Vectrony mohou nově i na most přes Öresund

Lokomotiva Siemens Vectron. Foto: Siemens MobilityLokomotiva Siemens Vectron. Foto: Siemens Mobility

Schválení umožní jízdu s jednou lokomotivou napříč Evropou.

Je to sice povolení jen pro pár kilometrů, ale z pohledu využití lokomotivy v Evropě poměrně zásadní. Společnost Siemens Mobility získala povolení pro provoz na mostě přes úžinu Öresund mezi Dánskem a Švédskem. Umožní tak dopravu bez výměny lokomotivy například z Rakouska až do Norska.

Jako první této možnosti využil švédský železniční dopravce Snälltåget, který si od společnosti European Locomotive Leasing (ELL) pronajal tři lokomotivy Vectron pro přeshraniční osobní dopravu ve Švédsku, Dánsku, Německu a Rakousku.

Lokomotiva Vectron, která se vyrábí v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu, je první lokomotivou vybavenou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, která smí jezdit po 16 km dlouhé trati přes Öresund (most a tunel), spojující Švédsko a Dánsko. Lokomotiva využívá celosvětově osvědčenou palubní jednotku Trainguard 100/200/300 ETCS od společnosti Siemens.

„Naše vysoce flexibilní lokomotivy Vectron umožňují udržitelnou přeshraniční železniční dopravu a moc nás těší, že díky lokomotivě Vectron se poprvé otevřel skandinávský koridor,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla globální společnosti Siemens Mobility.

K dnešnímu dni společnost Siemens Mobility prodala více než 1 700 lokomotiv Vectron 63 zákazníkům v 16 zemích a flotila najela přes 700 milionů kilometrů v provozu. Lokomotivy jsou v současné době schváleny pro provoz ve 20 evropských zemích.

Aby společnost uspokojila rostoucí poptávku po lokomotivách a službách, rozšiřuje také svůj výrobní a servisní závod v Mnichově-Allachu. Plocha areálu bude zvětšena ze současných 50 000 m² na 80 000 m², aby se zajistily kapacity pro zpracování nových zakázek, optimalizovaly se výrobní a logistické toky v rámci závodu a rozšířily se kancelářské prostory.

Tagy interoperabilní lokomotivy Öresund Siemens Mobility Siemens Vectron
15 komentářů