Vilémovský most dostane novou konstrukci. Bude oproti předpokladům o čtvrtinu dražší
Správa železnic se po loňské úspěšné rekonstrukci mostu přes přehradu Hracholusky pustí do další kompletní obnovy ocelového mostu. Ten se
Správa železnic se po loňské úspěšné rekonstrukci mostu přes přehradu Hracholusky pustí do další kompletní obnovy ocelového mostu. Ten se už téměř 117 let klene nad Vilémovským potokem ve Šluknovském výběžku a železničáři mu mimo jiné dají novou konstrukci.
Správa železnic už podepsala smlouvu se sdružením dvou stavebních firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce,stavby a Chládek a Tintěra Pardubice. Obnova mostu si vyžádá 217 milionů korun, když při vypisování tendru činily předpokládané náklady 173 milionů korun.
Most o sedmi mostních otvorech měří přes 217 metrů. V prvním a sedmém otvoru je kamenná klenba, ve druhém až šestém pak ocelová konstrukce. Nejvyšší výška mostu nad údolím je 34 metrů. Podle správců železnic jsou ocelové prvky na konci životnosti. „Nový most nijak nezmění krajinný ráz, bude ho tvořit ocelová příhradová svařovaná konstrukce ve stejném tvaru a v obdobných rozměrech, jako jsou ty stávající,“ uvedla SŽ v tiskové zprávě. Fakticky stejně postupovala při rekonstrukci mostu přes nádrž Hracholusky na Plzeňsku.
Sanace se dočkají i kamenné klenby a pilíře. Pro uložení nové ocelové nosné konstrukce budou na pilířích vybudovány železobetonové prahy. „Z důvodu nevyhovující prostorové průchodnosti bude na klenbách osazena železobetonová přechodová deska s římsami, které umožní osazení zábradlí v požadované vzdálenosti od osy koleje,“ doplnila SŽ.
Výstavba nových úložných prahů si vyžádá dvoudenní výluky, které jsou naplánovány na víkendy v období od 16. května do 28. června. Pro výměnu nosné konstrukce mostu pak bude nutná nepřetržitá výluka železničního provozu v délce 91 dní v termínu od 1. září do 30. listopadu. Most leží na trati 083 Rumburk – Sebnitz.