Rychleji z Plzně do Bavorska. Projekt úprav části staré trati na 100 km/h připraví Metroprojekt

Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky RailNová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail

Mezi Plzní a Stodem mají vést dvě tratě, druhá dvoukolejná na 200 km/h.

Zpět na článek
98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Zdá se mně, že se vůbec neřeší zvýšení nákladní dopravy po železnici – tedy napojení všech těch skladových a průmyslových areálů n a železnici. Zato parkovišť a odstavných ploch je tam neskutečné množství.

Sergej

Pěkná omalovánka do šuplíku.
Stavět se nezačne, na to vsadím měsíční plat.
Veškeré investiční akce jenž nejsou v současné době rozestavěné budou zastaveny na neurčito.
Rozpočet na investice pokracen o 60 %.
Takže na tuhle srandu nebo třeba na tunel do Berouna zapomeňte….

Petr Šimral

Ale ale. Tyto stavby jsou spolufinancovány z EU a národní podíl je velmi nízký. Není sebemenší důvod je nedělat.

Jan Hasek

Až se postaví novostavba z Plzně do Stodu, budu věřit, ze se u nás jednou začne budovat VRT.

Tom Matoo

Přitom zrovna tahle stavba posouvá VRT ve směru na Mnichov a Norimberg do říše snů.

Sergej

Nezačne

kakov

mě u téhle stavby docela zaráží, že se má nejprve začít rekonstruovat původní trať a až během stavby začít stavět nová, osobně bych považoval za přínosnější nejprve postavit novou a poté rekonstruovat stávající….

PS: neví prosím někdo do kdy jsou tam alokovány žraloci??

Ondra L.

Tak u spravy vyluk se jedna o standardni postup.

Jiří Kocurek

Má to logiku, ale jedna věc do toho může hodit vidle: Stav současné trati. Vydržela by tak dlouho (5 až 10 roků) bez větší rekonstrukce?
Aneb pro čekání na novou trať nedělali větší akce, aby se nevyhazovaly peníze za něco, co se za 10 roků bude stejně rekonstruovat. Kolem Berounky… měl být tunel.

Jarda Š.

SŽ předpokládá, že ty stavby budou probíhat prakticky současně, jak rekonstrukce staré, tak výstavba nové trati do Stodu, tak i rekonstrukce a elektrizace Nýřany – H. Huť.

medvěd

Nekecat, postavit ! A mákněte, než začne nová vláda škrtat. Potom už nebudou chechtáky na nic , pardon – na splácení půjčky z EU na ….jakousi úpravu ekonomiky EU.

_Pavel_

Co to meleš?

Sergej

Nemele.
Už na to máme interně oběžník.Zadne nové investiční akce nezačínat

_Pavel_

Jenže zatím ještě žádná nová vláda není.

Sergej

Ono už se škrtat začalo.
Peněz na investice dostaneme o 60%mene.
Dokončí se stavby co jsou v běhu nové odložený na neutcito

_Pavel_

Jestli se začalo škrtat, tak je to ještě kvůli stávající vládě

Robert

Nejlogičtější by bylo spojit rekonstrukci trati Plzeň Domažlice s tratí Plzeň Klatovy, obě trati vedou kousek od sebe, z Dobřan do Chotěšova je jenom asi 6 kilometrů z Dobřan do Zbůchu vzdušnou čarou asi ještě méně. Kdyby postavili novou vysokorychlostní trať o pár kilometrů východněji, mohli by z ní udělat odbočku do Dobřan. Stálo by to zhruba stejné peníze ale mohli by zrušit starou trať Plzeň Dobřany čímž by se ušetřilo a hlavně by se zrychlila doprava z Plzně do Dobřan, Přeštic, Klatov a na Šumavu.

J.K.

Novou trať nemusí stavět východněji vůbec, stačí jak je naplánovaná… Případná nová spojka do Dobřan může jít podle D5 a je to… Jenom je otázka jestli by pak stačila kapacita v úseku odb. Nová Hospoda – Plzeň hl.n. .
Ale jinak jo, asi by to bylo rychlejší, nemusela by se řešit modernizace stanice Valcha a tratě kolem…

Krakonošova sojka

Nevíte proč nejezdí R Krakonoš přes Vysočany, Čelákovice a Lysou nad Labem a dále směr Hradec Králové, když jezdí aktuálně přes vytížený I. koridor?

