S přípravou rychlé tratě z Brna do Přerova pomůže Správě železnic EBRD
Vizualizace trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Foto: Správa železnic

Tři úseky nové rychlé trati zafinancuje a postaví soukromý koncesionář. SŽ jej začne hledat začátkem příštího roku.
Podle mě to jen protahují.
Doufám, že to bude ještě následující vládou vrátitelné. To rozhodnutí o PPP.
My se fakt té dvoukolejky nedočkáme …
Brno-Nezamyslice se teď bude stavět najednou, což pro 2. stavbu znamená zdržení, pro 3. stavbu nejspíš bez změny a 1. stavba by se stavěla dřív. Každopádně, rok dokončení celého Brno-Nezamyslice zůstává stejný.
A stavět se začne za 3 roky. My víme, slyšíme to už 20 let…
Namátkou co se bude stavět ve 2026: Začne Č. Velenice-Veselí. Zlín. Novostavba Plzeň-Stod. NemaŠe s tunely. Ostrava-FrýdekMístek.
Bude probíhat úprava staré trasy Plzeň-Chotěšov, na Brno-Přerov 5. a 4. stavba, Kladno-Praha, pokračovat Týniště-Solnice, uzel Moravská Třebová, Hradec Králové či kompletní přestavba Praha-Smíchov
No něco už se staví a něco se může ještě zpozdit ve veřejné zakázce, ale je těch staveb hodně. Firmy si asi nebudou házet ÚOHS pod nohy:-), když je toho tolik.
Uzel Moravská Třebová?! Nemyslel jste Českou Třebovou?
Samozřejmě, Česká T.
A na konci r. 2026 bude hotovo úsek Lipník – Drahotuše 🤣
Pokud se koncesionář začne hledat v roce 2026, jak je uvedeno v článku, dříve než 2028 se nezačne stavět, a to je velmi optimistický odhad, pokud do toho nehodí vidle Děti Země apod.
Tady spíš NIMBY než DZ.
Dovolím si zopakovat necelý rok starý výpis, který postupem času stále lépe odkrývá nekompetentnost plánovačů: podle mapy SŽ se jenom v okolí Brna má v roce 2028 stavět: Železniční uzel Brno, RS1 Velká Bíteš-Brno, RS2 Brno-Rakvice, 300 Brno-Blažovice, 300 Blažovice-Vyškov, 300 Vyškov-Nezamyslice, 300 Nezamyslice-Kojetín, 300 Kojetín-Přerov, 303 Kojetín-Hulín, 340 Nesovice-Kyjov, 340 ŽST Kyjov a 251 Kuřim-Tišnov. Tedy odhadem nejméně 200 km tratí v širším okolí Brna. Plus dalších cca 100 km na stavbách Otrokovice-Vizovice a celé RS1 Přerov-Ostrava.
Špatně ta data interpretujete. Reálně to je kdy se očekává dokončení přípravy, ne kdy se začne stavět.
300 Nezamyslice-Kojetín, 300 Kojetín-Přerov
Tyto se snad mají v roce 2028 už „dávno“ stavět ne?
Však píše, co se má stavět, ne zahajovat.
VMaroku mají rychlo drahu 100 km a začinají stavět druhou na rychlost 320 z Marakeše .celkem 500km a u nás řeší drahu v původním stavu jenom rošíření pět let!Hlavně že pan Kupka předstoupil před novináře a řekl že budoucnost je tady!!Začíname stavět rychlodrahy!!
Už jim asi začalo být blbé vypisovat pořád dokola zakázky na studie, tak nešli nový způsob, jak utratit peníze z rozpočtu a přitom nic nepostavit. Takže teď se můžeme těšit na smršť zakázek na konzultace, poradenství, pomoc při výběru, asistenci při vypisování zakázek a další perly. Miliony opět potečou ale bez zlepšení stavu železnice. To totiž bude jako vždy: „Už brzy!“ 😀
Darebáci, nekonečné odkládání této stavby. Jako kdyby nebyla tak potřebná tak buďiž, ale tahle trať by měla být prosazována v národním zájmu.
Kafalín a čo je to hen ten oný národný zájem?
a to tam , bude taky řídit provoz ?
Řízení provozu zůstane SŽ nejspíše vždycky, ale měl by mít nějaký náhled na trať, obrazovky, co se kde děje
Nemá se ta první, respektive poslední stavba blazovice-brno odvíjet od nového nádraží? Bez něj ta trať stejně nebude mít velký přínos, protože na víc vlaku tam s tím něho bez toho stejně nebude místo.
