Alstom testuje na zkušebním okruhu VUZ hybridní jednotku

Nová jednotka Regiolis TER Hybrid ve VelimiNová jednotka Regiolis TER Hybrid ve Velimi

Nová jednotka je vybavena bateriemi, které se dobíjí při brzdění či z troleje.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Jen taková malá poznámka k popisku u fotografie : VUZ byl a je odjakživa v Cerhenicích. Ne ve Velimi! To jen pro informaci, kdyby ho náhodou někdo hledal.

Pája

To mi kdysi kamarádka odtamtud taky říkala. Záviděl jsem jí tu blízkost. Chodili se už jako děti dívat na zkoušky vlaků.

Tomáš

Je to tak. Pokud vystoupíte ve Velimi, bude cesta k okruhu podstatně delší než vystoupit v Cerhenicích. Z Velimi tam žádná přímá cesta nevede. Při cestě z Prahy o této skutečnosti informovala (a dodnes stále informuje) i cedule na nádražní budově. Já chápu, že se to jmenuje VUZ Velim, ale nechápu proč. Hlavní část VUZ leží na katastrálním území Cerhenic a katastrálním územím Velimi prochází jen velmi malá část. Jedinou spojitost s ní je, že z Velimi vede do VUZ odbočka z hlavní trati.

Filip 38

Důvod, proč se VUZ jmenuje podle Velimi a ne Cerhenic, je spojen právě s napojením na hlavní trať. Okruh totiž vznikl prodloužením odbočky (vlečky) Velim a překategorizováním z vlečky na zkušební dráhu. Jméno se už nezměnilo.
Takových případů je na železnici hafo, třeba já jsem z Kladna a ve vedlejší obci, Malém Přítočnu, se nachází zastávka Unhošť. Až se bude modernizovat trať do Kladna, současná stanice bude opuštěna a místo ní vybudována nová, blíž k Unhošťi. A světě div se, bude se jmenovat Malé Přítočno..

Tomáš679.2

Není to rozhodně nic ve zlém. Neberte to jako jakékoliv „pruzení“. Viděl jsem zde i články, kde to bylo vyřešeno velice hezky (u Cerhenic). Pamatuji doby před revolucí. Vždy to byl pro každého prostě jen okruh, lidé pracovali na okruhu, šlo se na okruh. Nikdy se nějak extra neřešilo to, kde tento je, protože to bylo jasné. Je to přeci jednoduché. Pokud jde o oficiální název (pominu li již dávno oznámenou změnu) tak ano. Klidně Velim. Jinak u Cerhenic nebo v Cerhenicích ; – ). U té fotky to totiž vypadá tak, jakoby souprava měla být focena na nádraží ve… Číst vice »

tarten

Ta petice je milá ale jen šílenec by ji vyhověl. Okruh má zákazníky po celé Evropě. Zbytečné přejmenování by je mohl znejistit a mohl by to být ekonomický problém.

Tomáš679.2
Tomáš

Zde:
https://search.seznam.cz/obrazky/?q=n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20cerhenice#docId=be8fc363bc497d0e
Dnes již stojí jen hlavní část budovy a celá pravá část s čekárnou je zbouraná. Je otázka, zda poutač zůstane a nebo v brzké době zmizí.

Tomáš

Děkuji za informaci

michal82

Vhodná jednotka třeba na linku Pardubice – HK – Jaroměř – Náchod

Pája

Tohle uspořádání je vhodné pro mnoho linek v ČR. Už dlouho se o tom povídá a píše, to ale nestačí.

Potulný wechtr

Když Škoda koupí závod v Reichshoffenu, tak se možná dočkáme. Ale upozorňuju že vlak je dost drahý. Pokud však nahradí potřebu dvou jiných vlaků nebo přepřahy, tak se cenový rozdíl smazává.

Kubrt

Dva jiné vlaky hybridní jednotka nenahradí, reálně to bude kolem 1,1 starého vlaku, díky odstranění přestupu/přepřahu.

Pája

To procento bude asi záležet na konkrétní lince. Někde je úspora personálu u jednoho vlaku víc vidět, jinde zase ty přestupy a ušetřená nafta. Odstranění 1 přestupu někde už cestující přitáhlo.

yxc

Těžko říct, jestli ho koupí, dle tohoto článku to vypadá, že to vůbec nemusí dopadnout: https://www.usinenouvelle.com/article/caf-revient-dans-la-course-pour-la-reprise-de-l-usine-d-alstom-a-reichshoffen.N1144757 Důležité jsou hlavně tyhle dva odstavce: L’intersyndicale a communiqué début septembre, après une rencontre avec le patron d’Alstom Henri Poupart-Lafarge, pour dire que la Commission européenne a accepté d’octroyer un délai supplémentaire, considérant qu’Alstom respectait les règles, sans quoi elle aurait nommé un tiers pour assurer la vente. Et que Skoda, après avoir signé un pré-contrat, avait eu des exigences déraisonnables. „Skoda s’est comporté de façon scandaleuse, dénonce Claude Mandart, délégué syndical central CFE-CGC d’Alstom. Ils ont essayé de profiter du délai et du… Číst vice »

Potulný wechtr

To by ovšem byla velká škoda.

Jiří Kocurek

One je problém v ceně. Kupte si Teslu S, když máte na Fabii.

Gajda

No ono kdyby se to uvnitř trošku upravilo na dálkovku, něco jako má Leoš Flirta nebo WestBahn Kisse, mohla by v tý variantě s dieslem být fajn i z Prahy do Mnichova a konečně by mohla jen celou cestu jet

Potulný wechtr

Kromě varianty Regiolis 140/160 km/h, se vyrábí i verze Liner. Ta je určena na rychlíkové spoje. Jezdí max. 200km/h.