Newag získal další zakázku na hybridní vlaky, budou jezdit okolo Lodže

Jednotka Newag Impuls 36WEh. Foto: NewagJednotka Newag Impuls 36WEh. Foto: Newag

Kombinace elektrického a spalovacího motoru má přinést cestování bez přestupu i konec jízdy s dieselem pod trolejemi.

Společnost Newag získala zakázku na dodávku tří hybridních jednotek Impuls 36WEh, které kombinují provoz v elektrické i nezávislé trakci. Zákazníkem je dopravce Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA).

Kontrakt oznámil Newag v tiskové zprávě. Tři jednotky vyjdou na 106 milionů polských zlotých (zhruba 600 milionů korun), sloužit budou pro dopravu v Lodžském vojvodství.

Kromě již tradiční výbavy pro cestující v podobě kamerového systému, moderního informačního systému, wifi, USB dobíjení nebo defibrilátorů bude nejzajímavější pohon jednotek. Půjde o kombinaci elektrického a spalovacího motoru. V případě elektrické trakce dosáhne vlak rychlosti až 160 km/h, u jízdy na naftu 120 km/h. „Dramaticky se zvýší možnost využití vozidla pro dopravce a zvýší se také komfort pro cestující,“ uvádí Newag ve zprávě.

Cestujícím odpadne nutnost přesedat při příjezdu po neelektrifikované trati na jiný vlak. Dopravce je plánuje nasadit hlavně na linky Lodž/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno a Lodž/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. Kapacita jednotek bude 140 sedících cestujících.

Newag už v září 2019 představil předchůdce této jednotky s označením 35WEh. Newag odhaduje, že jen v Polsku je potřeba zhruba 50 takových jednotek. Hybridní vozidla jsou posledním trendem na železnici. Nasazení hybridních jednotek by umožnilo dopravcům jezdit některé trasy bez přestupu nebo omezit nasazování dieselových vlaků pod trolejemi. Objevit by se mohly i v Česku: Stejné hybridy si objednalo loni v létě i Dolnoslezské vojvodství, není tak vyloučeno, že se objeví v budoucnu například v Harrachově.

Jednotka Newag Impuls 36WEh

Jednotka Newag Impuls 36WEh

 

Tagy hybridní vlak newag Newag Impuls 2
13 komentářů