Bez výměny lokomotivy od polárního kruhu až do Rakouska. Green Cargo si pronajme pět vectronů
Siemens Vectron pro Green Cargo. Foto: Alpha Trains
Lokomotiva je schválena pro provoz v pěti zemích.
Lokomotiva je schválena pro provoz v pěti zemích.
Když se schválí auto, tak může jezdit defakto všude, když se schválí vlak, tak vlastně ani moc schválený neni, když se i v rámci eu musi znovu schvalovat. Žádné jiné dopravní prostředky se v každé zemi nemusí opakovaně schvalovat jako vlaky. Copak v 21. století neexiatuje způsob jak vlak schválit tak aby to platilo treba pro celou eu?
To musíte nejdřív technicky sjednotit tratě, což je maličkost na několik desetiletí a biliony investic.
A nevyplatilo by se v dlouhodobém horizontu to tak mít? Vždyť EU je přece o integraci, a její výhody plynou právě z již provedené integraci / harmonizaci norem.
Třeba ETCS, byť má své těžkopádné drahé mouchy, tak míří tím směrem. Ale to je jen zabezpečovač..
Vyplatilo pochopitelně, ale ono to opravdu není jednoduché. Protože to není jen o domluvě, ale znamená to fyzickou přestavbu, protože místní normy jsou historicky zatíženě. Alespoň tranzitní koridory se přestavují do jednotného profilu, ale pořád tam zůstává spousta historických vlivů, stejně jako u nás, kde se do systému vkládají výjimky aby to nerozbilo naše původní zvyklosti.
A když jednotnost tak čí? 🙂
To je jako s elektrickými zásuvkami, dohodnout by se dalo na jednotné, ale čí by byly ty standardní a stejně by trvalo století než by se to vyměnilo. Takže je systém částečné kompatibility.
Co se zásuvek týká, tak Italové velmi pomalu přecházejí na německý standard. Švýcaři mají fázi vpravo.
Což už je dneska skoro jedno, u Schuka nedefinované.
ETCS tam míří dost podivně, když je v každé zemi trochu jiné (aspoň podle toho co sem se tady dočetl)
Aneb §5: Bylo by to příliš složité…
To funguje na severoamerickém kontinentě, kdy za druhé světové války došlo ke sjednocení norem a standardů.
Zatímco dráhy v Evropě by si nejraději vymyslely vlastní závity na žárovku, aby se ty civilní použít nedaly ani na záchodě. ideálně na každém depu vlastní, aby jim ty vagony vzít nemohli.
Kde jsem to jen viděl 5 ks…. Jo a co jsi mi to připomíná….. Už vím LEOskova prezentace před 10 lety. No jak tén čas letí…
Určitě nezůstane jen u těch 5 pronajatých kusů.
No LEO to taky plánoval a vydrželo mu to dost dlouho
Takže kdokoliv kdo objedná 5 lokomotiv, tak musí skončit stejně neslavně, jako LE, jen proto, že už jednou někdo takto skončil?
Ta pětka je ale zakleté číslo!
(sarkasmus, kdybyste to nepochopil)
No já to sarkastický píšu celou dobu a holt to čte jen hromada sucharU
Kvalitní dopravci přece nakupují po sedmi.
No, Green Cargo a Leoš je dost jiná váhová kategorie.
https://de.wikipedia.org/wiki/Green_Cargo#Technik
Mají přes 350 lokomotiv a žádné osobní vozy. Opravdu podobná firma.