S přípravou rychlé tratě z Brna do Přerova pomůže Správě železnic EBRD

Vizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnicVizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnic

Tři úseky nové rychlé trati zafinancuje a postaví soukromý koncesionář. SŽ jej začne hledat začátkem příštího roku.

S přípravou nové rychlé tratě mezi Brnem a Přerovem pomůže Správě železnic Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD). Podpis smlouvy dnes oznámila Správa železnic. Spolupráce se týká přípravy prvních 50 kilometrů trati mezi Brnem a Nezamyslicemi (stavby 1, 2 a 3), které se budou stavět v rámci projektů PPP. Zafinancuje a postaví je soukromý koncesionář.

EBRD si pro zajištění své poradenské činnosti vybere další experty, zejména z oblastí financí, daní, práva a ekologie. Výběrové řízení na poskytnutí poradenských služeb by mělo být zahájeno na přelomu dubna a května. Poradci pomohou SŽ s výběrem samotného koncesionáře, který by se měl začít hledat na počátku příštího roku.

Koncesionář pro tyto úseky vypracuje realizační projektovou dokumentaci, trať zafinancuje, zbuduje a následně ji bude 25 let provozovat. Po tu dobu bude stát koncesionáři stavby splácet. Čtvrtou a pátou stavbu (Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov) bude Správa železnic stavět klasicky, začít chce ještě letos.

„Zapojením mezinárodně uznávaného partnera s rozsáhlými zkušenostmi z realizace infrastrukturních projektů formou PPP posiluje Správa železnic svou ambici připravit projekt v souladu s nejlepšími evropskými standardy,“ uvedla dnes SŽ ke spolupráci s EBRD, která radí i s přípravou trati na pražské letiště.

Nová trať Brno – Přerov má být zbudována pro rychlost 200 km/h.

Úseky rychlé tratě (200 km/h) Brno – Přerov (odkazy vedou na informační letáky SŽ s podrobnostmi k jednotlivým stavbám)

První stavba Brno – Blažovice 2028–2032

Druhá stavba Blažovice – Vyškov 2026–2031 

Třetí stavba Vyškov – Nezamyslice 2027–2033

Čtvrtá stavba Nezamyslice – Kojetín 2025–2028

Pátá stavba Kojetín – Přerov 2025–2028

Tagy Brno - Přerov EBRD PPP na železnici Správa železnic
9 komentářů