Rychleji z Plzně do Bavorska. Projekt úprav části staré trati na 100 km/h připraví Metroprojekt

Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky RailNová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail

Mezi Plzní a Stodem mají vést dvě tratě, druhá dvoukolejná na 200 km/h.

Správa železnic vybrala firmu na zhotovení dokumentace pro stavební povolení na elektrizaci první části trati z Plzně do Domažlic a dál na státní hranici se Spolkovou republikou Německo.

Dokumentaci pro elektrizaci a modernizaci stávající jednokolejné trati připraví za 78 milionů korun Metroprojekt. Zakázka vyšla o 10 milionů korun dráž, než byla odhadovaná cena. Metroprojekt má pak na stavbě zajistit i autorský dozor. Kdo další se do tendru přihlásil, není jasné, Správa železnic dosud zprávu zadavatele nezveřejnila. Podpis kontraktu vyplývá z registru smluv.

Trať zůstane jednokolejnou a s maximální rychlostí 100 km/h, mezi Plzní a Stodem chystá Správa železnic ještě úsek v nové stopě na 200 km/h. Tento úsek připravuje sesterské sdružení Metroprojektu Sudop Praha a Sudop EU.

Stavba za 2,5 miliardy

Celkem 12,3 kilometrů dlouhý úsek Plzeň (mimo) – Nýřany – Zbůch je součástí čtyř připravovaných staveb v úseku Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN. Trať bude upravena pro provoz osobních vlaků příměstské dopravy a obsluhu kontejnerového terminálu v Nýřanech. V rámci stavby budou zrekonstruovány stanice Vejprnice a Nýřany a zastávka Tlučná.

Správa železnic ve svém letáku ke stavbě uvádí, že již v lednu příštího roku má získat stavební povolení a v červnu se začne stavět, původně mluvila o roku 2025. Je ale možné, že Správa železnic svůj leták pouze neaktualizovala, stejně jako u řady jiných staveb. Odhadované náklady jsou 2,5 miliardy. Po modernizaci má trať odpovídat „současným standardům pro moderní železniční trať, která je součástí hlavní evropské železniční sítě“.

Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic mimo jiné napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech a zajištěním obslužnosti Vejprnic, Tlučné a Nýřan. Zároveň chtějí zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě. Trať Plzeň – Nýřany – Chotěšov se bude napojovat na novou trať Plzeň – Stod v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde bude zřízena nová stanice Chotěšov.

Modernizace trati z Plzně do Chotěšova. Foto: SŽ

Modernizace trati z Plzně do Chotěšova. Foto: SŽ

 

Tagy Metroprojekt Plzeň - Nýřany - Chotěšov Správa železnic trať 180 trať 180 Plzeň - Domažlice - Furth im Wald
98 komentářů