Panda

Kvůli výlukám na originální trase… Bohužel v tomto případu je to „volba menšího zla“ a aspoň se negarantuje zastavení v Lysé, na které by nebyl spoleh…

Leinad

Protože se rekonstrukce i v Poříčanech.

Alibaba

Protože se dělá úsek Čelákovice – Lysá (jezdí se po jedné koleji) a už se tam s příměstskou dopravou nevejdou.

Miroslav Zikmund

Na to jste přišel cca měsíc před změnou JŘ ? Vlaky tak jezdí od 13.12.2020 podle JŘ.
POUZE v době výluk Velim – Poříčany, kdy trať přes Sadskou byla využívána pro objíždění se jezdilo „mimořádně“ přes Lysou osobní vlaky NBK – Poříčany nahradila NAD ….

David

Leták: „Tento leták byl aktualizován v srpnu 2019.“

Jan Pytela

Ty zastávky/ „Přestupní terminály“ teda vypadají otřesně. Přestupy na opačnou stranu kolejiště tak na 5 minut, s cestou po úzkém chodníčku podél silnice.

A samozřejmě všechno z betonové dlažby made by žpsv ;))

Lektor

A přesto lidé ppřád kritizují, že je to drahé.

David

Ono to není ani o ceně stavby jako spíš o ceně projektu. A odkud bude u nás všechno projektovat SUDOP asi se na tom nic nezmění.

Jiří Kocurek

Jaký povrch na chodníky použít, když ne dlažbu? Některým vadí i žula, jiným asfalt, takže moc možností nezbývá.

Martin

Ono slavná SŽ stejně zaspala dobu. Kdyby se tam nestal ten průser,tak ani neví,že tam nějaká trať vůbec je. Nehledě na to, že z Plzně do Furt im Wald měla být davno dvoukolejná,elektrifikovaná trať s min V 160km/h a né to řešit až po nehodě

Twix

Jasně, tohle všechno se začalo připravovat až po té nehodě před necelými třemi měsíci. A to že již hotový dvoukolejný úsek v Plzni končí přesně v tom místě, kde se bude nová trať odpojovat ze stávající stopy, je náhoda.

Martin

Jenže tohle neměly být jen už plány,ale dávno hotová trať.

Martin

Aha takže podle váje vše v naprostém pořadku. Stačí mi to o představě,co ke to tady za lidi.

Twix

Ne, všechny ty mínusy tady máte za nesmyslné řeči o tom že přípravy modernizace jakkoliv souvisí s nehodou u Domažlic.

Georg

vy jste takhle blbej porad, nebo mate zatmeni jen dnes?

Petr

Po modernizaci má trať odpovídat „současným standardům pro moderní železniční trať, která je součástí hlavní evropské železniční sítě“

A ty soucasny standardy vycetli v C und K obezniku z roku 1890.

_Pavel_

Pokrok nezastavíš, elektrické mašiny místo páry! Pecka!

Vojtěch Suchan

Nákladce(hlavní smysl existence tohohle spojení) ty parametry samozřejmě stačí, ale šotouši chtějí vidět číslíčka.

Petr

Samozrejme. Ale at reknou, ze to je lokalka/vlecka a neplacaj neco o hlavni evropsky zeleznicni siti.

Jiří Kocurek

Možná jste se měl při čtení prokousat jště 1 řádek pod nadpis.

Jiří Kocurek

To jo, zastávková jednokolejka pro příměstskou dopravu by měla lítat aspoň 350 km/h!

Tomáš Záruba

To ne, ale 120 km/h v přímých úsecích by jí celkem slušelo.

Miroslav Zikmund

A jak jsou ty úseky dlouhé a kolik desítek minut cestovní doby by se ušetřilo nebo by šlo o úspory v řádu jednotek vteřín ?

_Pavel_

To tak bude vždycky, že na krátkým úseku to budou vteřiny. I tak jsem za ty vteřiny často rád.

Sergej

A co s těma vterinama potom děláš?
Dáváš si je do šuplíčku a jednou za měsíc je propindáš na netu?

_Pavel_

Ne, pindat můžu i ve vlaku 🙂

Petr Šimral

Běž se tam podívat a přestaň mlít kraviny, sorry.

