Vilémovský most dostane novou konstrukci. Bude oproti předpokladům o čtvrtinu dražší
Viadukt ve Vilémově. Foto: Děčínský deník
Správa železnic se po loňské úspěšné rekonstrukci mostu přes přehradu Hracholusky pustí do další kompletní obnovy ocelového mostu. Ten se
Rekonstrukce nádraží v Dolních Mikulášovicích stála přes sto milionů, oprava mostu dalších 2OO. Kolik by stály koleje z Lipové rovnou do Karlína?
Někdy se to taky dělá tak, že se vymění jen skutečně dále nepoužitelné komponenty. V tomto případě jsou takové zřejmě všechny. Nedojde v zájmu úspor k revokaci rozhodnutí o kompletní výměně mostu?
Rozebrání a renovace nýtovaného mostu spojená s nahrazením jen skutečně dále nepoužitelných komponent by trvala déle a byla tak výrazně dražší na práci než výměna nový kus za starý kus. Myslím, že výměna kus za kus je správné řešení…
Spíše je otázka, jak se naloží se starými motovými poli…ty by po drobné opravě mohly ještě dlouho sloužit třeba někde na cyklostezce či místní komunikaci…
Pokuste se hlavně zamyslet, kde by se to dalo použít? Horní mostovka potřebuje aby prvek přemostění byl nízko.
Osobáky z Děčína budou jezdit odklonem přes Panský nebo budou končit v Mišukálovicích na dolním a dál pojedou busy ?
Přes Panský by to asi nepomohlo. 🤣 Most je mezi Mikulášovicemi a Poustevnou
Vlastně jo, jsem blb.
Penez na nesmysly je zjevne dost, rozpocet v minusu uz v lednu je detail.
Další kus historie zmizí. Škoda, že nikdo nevysvětlil, proč se zdá, že mají staré ocelové konstrukce u nás kratší životnost než na západě.
Že by údržba ?
A proto nepomohla ani oprava v roce 2009.
Četl jste vůbec druhou větu v článku? 117 let je kratší životnost?
našim předkům by to určitě vydrželo dýl!
nám taky, jenže neviditelná ruka trhu si žádá … 🙁
Tak zkuste vysvětlit neviditelnou ruku trhu v roce 196x.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan%C4%8Dick%C3%BD_viadukt
Našim předkům to naopak vydrželo méně, protože použily tehdá méně kvalitní ocele (a i litiny) a ty první ocelové mosty ze svářkové oceli jsou už dávno vyměněny.
jedním z velmi důležitých hledisek (ne-li zcela zásadním) může být rozdíl mezi vlivem tehdejšího a dnešního provozu na dynamickou únavu materiálu, jestliže po mostě jezdí 40 let tři vlaky denně rychlostí 50 km/h, opotřebovává to most mnohem méně než, když tam dnes bude jezdit 30 vlaků denně rychlostí 100+ km/h.
PS: ty provozní údaje jsou pouze ilustrativní, nejedná se o rozbor provozu na tomto nebo jiném mostu
Na druhou stranu lokomotiva nebo motorový vůz s pojezdem Bo´ Bo´ (případně i s pneumatickým vypružením) je ke konstrukci ohleduplnější než pojezd parní lokomotivy s nedokonale vyváženým parním strojem. Desiro na snímku mi nepřipadá zrovna jako velký ničitel svršku nebo mostů, i když pojede rychleji než kdysi jezdila pára.
Máte někde konkrétní příklad, kdy a kde na západě dochází u takovéhleho mostu k prodloužení řivotnosti?