Velký posun: Německo slíbilo elektrizaci trati z Norimberka a Mnichova na českou hranici

Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: OberpfalzbahnMotorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn

Součástí úprav je přidání druhé koleje v některých úsecích, maximem bude 160 km/h.

Německo začalo s přípravou elektrizace druhé trati na české hranice. Měla by umožnit lepší napojení železnice z Plzně a Domažlic do Bavorska, konkrétně na Mnichov a Norimberk.

O zahájení příprav na elektrizaci informovala tento týden společnost DB Netze. Oznámení přišlo jen pár týdnů poté, co naopak německá vláda znovu na neurčito odložila plány na zatrolejování trati z Norimberka do Chebu. Na české straně v České Kubici by měl úsek navázat na novou trať s rychlostí až 200 km/h, kterou chystá Správa železnic z Plzně až na státní hranici.

Elektrizace se má týkat úseku z Hartmannsdorfu až do Furth im Wald a přes Schwandorf k české hranici. Jde o celkem 168 kilometrů dlouhý úsek. Trať projde kompletní modernizací, bude z ní částečně dvoukolejka. Maximální rychlost bude 160 km/h. Detailněji je projekt popsán na stránkách DB Netze.

Trasa trati z Norimberku na českou hranici. Foto: DB Netze

Trasa trati z Norimberku na českou hranici. Foto: DB Netze

Vytvoříme tak podmínky pro atraktivní a konkurenceschopnou vlakovou dopravu na cestě do České republiky,“ říká Matthias Trykowski z DB Netze. Dosud je železniční spojení mezi Českem a Bavorskem výrazně nekonkurenceschopné. Plány počítají také s modernizací 33 stanic či 105 mostů. Termín zahájení stavby DB neuvedla.

Zkapacitnění tratí v obou zemích by mělo pomoci řešit dlouhodobý problém české železnice, kdy existuje stále jen jeden kapacitní hraniční přechod pro vlaky do Německa. Na české straně se má podle mapové aplikace Správy železnic nový úsek stavět v roce 2026.

Tagy Bavorsko DB Netze praha - mnichov spojení Česko - Bavorsko
79 komentářů