I bez navýšení počtu spojů bude mít přínos ve zkrácení jízdních dob, a vyšší spolehlivosti provozu. Navíc se při každé výluce nebude muset do autobusů
Tady vážně na kdo neumí číst, na Blažovice- Brno se do autubusu nikdy nesedalo, vedou tam tři koleje, bude jich 5, zbytečných.
Proč by se neměl počet spojů navýšit? Copak musí všechno na hlavním začínat a končit místo průjezdu?
V tomto případě je primárním kapacitním problémem Černovická spojka a hned za tím průjezd přes hlavní nádraží.
Už dnes se část vlaků musí tahat závlekem přes Židenice.
Do modernizace brněnského uzlu bude řešením jízda do Židenic a zde (bohužel) přestup směr současné Hlavní nádraží.
Co tedy kam bude projíždět?
Stavba trati Šlapanice – Přerov je mimořádně důležitá bez ohledu na to, kdy začne modernizace brněnského železničního uzlu. Po dokončení samozřejmě dojde k navýšení počtu spojů (zavedení osobáků) na Vyškov. Pravdou ale současně je, že ve všední dny nemohou z kapacitních důvodů končit / začínat všechny vlaky na současném hlavním nádraží. Takže část na Židenice (Krpole?).
Plný provoz pak až s novým nádražím.
Jen aby nevynechali tolik zastávek, že „osobákům“ (zastávkovým vlakům) postačí stávající rozsah. 🙂 Ovšem, pokud jsou myšleny všechny vlaky pro přepravu osob, pak asi ano. Hlavně, aby v tom Brně dojely, kam lidé potřebují (kde mají návazná spojení do cíle), to je základ.
Spíš očekávám protažení S2 z Holubic.
A proč? Je málo peněz v dotacích?
Takže dotaz na důvod znamená 22 mínusů. Prostě lidi zjevně nechtějí přemýšlet, proč se něco dělá…
Už 24 mínusů
Ano, je málo peněz v dotacích (OPD i NPO/RRF už jsou vyčerpané), v dalším rozpočtovém období jich bude ještě míň.
A s přípravou přípravy pomůže kdo…?
Tak pokud to bude PPP, ta asi nebude problém postavit Brno-kojetín najednou, ne?
To je asi tak ta idea. 🙂
Takže SŽ je sama tak neschopná, že si i s výběrovým řízením musí nechat poradit. Bude nás to stát měsíce zdržení a miliony korun (tipuji).
Co je to za stát, že ani sám nedokáže napsat správně výběrové řízení dle vlastních zákonů?
(ano, chápu že se tímto postupem dost možná předejde zrušení výběrka a odkladům o pár let. ale.. proč stát potřebuje poradce na to, jak se má správně chovat dle vlastních zákonů???)
A to Pavle ještě netušíte že mezi slepými jednooký králem, ona ebrd není žádný zázrak. Možná to dělá jinej oddíl ale ti rádoby experti se kterými dělám já neumí ani zaparkovat v centru. Skutek utek a když pošlou půl roku starou neaktuální prezentaci a přijde se na to tak začnou výmluvy. SŽ si s nima bude jistě dokonale rozumět, ten mindset mají stejný. Ale stejné chyby, stejné výsledky
Co ty jsi za profil, najednou jsi všude se všemi byl. Přitom brouk pytlík senior co sedí doma za klávesnicí.
Prostě jsem se vyprofiloval ty profila-ktiku.
Tak ono to není neobvyklé. Jen třeba v Asii si často berou na analýzu velké americké konzultační a stavební společnosti, jen SŽ si vybrala evropskou organizací pro pomoc rozvojovým zemím.
Ano, SŽ zaplatí renomovaným „expertům“, ale většinu práce za ně odvedou kmenový zaměstnanci SŽ, protože budou muset vše těm expertům vysvětlit a mnohé i za ně udělat. Oni to následně jen odprezentují vedení a vyinkasují za to balík. Nebo se snad pletu? 🤪
Ano prosím. Takhle to funguje na všech projektech, kde jsem se účastnil (čest dvěma výjimkám).
Docela mě to štve, ale bohužel taková je nejen moje osobní ale i obecně zkušenost mnoha institucí státní správy.