Letecké společnosti Letectví

Brno přišlo o linku do Mnichova. BMI Regional zastavily provoz

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional
bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Vlna krachů evropských leteckých dopravců pokračuje. Konec provozu dnes oznámila letecká společnost British Midland Regional, která dosud provozovala i linku z Brna do Mnichova. Spojení tím pádem končí.

Všechny lety jsou od dnešního dne pozastaveny,“ oznámila firma na svých webových stránkách. Aerolinka do Brna létala jedenáctkrát týdně, provoz linky podporoval Jihomoravský kraj. Linka do Brna je jednou z 25, která dnešním dnem skončila. Dopravce létal se 17 letadly. Kraj dotoval provoz linky do Mnichova až 2600 eury za jednu rotaci.

S těžkým srdcem oznamujeme tuto nevyhnutelnou zprávu. Aerolinka čelila několika problémům,“ uvedla firma ve svém prohlášení. Z problémů viní rostoucí ceny ropy i vyjmutí britských aerolinek z plného zapojení do obchodování s emisními povolenkami. „Tyto důvody podkopávaly snahu dostat aerolinku do zisku. Vyhlídky ovliňuje i nejistota ohledně brexitu,“ dodala firma v prohlášení.

Dopravce zákazníky upozornil, že pokud letenku kupovali platební kartou přímo na jeho webu, mají požádat o refundaci svoji banku, pokud přes cestovku či jinou leteckou společnost, pak je věc třeba řešit s nimi. Kompletní informace jsou na stránkách aerolinky.

Aerolinky BMI Regional zaměstnávaly 376 lidí. Za loňský rok dopravce přepravil půl milionu lidí.  Krach je už dvanáctým pádem letecké společnosti v Evropě za poslední rok, naposledy na počátku února skončila německá společnost Germania.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Jedním z důvodů krachu aerolinky byla dle jejího vyjádření i nejistota ohledně Brexitu…to je dobrá výmluva, za kterou se dá schovat všechno, především pak vlastní chyby a špatná rozhodnutí, teda krom i jiných, možná reálných důvodů. Každopádně pro Brno velká škoda, protože spojení s Mnichovem dobře fungovalo a z Mnichova už se lze dostat do hodně destinací v rámci celého světa. Jsem zvědav, zda to bude JM kraj kompenzovat nějakou jinou leteckou společností. Každopádně Brno (Mnichov) Ostrava (Bergamo) „srovnáno 1:1″….

Ondra
Host
Ondra

Ostravě ještě zrušili téměř každodenní spojení do Prahy s ČSA, takže 1:2 😀

Tom
Host
Tom

👍🙂

Tom
Host
Tom

……….“Smluvní pokuty (výběr)
Dopravce se zavazuje zaplatit kraji smluvní pokutu:
– za nevykonání rotace s výjimkou případu vyšší moci, a to ve výši 3000 eur za každou nevykonanou rotaci.“………
Zajímalo by mě, zda se do té vyšší moci počítá i ukončení provozu, protože pokud ne, tak by se v rámci konkursu dala požadovat finanční náhrada za neuskutečněné lety během trvání smlouvy, a to už by byly zajímavé peníze…ale je to jen moje úvaha.🙂

Jen tak
Host
Jen tak

No, nedala. Smluvni pokuty v pripode konce firmy nejdou (nemohou) byt do konkurzu zahrnut.

Vzhledem k tomu, ze zalohy platil kraj aerolince po mesici, je jedina narokovatelna cast je zbytek zalohy za kveten.

Tom
Host
Tom

Díky za info.

Jen tak
Host
Jen tak

Nechapu, peoc jsem napsal za kveten… kdyz jsem mel na mysli za unor.

Jen tak
Host
Jen tak

To je ale (ze strany aerolinky) strasnej blabol….

T.H.
Host
T.H.

Brexit je samozřejmě problém – zvlášť pokud nebude „celní“ unie, tak pár aerolinek ještě padne (může to být třeba rána z milosti pro Norwegian), ale nikdy to není důvod jediný ani hlavní.

