Na okruhu VUZ začalo testování hybridní jednotky Régiolis Crossborder od Alstomu

Jednotka Alstom Coradia Polyvalent. Foto: VUZJednotka Alstom Coradia Polyvalent. Foto: VUZ

Jednotky umí jezdit na dva střídavé napájecí systémy a naftu.

Na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) v Cerhenicích začalo testování nepříliš obvyklého vozidla. Nová jednotka Alstom Coradia Polyvalent umí kombinovat pro pohon dva střídané napěťové systémy a současně diesel.

Jde o vozy, které si objednal v roce 2019 metropolitní region Grand Est pro provoz v rámci francouzských státních drah SNCF. Jde o oblast, která vznikla spojením tří bývalých regionů Alsasko, Champagne-Ardenne a Lotrinsko. Ponese obchodní označení francouzských drah Régiolis Crossborder. Jednotky budou nasazovány i na řadu přeshraničních spojů do Německa. Mohou být provozovány na dvou střídavých napěťových systémech – 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz a díky dieselovému agregátu i mimo troleje.

Alstom dodá celkem 38 těchto jednotek v hodnotě 360 milionů eur. Třicet z nich bude čtyřvozových pro přeshraniční provoz, v pravidelném provozu se objeví do roku 2023. Pro Alstom jde o další jednotky Coradia Polyvalent pro přeshraniční provoz, už od roku 2019 jezdí podobné soupravy jako Léman Express mezi Francií a Švýcarskem.

Jednotky se montují v alsaském městě Reichshoffen. Tohoto závodu se Alstom kvůli fúzi s Bombardierem musí zbavit, jedním z vážných zájemců je Škoda Transportation.

Tagy alstom Alstom Coradia Polyvalent Régiolis Crossborder vúž Výzkumný ústav železniční železniční zkušební okruh
19 komentářů