Tomáš Záruba
Petr Šimral

Opakuji: Běž se tam podívat nebo si pusť alespoň cabview. Bude to S-bahn…

Jiří Kocurek

Nejdelší úsek mezi zastávkami má 4,5 km, rychlíky budou jezdit jinudy. Má-li to jezdit po 30 minutách, tak bude nutno na trati křižovat. Což znamená čekání na protijedoucí vlak.

mgr.pavel

Hele, dobrá správa jede aprílové vtípky. Jednokolejku s Vmax 100kmh nazývá „současným standardům pro moderní železniční trať, která je součástí hlavní evropské železniční sítě“.

libor

a ono k tomu až to za nějakých 20let dokončí, tak ten posun bude ještě o krok jinde…

Haha

Pro Cargo a S-Bahn v poho.

Frantisek

Až na tu jednokolejnost, zvláště má-li sloužit obému zároveň.

Petr Šimral

Ve třicetiminutovém taktu těch 10 párů NExů denně s manipulací v Nýřanech zcela bez problémů projede.

Petr Šimral

Však to máte rovnou i v titulku. Jedná se v principu o trojkolejku, kde na dvou kolejích bude 200 km/h a po třetí, která bude sloužit jako S-Bahn a pro zajetí nákladních vlaků do terminálu Nýřany, kde 100 km/h zcela v pohodě vyhovuje.

Miroslav Zikmund

Chytrému napověz, hloupého trkni …

Facepalm

A bude to celý vypadat jako ta paráda na ilustrační fotce?

_Pavel_

Jen si odmyslet tu druhou kolej

Facepalm

lehký, vzdušný, estetický!

BND30

Rozumím tomu správně, že zahájíme výluky na jednokolejce kvůli modernizaci a pak začneme slavně stavět polokoridor místo toho, aby se to udělalo obráceně bez vážnějších vlivů na nákladní a osobní dopravu??

Pája

Překvapuje Vás to?

J.K.

Ano, takhle to bylo už dřív v dlouhodobém plánu investic. Myslím že dlouhodobým cílem SŽ je maximální přerušení provozu při opravách i modernizacích, minimálně se tak podle toho chovají.

Petr

No vzdyt to je dobre. Usetri za za udrzbu a nejsou zadny mimoradny udalosti.

Leinad

Tak na 171 to udělaly podobně, čekání až se rozpadne (s výmluvou přeci bude tunel) a teď se opravuje ačkoli tunel není.

zdenek

Co bychom chtěli od „odborniku“ z nejlepší správy, že?

kulica

Zaplať pánubohu, že máme dost odborníků v diskuzích na tomto webu.

zdenek

Potrefena husa zakejhla?

kulica

Nemyslím si. Byla to reakce na výkřiky do tmy na téma, u kterého se nikdo pokusil zjistit jaký to má třeba důvod. Přijde mi, že část diskutujících jde sem svými vyblitky zkusit posbírat pár laiků. Tak dobrý lov Zdenku.

kulica

Oprava: nepokusil ….

kakov

a mohu tedy vědět, jaký to má důvod??

kulica

Omlouvám se, ale to netuším (důvody v článku uvedeny nejsou, pokud jsem je nepřehlédl), ale zeptejte se odborníků výše. Ti mají jasno, tak mají projekt v malíčku.

Jarda 2

Kam zmizel můj komentář ?

Vojta

Jako o tom překlepu? Byl zbytečně agresivní.

Rypal

Moc hezké, ale na navazujicich tratích v Bavorech zatím pohodička, klídek. Bude zajímavé, když dráty doputuji do Furthu od nás a tam se bude preprahat. Jistě, odpor proti takovému řešení je téměř jistý.

dejf

Myslím že bavoráci s pobavením sledují naše pinožení a až to bude aktuální, tak svojí stranu zadrátujou. Nemají nás za sousedy tejden a ví, že mezi tím co je na papíře a realizací u nás nějaký ten rok až desetiletí uběhne…

libor

jojo, je rozumné počkat, zda se to naší straně myslí vážně…

Jan Hasek

Přesně tak, 30 let se ví, že s trati na Domažlice se má “něco” udelat.
A zatím se reálné neudělalo nic. Tak proč by teď Němec kvaltoval.

