Až 30 kilometrů dlouhý tunel. Němci přišli s novou variantou spojení Drážďany – Praha

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche BahnICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Jasno o výběru varianty má být v roce 2024.

Společnost DB Netze představila novou možnou variantu tunelu, který společně se Správou železnic plánuje vést pod Krušnými horami. Má jít o součást nového vysokorychlostního železničního spojení Drážďan s Prahou.

Původní varianta počítala s budováním dvou tunelů ve směru od Drážďan: 2,5 km dlouhým u Heidenau a 27 km dlouhým pod Krušnými horami. Tunely měl propojit most přes přes údolí Seidewitztal. Nově je ve hře verze, že bude tunel jediný, který začne již v Heidenau a bude měřit 30,4 kilometru.

Deutsche Bahn představila novou variantu v prezentaci na svých stránkách. Definitivní rozhodnutí má padnout v roce 2024. Stav příprav na české straně je popsán na stránkách Správy železnic.

Podle dřívějších dohod se na financování tunelu mají podílet obě země podle toho, o jak dlouhou část půjde na jejich území, většinu by tak mělo zaplatit Německo. Krušnohorský tunel měl být na maximální rychlost 230 km/h i z důvodu, že v něm budou jezdit i nákladní vlaky. Ty mají kvůli hluku zcela vymizet z údolí Labe. Nově se ale u obou počítá s maximální rychlostí 200 km/h. V případě tunelu se počítá se zahájením stavby nejdříve v roce 2028 a dokončením v roce 2038.

Varianta Krušnohorského tunelu v delší verzi. Foto: DBVarianta dvou tunelů mezi Drážďany a Ústím nad Labem. Foto: DB

 

Tagy DB Netze Krušnohorský tunel Správa železnic VRT VRT Praha - Drážďany vysokorychlostní trať Praha - Drážďany
122 komentářů