Autobusy v Praze mají další nový vyhrazený pruh. Na Modřanské zrychlí linka 190 až o 10 minut

Modřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: RopidModřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: Ropid

Význam buspruhu má vyniknout v příštích letech při rekonstrukci Barrandovského mostu.

Autobusy pražské městské hromadné dopravy mají od dnešního dne k dispozici nový vyhrazený pruh Modřanské ulici. Má urychlit především linku 190 jedoucí z Modřan na Smíchovské nádraží.

O otevření pruhu dnes informoval Ropid v tiskové zprávě. Vyhrazený pruh o délce zhruba 800 metrů ušetří podle Ropidu až deset minut jízdy zejména během častých kolon v ranní špičce. Jedná se o další zlepšení podmínek pro autobusy v této oblasti po úpravách nájezdové rampy z Modřanské na Barrandovský most v září letošního roku.

Čtyřpruhových silnic, kde by se dal bez většího vlivu na ostatní účastníky silničního provozu vyhradit jeden pruh pro autobusy, už v Praze mnoho nemáme. Díky komplexní změně řešení Modřanské ulici se nám podařilo nejen zrychlit autobusy od Modřan až o 10 minut, ale vytvořili jsme také bezpečnější prostor pro cyklisty, a to bez zásadnějšího dopadu na ty, kteří jedou autem,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Mapa nového buspruhu v Modřanské. Foto: Ropid

Mapa nového buspruhu v Modřanské. Foto: Ropid

Nové preferenční opatření sestává ze dvou úseků buspruhů s délkami 460 a 250 metrů. Buspruh začíná za křižovatkou s Pikovickou ulicí a je přerušen v oblasti křižovatky s ulicemi V Hodkovičkách a V Náklích, aby nebyla dotčena kapacita určená světelnou signalizací, a končí odbočením do Pikovické ulice před Branickým mostem.

Až 25 spojů za hodinu

Podle specialisty Ropidu na preferenci autobusů Tomáše Prouska jde o opatření, které bylo v Modřanské několikrát testováno při dopravních omezeních. „Nyní představujeme trvalou podobu v rámci poslední letošní části komplexních změn dopravního režimu v této ulici,“ dodal Prousek.

Modřanskou v tomto úseku projíždějí autobusové linky 190 (od ulice Čs. exilu) a 106+121 (od ulice V Hodkovičkách), celkem se ve špičkové hodině jedná o 25 spojů. Zpoždění jsou obvyklá v ranní špičce, ale objevují se i odpoledne (nejčastěji v pátek). Ke zpožděním zde dochází v situacích, kdy do oblasti dosáhnu kolony vozidel vzniklé vyššími intenzitami provozu, než jsou schopny odbavit tři pro oblast klíčové křižovatky (s Údolní, s rampami Jižní spojky a s rampami Barrandovského mostu). Komplikace vznikají i při kolonách na návazné komunikace na Městském okruhu (průplet na Barrandovském mostě či odjezd směrem do regulovaných tunelů Městského okruhu).

Pro řešený úsek Modřanské je nejbližším a tradičním kapacitním hrdlem křižovatka s Údolní ulicí. Intenzity provozu na Modřanské bývají ovlivněny i posledních 10 let stále se zhoršující průjezdností Strakonické ulice, které se někteří řidiči snaží vyhnout po pravém břehu přes Modřany.

Praha očekává, že přínos buspruhů vynikne příští rok při chystaném omezení kvůli rekonstrukci Barrandovského mostu. Více informací o preferenci hromadné dopravy  v Praze je na stránkách Ropidu.

Buspruh v Modřanské. Foto: RopidBuspruh v Modřanské. Foto: RopidModřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: RopidStav v Modřanské před instalací vyhrazeného pruhu pro autobusy. Foto: RopidStav v Modřanské před instalací vyhrazeného pruhu pro autobusy. Foto: Ropid
Tagy buspruh Modřanská praha ropid Vyhrazený pruh pro autobusy
32 komentářů