Alstom ukázal podobu souprav Coradia Stream z obří zakázky pro španělské dráhy
Alstom ukázal podobu souprav Coradia Stream z obří zakázky pro španělské dráhy Renfe. Foto: Alstom
Celkem Alstom pro Renfe vyrobí 201 souprav s kapacitou 900 cestujících. Jde o největší dodávku v historii tamních drah.
900 cestujících v šesti krátkých vozech?
V Madridu jezdí Civis 465, co má kapacitu skoro k tisícovce. Míst k sezení má lehce přes 200. Většinou jezdí 2 spojené soupravy a na některých linkách i po 5 minutách ve špičce.
Cercanías mají obvykle uspořádání 2+3, a je to holt natěsno.
Do těch patráků se bude nastupovat jako do Honekra. To bude nějaké urychlení nástupu ?
Osobně si myslím, že je problém ve výšce nástupišť. Výška 680 mm nad TK (Španělsko, dle wikipedie) je moc vysoko na bezbariérový přístup do dolního patra, jenže taky zároveň moc nízko na vstup nad podvozkem. Pokud má být maximalizována kapacita, tak výrobce maximalizuje délku dvoupodlažní části mezi podvozky, dveře pak skončí nad podvozky a potřebují schody. Pozn. Podobný problém mají i německá nástupiště na 760 mm. Lépe se nastupuje do vysokopodlažních (zpravidla dálkových) vlaků a nízkopodlažní vlaky jsou jednodušší protože nízkopodlažní část nemusí být tak nízko, ale cenou za tyto výhody je velký problém se vstupem do dvoupodlažních vozů a… Číst vice »
Všímám si, že tu jsou jednotky zbarvené více dočervena a jiné zas více do oranžova. Proč vlastně? Budou oranžové jednotky brázdit okolí Madridu (příklad)?
Na oranžových jednotkách jsou loga systému Rodalies de Catalunya, tedy příměstské a regionální tratě v Katalánsku: https://en.wikipedia.org/wiki/Rodalies_de_Catalunya
Nebudou. Oranžové budou jezdit jako Rodalies v Katalánsku a červené jako Cercanías ve zbytku Španělska.
Díky oběma!