Alstom testuje na zkušebním okruhu VUZ hybridní jednotku
Nová jednotka Regiolis TER Hybrid ve Velimi
Nová jednotka je vybavena bateriemi, které se dobíjí při brzdění či z troleje.
Nová jednotka je vybavena bateriemi, které se dobíjí při brzdění či z troleje.
Jen taková malá poznámka k popisku u fotografie : VUZ byl a je odjakživa v Cerhenicích. Ne ve Velimi! To jen pro informaci, kdyby ho náhodou někdo hledal.
To mi kdysi kamarádka odtamtud taky říkala. Záviděl jsem jí tu blízkost. Chodili se už jako děti dívat na zkoušky vlaků.
Je to tak. Pokud vystoupíte ve Velimi, bude cesta k okruhu podstatně delší než vystoupit v Cerhenicích. Z Velimi tam žádná přímá cesta nevede. Při cestě z Prahy o této skutečnosti informovala (a dodnes stále informuje) i cedule na nádražní budově. Já chápu, že se to jmenuje VUZ Velim, ale nechápu proč. Hlavní část VUZ leží na katastrálním území Cerhenic a katastrálním územím Velimi prochází jen velmi malá část. Jedinou spojitost s ní je, že z Velimi vede do VUZ odbočka z hlavní trati.
Důvod, proč se VUZ jmenuje podle Velimi a ne Cerhenic, je spojen právě s napojením na hlavní trať. Okruh totiž vznikl prodloužením odbočky (vlečky) Velim a překategorizováním z vlečky na zkušební dráhu. Jméno se už nezměnilo.
Takových případů je na železnici hafo, třeba já jsem z Kladna a ve vedlejší obci, Malém Přítočnu, se nachází zastávka Unhošť. Až se bude modernizovat trať do Kladna, současná stanice bude opuštěna a místo ní vybudována nová, blíž k Unhošťi. A světě div se, bude se jmenovat Malé Přítočno..
Děkuji za informace a přidávám pár odkazů.
https://zdopravy.cz/na-zkusebni-okruh-do-cerhenic-dorazila-hybridni-novinka-od-hitachi-rail-78486/
http://www.cerhenice.cz/petice-za-zmenu-nazvu-vuz-ukoncena/
http://www.cerhenice.cz/zkusebni-okruh-nese-v-nazvu-cerhenice/
Tak kde se stala chyba?
Upřímně se vždy bavím tím, jak lidé řeší, zda je to v Cerhenici nebo Velimi:) Když napíšeme v Cerhenicích, ozvou se ti, co říkají, že oficiální název je ZC Velim.-)Když napíšeme Velim, prudí zase fanoušci Cerhenic.
Není to rozhodně nic ve zlém. Neberte to jako jakékoliv „pruzení“. Viděl jsem zde i články, kde to bylo vyřešeno velice hezky (u Cerhenic). Pamatuji doby před revolucí. Vždy to byl pro každého prostě jen okruh, lidé pracovali na okruhu, šlo se na okruh. Nikdy se nějak extra neřešilo to, kde tento je, protože to bylo jasné. Je to přeci jednoduché. Pokud jde o oficiální název (pominu li již dávno oznámenou změnu) tak ano. Klidně Velim. Jinak u Cerhenic nebo v Cerhenicích ; – ). U té fotky to totiž vypadá tak, jakoby souprava měla být focena na nádraží ve… Číst vice »
Ta petice je milá ale jen šílenec by ji vyhověl. Okruh má zákazníky po celé Evropě. Zbytečné přejmenování by je mohl znejistit a mohl by to být ekonomický problém.
Někde se asi stala chyba
http://www.cerhenice.cz/zkusebni-okruh-nese-v-nazvu-cerhenice/
Zde:
https://search.seznam.cz/obrazky/?q=n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20cerhenice#docId=be8fc363bc497d0e
Dnes již stojí jen hlavní část budovy a celá pravá část s čekárnou je zbouraná. Je otázka, zda poutač zůstane a nebo v brzké době zmizí.
Děkuji za informaci
Vhodná jednotka třeba na linku Pardubice – HK – Jaroměř – Náchod
Tohle uspořádání je vhodné pro mnoho linek v ČR. Už dlouho se o tom povídá a píše, to ale nestačí.
Když Škoda koupí závod v Reichshoffenu, tak se možná dočkáme. Ale upozorňuju že vlak je dost drahý. Pokud však nahradí potřebu dvou jiných vlaků nebo přepřahy, tak se cenový rozdíl smazává.
Dva jiné vlaky hybridní jednotka nenahradí, reálně to bude kolem 1,1 starého vlaku, díky odstranění přestupu/přepřahu.
To procento bude asi záležet na konkrétní lince. Někde je úspora personálu u jednoho vlaku víc vidět, jinde zase ty přestupy a ušetřená nafta. Odstranění 1 přestupu někde už cestující přitáhlo.
Těžko říct, jestli ho koupí, dle tohoto článku to vypadá, že to vůbec nemusí dopadnout: https://www.usinenouvelle.com/article/caf-revient-dans-la-course-pour-la-reprise-de-l-usine-d-alstom-a-reichshoffen.N1144757 Důležité jsou hlavně tyhle dva odstavce: L’intersyndicale a communiqué début septembre, après une rencontre avec le patron d’Alstom Henri Poupart-Lafarge, pour dire que la Commission européenne a accepté d’octroyer un délai supplémentaire, considérant qu’Alstom respectait les règles, sans quoi elle aurait nommé un tiers pour assurer la vente. Et que Skoda, après avoir signé un pré-contrat, avait eu des exigences déraisonnables. „Skoda s’est comporté de façon scandaleuse, dénonce Claude Mandart, délégué syndical central CFE-CGC d’Alstom. Ils ont essayé de profiter du délai et du… Číst vice »
To by ovšem byla velká škoda.
One je problém v ceně. Kupte si Teslu S, když máte na Fabii.
No ono kdyby se to uvnitř trošku upravilo na dálkovku, něco jako má Leoš Flirta nebo WestBahn Kisse, mohla by v tý variantě s dieslem být fajn i z Prahy do Mnichova a konečně by mohla jen celou cestu jet
Kromě varianty Regiolis 140/160 km/h, se vyrábí i verze Liner. Ta je určena na rychlíkové spoje. Jezdí max. 200km/h.