Alstom představil na saské straně Krušných hor novou jednotku na baterie

Jednotka Bombardier Talent 3 s bateriovým pohonem. Foto: AlstomJednotka Bombardier Talent 3 s bateriovým pohonem. Foto: Alstom

Jednotka zvládne ujet mimo troleje bez emisí přes 100 kilometrů.

Výrobce kolejové techniky Alstom poprvé ukázal veřejnosti novou elektrickou jednotku, která je poháněna i bateriemi, pokud vyjede mimo elektrizovanou trať. Prototyp vyrobený v závodě v Hennigsdorfu by se měl objevit už na konci roku na pravidelných linkách v Bádensku-Württembersku a Bavorsku.

Zkušební jízdy probíhají na saské straně Krušných hor na tratí z Chemnitz (Saská Kamenice) do měst Flöha a Zschopau. Během jízdy úspěšně vlak otestoval přepnutí z jízdy pod trolejí na pohon z baterie.

Podobné hybridní vlaky bývají považovány za jednu z cest, jak zavést na některé dieselové tratě bezemisní dopravu či přímé spojení velkých měst s menšími bez přestupu. Vývojem bateriových vlaků se zabývají prakticky všichni hlavní hráči na trhu.

„Chceme být lídrem v segmentu alternativních pohonů na železnici. Kromě vodíku je tato jednotka dalším milníkem pro bezemisní železniční dopravu,“ uvedl prezident Alstomu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko Müslüm Yakisan. Vývoj podpořila také čtyřmi miliony eur německá vláda.

Bateriový vlak je upravenou jednotkou Bombardier Talent 3, práce na tomto vlaku začal ještě Bombardier, letos ovládnutý Alstomem. Baterie umožní bez trolejí dojezd zhruba 100 kilometrů. V Sasku by se měly objevit jiné bateriové jednotky: Alstom Coradia Continental mají jezdit od roku 2023 na trati z Chemnitz do Lipska, která je částečně neelektrizovaná.

Prezentovaná jednotka půjde do ostrého provozu s cestujícími letos v prosinci se změnou jízdního řádu na tratích obsluhovaných DB Regio v Bavorsku a Bádensku-Württembersku. Dopravce zatím neuvedl, na jaké tratě přesně budou nasazeny.

Tagy alstom bateriové vlaky BEMU Bombardier Talent 3 Coradia Continental hybridní vlak
62 komentářů