Bez výměny lokomotivy od polárního kruhu až do Rakouska. Green Cargo si pronajme pět vectronů

Siemens Vectron pro Green Cargo. Foto: Alpha TrainsSiemens Vectron pro Green Cargo. Foto: Alpha Trains

Lokomotiva je schválena pro provoz v pěti zemích.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Když se schválí auto, tak může jezdit defakto všude, když se schválí vlak, tak vlastně ani moc schválený neni, když se i v rámci eu musi znovu schvalovat. Žádné jiné dopravní prostředky se v každé zemi nemusí opakovaně schvalovat jako vlaky. Copak v 21. století neexiatuje způsob jak vlak schválit tak aby to platilo treba pro celou eu?

Radek

To musíte nejdřív technicky sjednotit tratě, což je maličkost na několik desetiletí a biliony investic.

mgr.pavel

A nevyplatilo by se v dlouhodobém horizontu to tak mít? Vždyť EU je přece o integraci, a její výhody plynou právě z již provedené integraci / harmonizaci norem.

Třeba ETCS, byť má své těžkopádné drahé mouchy, tak míří tím směrem. Ale to je jen zabezpečovač..

Y.K.

Vyplatilo pochopitelně, ale ono to opravdu není jednoduché. Protože to není jen o domluvě, ale znamená to fyzickou přestavbu, protože místní normy jsou historicky zatíženě. Alespoň tranzitní koridory se přestavují do jednotného profilu, ale pořád tam zůstává spousta historických vlivů, stejně jako u nás, kde se do systému vkládají výjimky aby to nerozbilo naše původní zvyklosti.

A když jednotnost tak čí? 🙂

To je jako s elektrickými zásuvkami, dohodnout by se dalo na jednotné, ale čí by byly ty standardní a stejně by trvalo století než by se to vyměnilo. Takže je systém částečné kompatibility.

Jiří Kocurek

Co se zásuvek týká, tak Italové velmi pomalu přecházejí na německý standard. Švýcaři mají fázi vpravo.

A. Mikulka

Což už je dneska skoro jedno, u Schuka nedefinované.

Vladki

ETCS tam míří dost podivně, když je v každé zemi trochu jiné (aspoň podle toho co sem se tady dočetl)

Petr

Aneb §5: Bylo by to příliš složité…

Jiří Kocurek

To funguje na severoamerickém kontinentě, kdy za druhé světové války došlo ke sjednocení norem a standardů.
Zatímco dráhy v Evropě by si nejraději vymyslely vlastní závity na žárovku, aby se ty civilní použít nedaly ani na záchodě. ideálně na každém depu vlastní, aby jim ty vagony vzít nemohli.

Vojtěch

Kde jsem to jen viděl 5 ks…. Jo a co jsi mi to připomíná….. Už vím LEOskova prezentace před 10 lety. No jak tén čas letí…

Granja

Určitě nezůstane jen u těch 5 pronajatých kusů.

Vojtěch

No LEO to taky plánoval a vydrželo mu to dost dlouho

mgr.pavel

Takže kdokoliv kdo objedná 5 lokomotiv, tak musí skončit stejně neslavně, jako LE, jen proto, že už jednou někdo takto skončil?

Ta pětka je ale zakleté číslo!

(sarkasmus, kdybyste to nepochopil)

Vojtech

No já to sarkastický píšu celou dobu a holt to čte jen hromada sucharU

Modré zábradlí

Kvalitní dopravci přece nakupují po sedmi.

Kubrt

No, Green Cargo a Leoš je dost jiná váhová kategorie.

Jiří Kocurek

https://de.wikipedia.org/wiki/Green_Cargo#Technik

Mají přes 350 lokomotiv a žádné osobní vozy. Opravdu podobná firma.