Česko tlačí na Německo, ať ještě zváží elektrizaci tratě do Chebu

Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czZápadní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Elektrifikovaná trať do Marktredwitz má sloužit jako odklonová.

Německé ministerstvo dopravy má ještě jednou prověřit, zda skutečně vzdá plány na elektrifikaci trati z Norimberku do Chebu. Nedávno se totiž rozhodlo, že pro spojení na hranice s Českem bude raději elektrifikovat trať z Norimberku přes Schwandorf do Furth im Wald.

Na Twitteru to uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Dostavují se první výsledky setkání s mými protějšky. Na třístranném jednání ministerstev a manažerů infrastruktury se odsouhlasilo, že vznikne společná studie ÖBB a Správy železnic České Budějovice – Linec a SRN se vrátí k záměru elektrizovat Cheb – Marktredwitz,“ uvedl Svoboda. (O studii proveditelnosti pro spojení do Lince jsme psali zde.)

Německé ministerstvo dopravy rozhodlo o zastavení příprav elektrizace trati do Chebu poté, co opakovaně nevyšlo ekonomické hodnocení. „Na jednání generálních ředitelů (SŽ a DB, pozn. redakce) v Berlíně bylo dosaženo shody, že projekt v rozsahu Cheb – Marktredwitz jako takový má smysl a obě železnice společně s českým ministerstvem dopravy požádají spolkové ministerstvo o přehodnocení postoje. K tomu došlo, ministerstvo požadavek akceptovalo,“ řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Požadavek nákladních dopravců

Nově se tak má ještě přehodnotit možnost přiřazení úseku Cheb – Marktredwitz k projektu elektrizace Hof – Regensburg. „Vyžaduje však průkaz, že uvedené má smysl a bude využíváno. V tomto ohledu poskytne česká strana příslušné podklady a bude dále s německou stranou komunikovat. Bez uvedených kroků by jakákoliv možnost zlepšení trati Cheb – Marktredwitz na německé straně byla prakticky vyloučena,“ dodala Pistoriusová.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky česká strana požádala Německo o prověření elektrizace alespoň úseku Cheb st. hr. – Marktredwitz jako odklonové trasy pro nákladní dopravu. To je požadavek nákladních dopravců. „Nabízí se však elektrizovat alespoň přeshraniční úsek v návaznosti na elektrizaci tratě Hof – Regensburg, který by pak mohl sloužit jako objízdná trasa pro nákladní dopravu v případě problémů na jiných přechodech,“ dodal Jemelka. Přípravy elektrizace trasy přes Furth im Wald dál pokračují.

Tagy DB Netze Ministerstvo dopravy spojení Česko - Bavorsko Správa železnic
181 komentářů