Vlaky se vrací na Vilémovský viadukt, jeho výměna skončila

Opravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnicOpravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnic

Oprava mostu začala už loni, kvůli pandemii nabrala zpoždění.

Po téměř čtyřech měsících končí výluka na trati z Rumburka do Dolní Poustevny kvůli rekonstrukci Vilémovského viaduktu přes Karolinino údolí.

Most dnes úspěšně prošel zatěžkávací zkouškou, kdy po trati jezdil vlak vezoucí přes 200 tun. „Zkouška byla úspěšná,“ uvedla Správa železnic na twitteru. Výluka, která začala v dubnu, tak skončí zítra v 17 hodin.

Rozsáhlá oprava mostu začala loni na jaře, Správu železnic vyšla na 217 milionů korun. Hotovo mělo být původně loni, kvůli pandemii a zpoždění dodávek potřebného materiálu ze zahraničí se výměna ocelové konstrukce samotného mostu uskutečnila až letos.

Stavba se musela kvůli pandemii zakonzervovat, čekalo se na ocelové plechy pro novou konstrukci nebo kalotová ložiska z Itálie. V loňském roce se provedla například sanace základů pilířů či všech kamenných částí mostu.

Zakázku na celou opravu získalo sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Chládek a Tintěra Pardubice. Most je z roku 1904. Měří 217 metrů. V prvním a sedmém otvoru je kamenná klenbová konstrukce, ve druhém až šestém pak ocelová příhradová konstrukce. Nejvyšší výška mostu nad údolím je 34 metrů. Podle Správy železnic se zejména jeho ocelové prvky dostaly na konec své životnosti, a proto přistoupila k jeho rekonstrukci.

Opravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnicOpravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnicOpravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnicOpravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnic
Tagy Chládek a Tintěra Pardubice Firesta-Fišer most Vilémov Správa železnic trať 083 Rumburk - Dolní Poustevna viadukt Vilémov
55 komentářů