Jen tak
Host
Jen tak

To jo, ale to neni problem bni regional … ty byly na pokraji bankrotu jeste pred referendem o brexitu

Alan Wank
Host
Alan Wank

„….(může to být třeba rána z milosti pro Norwegian), ale nikdy to není důvod jediný ani hlavní“

Pokud se podivate do vyrocnich zprav aerolinek, Brexit je vazny problem pro vsechny aerolinky, pro ktere je bristsky trh vyznamny.

A je to presne jak rika kolega, zdravou aerolinku to nepolozi, ale pokud se to prida k existujicim problemum, tak to muze byt rozhodující faktor.

jkjk
Host
jkjk

Když spojení fugovalo tak výborně, proč ta dotace 2600 eur za rotaci?

Karel
Host
Karel

Z části výmluva, zčásti pravda. Nevím, jaká je přesně vlastnická srtuktura bmi, tak obecně. Pokud je firma převážně v britských rukách, zřejmě přijde o evropskou licenci (EASA AOC), což by jí neumožnilo létat v rámci evropského open sky, tj. mezi libovolnými letišti v rámci EU. Mohli by létat GB-EU, ale ne EU-EU. Pokud by v takové situaci chtěli pokračovat (jako třeba Easyjet), musí si založit v EU právnickou osobu, získat pro ni EASA licenci a stejně tak pro piloty. Není to jednoduché ani levné a pro firmy jako bmi to může být likvidační. Nemá smysl ze všeho vinit brexit, ale… Číst vice »

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Jojo, hlavne ze se muzem placat po ramenou, ze roste obrat cestujicich. Ale ze to je diky dovolenkovym charterum a jinak je Cesko (mimo Prahy) z hlediska spojeni se svetem strasnej zapadakov, to jaksi nikomu ze zaprdenych pepiku co by nejradeji staveli plot na hranicich nevadi

Pepik
Host
Pepik

Teda zamontovat plot s vytizenim leteckých linek, to chce už pořádného fistrona…

Radek Janata
Host
Radek Janata

Trochu to s tím souvisí. Člověk, který by chtěl stavět na hranicích ČR plot, ma nutně poněkud omezený rozhled a tedy i s jeho zájmem cestovat do zahraničí do nebude valné.

Raddie
Host
Raddie

A nemůže za to takhle třeba neschopnosti těch na Moravě? 😀

Weselan
Host
Weselan

Na Moravě by se aj chtělo.Ale je těžko konkurovat letištím které jsou blíž než ten tvůj Pepikov

T.H.
Host
T.H.

U BMI Regional (FlyBMI) je spíš otázkou, jaktože vydržela tak dlouho :). Už v roce 2012 se jí zbavila Lufthansa, protože nechtěla dál sanovat kontinuální ztrátu (mj. z „nízkonákladovky“ BMI baby), převzít ji měla IAG (British Airways), ta ale nakonec ztratila zájem (konkurovala by sama sobě), a tak vznikla „regionální skupina“ AIL Group, která ztrátu BMI křížově financovala z provozu Loganair. To ale nešlo dělat věčně…
Jinak letadla z Mnichova a Bruselu začala být přelétávána do Norwiche a Bristolu už v pátek v noci.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Katowice a Kraków mají obdobné problémy? Pokud někdo zná podmínky, tak díky za info.
P.S. jen mě neskutečně štve, že snad v žádném oboru dopravy se ani těm Polákům nemůžeme přiblížit …

meKE
Host
meKE

Môžete prosím objasniť súvis s Katowicami a Krakowom? Krachuje letecká spoločnosť, nie letisko Brno, tak celkom nechápem Vašu myšlienku.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Myšlenka byla ve spojitosti s tím, že když na letištích třeba v Brně, nebo Ostravě zkrachuje jeden, dva dopravci, tak jsou letiště takřka bez pravidelného provozu

Alan Wank
Host
Alan Wank

To lze rict i o tech Katowicich, kde kdyby zkrachoval (ci odesel) Ryan a Wizz, tak jim zbudou akorat chartery.