Tomariero

Tak to bohužel ne i pravda na té trati se něco děje až teď protože o to Němci dlouhou dobu neměli zájem a byla a stále je to pro ně okrajová bezvýznamná trať.

Martin

Tak okrajova a bevynamna urcite ne, i pro ne je to dulezita trat, ale duvod s ni neco delat zatim nemaji…

tarten

Jestli se dobře pamatuji, píšete to správně. Němci zájem neměli. Bavoráci ale ano.

Plecháč

U Chebu máme dráty u hranice dávno, a Němce to nijak nevzrušuje…

Petr

A co furt mate s tema dratama? Dieselovej motor uz byl vynalezenej. Bavorsky pendolino tam misty jezdi 150 a muzu rict, ze to je fakt to posledni, co me cestou do Nemecka na zeleznici trapi.

Kuba

Vás možná, nákladní dopravce to ale trápí o poznání víc.

Petr

Pravda. Lokomotivy nezavisle trakce totiz neexistujou.

Petr Šimral

Ale existují. Nicméně pro nasazení na dálkových vlacích nákladní dopravy jsou řádově dražší a pak je doprava nekonkurenceschopná vůči silnici.

Petr

Tak samozrejme, ze by bylo lepsi, kdyby ta trat byla zadratovana. Ja se ale obavam, ze Nemci z toho nechtej delat serial na pokracovani. Samozrejme, ze by to chtelo dvoukolejnej koridor na 160-200. Ale co z toho, kdyz to v Chebu navaze na ten nas jednokolejnej skanzen? Maj spoustu mist, kde ta investice (nejen penize, ale i prace) bude mit vetsi efekt.

MildaIV

Němci žádný seriál mít nebudou. Začnou o 10let později a hotovo bude o 10 let dřív. Poslední úseky u nás se budou modernizovat za mnohem vyššího provozu než je tam dnes.

Kuba

Jak dlouho že už Němci elektrizují tu pohraniční štreku? 2013 natáhli dráty do Hofu, od té doby připravují pokračování do Marktredwitz, dál na jih je to zatím jen v říši snů.

Tomáš Záruba

V jaké říši snů, vždyť tam jsou snad ve fázi něčeho jako naše ÚR, ne?

_Pavel_

Přesedání a přepřahání, to je pro cestujícího otrava.

Petr

No ale to se nedeje kvuli chybejicim dratum. Vsak klidne muze jet dieslova jednotka az z Prahy (kdyz uz by cestujici tak moc obtezoval preprah v Chebu, kde se stejne jezdi uvrati).
Co cini to spojeni do Norimberka nekonkurenceschopnym pro osobni dopravu je pomala, z velky casti jednokolejna (nespolehliva) trat z Prahy do Chebu. Ne chybejici draty v Nemecku.

Jiří Kocurek

Akorát to bude asi tak 3x dražší než elektřina z troleje.
Zkuste povuvažovat, proč i v USA, kde nafta stojí 1/3 toho co v ČR, jezdí příměsto kolem NY výhradně elektricky.

Petr

Nemate pravdu, primesto kolem NY nejezdi vyhradne elektricky.
Jinak je to zbytecna diskuze. Ja rozumim tomu, ze by pro nas bylo lepsi, kdyby ta trat zadratovana byla, ale taky rozumim tomu, proc se do toho Nemci nehrnou.

PeMIČ

Máte pravdu dráty u hranice,ale né na hranici.

Poslední trakční podpěra je v km 147,8 u zastávky Cheb-Skalka a státní hranice je v km 140,6! Takže sousedi nemají kám spěchat,pač 7,2km bez drátu.

Tak to je s tím Chebem a Německém.

Daniel Jablonecký

Proč by měli mít Němci ve Furthu 25 kV?

Rypal

Mistni minusari si nechtějí připustit, že Bavorsko je v tomto hodně pozadu. Resp těch 25 kV tam muze byt o 5-10 let dřív, než 15 kV. Stačí se podívat, jak dlouho řešili Lindau – Mnichov a jak dlouho řeší Mnichov – Muhldorf.
Bohužel na exaktní odpověď si musíme par let počkat.

Sergej

Bavoraci za pár let nebudou mít proud ani na holicí strojek, natož pro lokomotivy .
Takže budou ještě rádi za staré párovky