Bez výměny lokomotivy od polárního kruhu až do Rakouska. Green Cargo si pronajme pět vectronů
Lokomotiva je schválena pro provoz v pěti zemích.
Jen pár týdnů po schválení provozu lokomotiv Siemens Vectron na mostě přes úžinu Öresund mezi Dánskem a Švédskem oznámil druhý dopravce jejich pořízení. Největší švédský nákladní železniční dopravce Green Cargo si pronajme pět lokomotiv Siemens Vectron AC.
Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v Norsku, Švédsku, Dánsku, Německu a Rakousku pro rychlost až 200 km/h. Umožní tak provoz bez výměny lokomotivy z Narviku až na jih Rakouska. Green Cargo zatím počítá s nasazením na vlaky z Malmö do Německa. Všech pět lokomotiv je vybaveno ETCS, dodány budou letos. Údržbu zajistí Siemens Mobility v nové centru údržby v Malmö.
„Věříme, že tyto lokomotivy dál podpoří přesun zboží ze silnic na železnici. Poskytnou dopravci mimořádný výkon a spolehlivý provoz,“ uvedl Fernando Pérez, šéf Alpha Trains.
Lokomotiva Vectron, která se vyrábí v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu, je první lokomotivou vybavenou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, která smí jezdit po 16 km dlouhé trati přes Öresund (most a tunel), spojující Švédsko a Dánsko. Lokomotiva využívá palubní jednotku Trainguard 100/200/300 ETCS od společnosti Siemens.
„Naše vysoce flexibilní lokomotivy Vectron umožňují udržitelnou přeshraniční železniční dopravu a moc nás těší, že díky lokomotivě Vectron se poprvé otevřel skandinávský koridor,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla Siemens Mobility.