I Bergamo co ma 12 mil. cestujicich je prakticky zavisle na Ryanu. To je proste udel regionálních letist.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Kdyby zkrachovalo všichni low-cost dopravci v Katovicích a Krakově, tak by alespoň polský dopravce LOT nemusel hledat expandovat do jiných zemí

Poudy
Host
Poudy

A není to jen v dopravě, bohužel.

mfr
Host
mfr

Hovězí, například…

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Jsme už dost OT, ale kvalita českých potravin není nijak lepší, než těch polských. https://denikn.cz/73443/na-rozdil-od-polska-pry-mame-kvalitni-potraviny-herbicidy-v-pecivu-veprove-na-antibiotikach-dobrou-chut/

Jen tak
Host
Jen tak

Jak s tim souvisi polaci?

Polaci jsou trosku odlisni … strasny kvanta jsou v zabranici kvuli praci. Dokonce takova kvanta, ze lot lital ameriku z vesnic jako krakow a rzesow.

Kdyby tolik cechu bylo za hranicema, tak bude amerika litat i z brna.

Je potreba trosku premyslet , nez placnete kravinu (na kvadrat).

NeT
Host
NeT

… z vesnic ?? Krakow ?? Taky názor.

Raddie
Host
Raddie

Pro Američany je všechno pod velikostí Varšavy, možná tak Prahy, v podstatě vesnice 🙂

Jan Winter
Host
Jan Winter

Linka do USA z Rzesowa nesouvisí s diasporou Poláků v zahraničí, ale s tímto: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_Valley

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Koukam na odketovou tabuli v Katovicích. Hurghada,Tel Aviv, Tenerife atd. To by člověk nevěřilkde všude Poláci pracují…

Alan Wank
Host
Alan Wank

Az na Tel Aviv jsou zrovna tohle dovolenkove destinace, ktere v sezone letavaji často i z toho Brna.

A Tel Aviv zase souvisi s rozsahlou zidovskou komunitou.

Odbyt argument „gastarbeiteru“ dovolenkovymi destinacemi je trochu usmevne.

A pro jistotu jeste jeden pridam – Polsko je velike a mistni letiste nemaji moc velkou konkurenci.

Brno ma kousek Bratislavu, Viden a rovnez dobre dostupnou Prahu. Varsava je z Katowic podobne daleko jako z Brna Budapešť.

A nutno si uvedomit, ze tyto dva faktory se navzájem umocňují.

Tim neříkám, ze Brno neudelalo chyby, ale nemuzeme srovnávat nesrovnatelne.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Proč nemůžeme srovnávat nesrovnatelné? Proč v ČR stále hledáme důvody proč to u nás nejde? Aby jsme v klidu mohli spát? My za to nemůžeme, Poláci mají jiné podmínky a my máme blízko jiné letiště. Aneb „předsedou! Oni mají záchody!“…

Jen tak
Host
Jen tak

Proste proto, ze to tak je. Veci je potreba porovnavat v kontextu. Jinak by ste stu mohl stejne vypruzovat, proc praha nema 70 milionu cestaku, jako dubaj.

Pokud by lety z ostavy / brna davaly smysl , tak tam nekdo lita. Ale nikdo tam litat nechce.

To vam nestaci?

Tohle neni obdobi sociku, kdy strana zavelela, a zacly se dit veci… dnes se to (nastesti) ridi ekonomickymi pravidly.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Moje vypruzovani aspoň nikdo neplatí z daní. Což se o nezvládnutých manažerských projektech typu Mošnov, Brno nedá říct. Tak to je

Alan Wank
Host
Alan Wank

Vy máte trvalé bydliště jak v jihomoravském, tak moravskoslezském kraji, že obě letiště dotujete z vašich daní? Asi těžko, že… takže Vašich daní se to minimálně v jednom z těch případů netýká.

A když vidím Vaše myšlenkové pochody – za krach letecké společnosti kritizujete Brno, srovnáváte jabka a hrušky – tak mě fascinuje, s jakou jistotou dovedete krtizovat za manažerská selhání:)

Jiří S.
Host
Jiří S.

