létě létá z Brna kolem deseti linek denně.
Nejsem si úplně jistý, jestli spojení na letiště je ten hlavní problém. V Ostravě jede vlak až do terminálu, ale nijak to nové linky nepodporuje.
Máte naprostou pravdu, ale ten důvod je zřejmý. Ostrava má na letiště slepou trať. Vlak tam jezdí jen kvuli těm co jedou na letiště, těch opravdu moc neni.Tady budou jezdit tak jako tak vlaky od Vyškova každou chvíli kousek od letiště. Stačí nástupiště a v létě tam zastavovat. Lidi od západu jistě raději dojedou přímo vlakem na letiště, než přes centrum Brna a busem.
To možná ano, ale to řešíte problém „dostat lidi na letiště“ a ne „zavedeme novou leteckou linku“. I když tyhle dvě věci spolu nepochybně souvisí, není ta souvislost taková, aby mezi nimi byla přímá úměrnost. Dobrá dostupnost nezajistí nové linky, pokud pro ně není jiný důvod (nehledě na to, že současná dostupnost je více než dobrá, takt 30 minut mezi letištěm, centrem a nácestnými zastávkami nemá každé letiště podobné velikosti).
Ale v Mošnově – mimo jiné trať patří kraji – vlaky a letadla nenavazovala … vlak nečeká nikde na letadlo, ovšem tato spojení jezdí co 10, 20, 30 minut ….. na jako JŘ typu „noty na buben“ do Mošnova …..
kvalitní spojení na letiste je ten nejmensi problem (podivejme se na prahu – nemame ho doted a stejne to jde) a nutne neznamena nutnost k tomu, aby se z daneho letiste zaclo konecne litat.
Co to melete? Před covidová čísla http://www.brno-airport.cz/letiste/tiskove-zpravy/zajem-o-lety-z-brna-roste-v-roce-2019-odbavilo-turanske-letiste-543633-cestujicich/ říkají něco úplně jiného. Vlakovou zastávku by to letiště v pohodě uživilo a její vznik v rámci reko Brno-Přerov považují doufám všichni za samozřejmost!
A ten kilometr od trati k terminálu půjdou lidi pěšky? To už mi přijde jednodušší teda dojet na hlavní nádraží a odtamtud přestoupit na bus, který jede každých 30 minut.
Ne. Trať se musí přeložit do nové stopy, aby zastávka byla výrazně blíže k terminálu – ideálně jako jeho součást. Reko Brno–Přerov je v první půli v podstatě novostavba čili s jinou stopou se počítá.
čím dál lepší. Za ty prachy, co by ty vaše nápady stály, by mohly mezi brněnským hlavákem a Tuřanama několik desítek let pendlovat limuzíny v bílý kůži s koksem a kurvama. Jinak, já byl na brněnským letišti asi třikrát v životě, a vždycky to tam atmosférou připomínalo úvodní scénu z Tenkrát na západě, akorát tam bylo míň lidí. A nedokážu si představit, že by to za stávající situace, kdy jsou v blízkosti dvě velká letiště (a navíc roste tlak na omezování regionálních letů) mohlo bejt jinak. Ani jako lowcost letiště k Vídni se to nehodí, Blava je blíž. Prostě tam… Číst vice »
Ideálně za „pár“ miliard podtunelovat letiště, postavit tam ostrovní nástupiště se dvěma kolejemi, co kdyby se tam musely vlaky křižovat, pak pojízdné schody / výtah pro vozíčkáře (osoby se sníženou pohyblivostí) do haly …. a leteckých cestujících tam bude na prsty všech čtyř končetin (v lepším případě) ….
za samozrejmost? jako ze tam budou 2 zastavky asi 500 m za sebou (nebo navrhujete zrusit slatinu)?
a kdyz je podle te slepicky takovy problem prestup ve vidni (ktery je zcela bezproblemovy), tak myslite, ze ten vvs 1,5km presun z te vlakove zastavky na letiste… problem nebude?
nechapu co se resi – na ten provoz, co v brne je (a jeste dlouho bude) staci autobus z nadrazi.
Slatina se trochu posune pod podjezd Tuřanka, vzdálenost zastávek by byla asi 2,4 km. https://mapy.cz/s/kopudapako K současnému terminálu by to bylo pořád cca. 800 m, ale ten nemusí být navždy v současném místě. Navíc by zastávka sloužila i přilehlým (existujícím a plánovaným) průmyslovým areálům.
No, a zastavovat tam necháte co? Na letadlo přijedete osobákem od Vyškova nebo tam kvůli (průměrně) jednomu vystupujícímu zastaví všechny expresy od Ostravy?
Na co?
zastávka na letišti Tuřany je v plánu. Její význam (vzhledem k tomu, že mimo sezónu vážně nelétá nic) je ale sporný i pro fanouška vlaků a letadel.
když dokázala SŽ postavit na rok provozu nástupiště a podchod na dolním nádraží, tak zastávka co se bude využívat v rozmezí jaro-podzim nebude problém…
Až přijde na shánění peněz na odsunuté nádraží a zjistí se, že dotace EU na zbytečnost nebudou, tak pro VRT napojení postačí provizorko na „dolním“ trochu zmodernizované … pro 2 minuty pobytu není potřeba stavět paláce ….
Proč – ze Slatiny vede vlečka … ta se dá odvlečkovat, postavit peron, chodník ….