Příprava rychlovlaků do Drážďan nabírá zpoždění. Státu se nelíbí čísla Francouzů
Studie proveditelnosti, která má zjistit, zda a kudy se vyplatí vést novou vysokorychlostní železnici z Prahy do Drážďan, začíná nabírat
Studie proveditelnosti, která má zjistit, zda a kudy se vyplatí vést novou vysokorychlostní železnici z Prahy do Drážďan, začíná nabírat zpoždění. Důvodem jsou výtky ministerstva dopravy vůči výstupům jednoho z dodavatelů studie, francouzské společnosti Egis Rail.
Připomínky se týkají dopravního modelu, podle kterého se vypočítávají například budoucí počty přepravených cestujících nebo zboží. „Probíhá intenzivní komunikace mezi ministerstvem dopravy a zhotovitelem, připomínky byly zhotovitelem akceptovány. Současně se zapracovávají i připomínky všech dotčených krajů, předpokládáme zdržení tři měsíce,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Zakázku na studii získalo sdružení Cedop a francouzského projekčního obra Egis Rail, který připravoval řadu vysokorychlostních tratí LGV ve Francii. Samotný dopravní model má na starosti Egis a Cedop se na něm nepodílí. „Snažíme se zpoždění zkrátit na co nejkratší dobu,“ řekl Tomáš Záruba z Cedopu. Egis do uzávěrky neodpověděl.
Ministerstvo dopravy má svůj vlastní dopravní model, který ale Egis výrazně pozměnil. Výsledky však na ministerstvu vzbudily značný rozruch, úřad přikázal jeho předělání.
Už loni SŽDC vítězné sdružení pokutovala za první zpoždění. První představené plány ale chválil například Ústecký kraj nebo nákladní dopravci.
Spojení do Drážďan by mělo být první vysokorychlostní tratí u nás, s projektem počítá i německá strana, která ho zařadila do seznamu staveb s nejvyšší prioritou.