V Berlíně a okolí musí rušit desítky vlaků. Chybí personál, dopravce viní i stav infrastruktury

Nové jednotky Siemens Desiro HC pro ODEGNové jednotky Siemens Desiro HC pro ODEG

Výpadky budou trvat nejméně do konce roku.

Železniční dopravce ODEG čelí velké kritice za nepovedený start nového provozního konceptu v Berlíně, Sasku-Anhaltsku a Braniborsku. Kvůli výpadkům nebude nejméně do konce roku jezdit každý třetí vlak v síti Elbe-Spree. Podle braniborského ministra dopravy jsou problémy způsobeny i nekvalitní železniční infrastrukturou.

Problémy se týkají linky RE1, která propojuje Magdeburg, Berlín a Frankfurt nad Odrou. Se změnou jízdního řádu došlo k zavedení dvacetiminutového taktu na celé trase během špičky. K tomu má ale zatím reálný provoz daleko: velká část je zrušena, a to především kvůli nedostatku zaměstnanců. Dopravce to vysvětluje jejich nemocností.

ODEG oznámil na svých stránkách, že namísto tří vlaků za hodinu pojedou jen dva. Kromě RE1 se problémy týkají i linky RE8 Nord, kde dojde ke zkrácení některých spojů. Linka RB33 mezi Treuenbrietzen a Jüterbog je kompletně zrušena mezi 19. prosincem a 1. lednem 2023. Během tohoto období jezdí RB37 pouze každé dvě hodiny. O víkendu se dopravce za zrušení vlaků omluvil ve zprávě na svém webu. „Tato koncepce podporuje udržení základní stability našeho provozu,“ uvedl dopravce.

Podle braniborského ministra Guido Beermanna je za problémy i nekvalitní infrastruktura. „Provozovatel infrastruktury, DB Netz, bohužel v současné době nedokáže uspokojivě zajistit hladký chod sítě,“ řekl listu Tagesspiel. Podle dopravce je síť v Berlíně přetížená kvůli některým stavebním pracím i například zamrzáním výhybek.

ODEG převzal část výkonů v síti Elbe-Spreenetz od DB Regio. Na výkony nasazuje nové jednotky Siemens Desiro HC.

Tagy Berlín DB Netze ODEG RE1 VBB
30 komentářů