S Poláky bych se jednou pro vždy ve všech odvětvích přestal srovnávat. Je to 6× početnější, ještě více zakomplexovaný národ s ještě nižšími nároky na kvalitu života než Češi. Od toho se odvíjí všechno – kvanta nekvalitních služeb a levného zboží. Tímto směrem doufám nikdo z nás jít nechce.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Tak proto i na vesnici seženete v obchodě chobotnice, lososové steaky a podobně. A za Pendolino klidně dají 900 CZK, nebo podobnou částku za prémiový expres. (Warszawa-Gdynia). A nekvalitní a levné zboží z Polska končí v českých regálech.

Dan
Host
Dan

Souhlasím. Vyhýbám se polskému jídlu v českých obchodech, protože to objednal nějaký vychcánek u nás, ať je to pokud možno zadarmo. Někteří našinci bohužel sní i exkrement, když se pěkně obarví, zabalí a dá do akce. V polských obchodech a hotelích ten problém nemám. O zakomlexovanosti by se dalo taky diskutovat – kdybysme měli takový koule jako Poláci, dávno bysme byli mnohem dál. No a třeba taková dálnice do Krakova, to je vyloženě lowcost (myslím cenou – kvalitou je nesrovnatelná s našima).

Alan Wank
Host
Alan Wank

Na vesnici poblíž Baltu zcela jistě chobotnici seženete (ovšem zde je srovnání s ČR opět mimo), ale i ve vnitrozemí? To jsem asi byl ve špatných polských vesnicích:) Mimochodem, polský venkov je výrazně chudšá než český, část polska jsem také procestoval. I u nás nestojí lístek do byznys třídy v Pendolinu, RailJetu nebo i RegioJetu či LeoExpressu zrovna pár korun a fakt nejezdá prázdné. A pokud už básníte o polské železnici, tak by mohlo být fajn se podívat, v jakém je stavu mimo hlavní trasy. A zlatý hřeb – nekvalitní potraviny pouze pro čechy. Jak mi tedy vysvětlíte, že ty… Číst vice »

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

V té vesnici jsem včera byl na nákupu-nebyla u Baltu ale 7km o hranic-Miedzylesie.
Co se týče ceny jízdenek, tak cca 900 CZK stojí v polském pendolinu 2. třída. (Warszawa-Gdynia, Warszawa-Krakow atd.)
No a zlatý hřeb večera. Jak mi vysvětlíte kauzy s polským jidlem nepostihlo Polsko?
Ještě mobilní operátory by jsme mohli zminit. .
Děkuji za odpověď

Alan Wank
Host
Alan Wank

Tam jsem bohužel nebyl, nicméně poslkých vesnic jsem navštívil spoustu, ale opravdu jsem tam prodávat čerstvou chobotnici neviděl. Naopak, jak jsem už uvedl, polské vesnice na mne působily dost zaostale, včetně obchodů. A ad Pendolino -už chápu, vám nešlo o to, že mají prémiové expresy a třídy, ale o to, že mají drahé vlaky, jako že si to mohou dovolit:) Nicméně když jste tak nakousl ty operátory, tak jste si zároveň sám naběhl, protože polští operátoři jsou sice levní, ale zaostalí a přetížení. Doma mám tarif s dobrým objemem dat, takže vím, jak to šlape u nás (skoro všude 4G)… Číst vice »

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Budu si užívat, nebojte. Taky to už posledních x let dělám. Třeba jako polský T-Mobile s neomezeným vším v roamingu. Včetně neomezených dat v roamingu. Pěkný den.

Jen tak
Host
Jen tak

A ono jo nepostihlo? Vzdyt samo tvrdili, ze vetsina toho masa zustala v polsku … tak jaky nepostihlo?

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Pokud člověk začne zkoumat informace i odjinud než z českých médií tak na http://www.gazeta.pl psali podobně jako na http://www.tvn24.pl, že se hovězí maso z nemocných krav mohlo v PL dostat do prodejen s Kebabem… Jinak je název tohoto deníku zdopravy.cz , což dává tušit že hovězí maso sem do diskuze prinese jen vůl

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce