Správa železnic připravuje zrychlení další trati na 200 km/h
Během úprav má zmizet i všech pět úrovňových přejezdů.
Devatenáct kilometrů dlouhý úsek koridorové trati z Pardubic do Uherska se má stát další částí české železnice, kde by mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h.
Správa železnic vypsala soutěž na zpracovatele záměru projektu na úpravy trati, kde je dosud maximem 160 km/h. Záměr projektu je dalším stupněm projektové přípravy. „Cílem stavby je realizace stavebně-technických opatření, která umožní zvýšení traťové rychlosti na 200 km/hod,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci.
Celý úsek z Pardubic až do Chocně je jedním z těch, kde se o zavedení rychlosti 200 km/h mluví nejdéle. Už dříve začala Správa železnic připravovat modernizaci úseku Uhersko – Choceň. Podle aktuálních údajů na stránkách SŽ by stavba měla začít v roce 2029. V případě úseku Pardubice – Uhersko zatím není jasný žádný termín.
Součástí modernizace mají být úpravy stanic Moravany a Kostěnice, aby stanice vyhovovaly podmínkám a požadavkům pro plynulý výhradní provoz pod dohledem ETCS včetně možnosti průvozu nákladních vlaků o délce až 740 m. V obou stanicích bude navržena plná peronizace. Dále bude řešeno odstranění stávajících úrovňových křížení: na trase je celkem pět železničních přejezdů.
Rychlost 200 km/h je na české železnici na zkušebním okruhu Cerhenice/Velim, má být v Ejpovických tunelech a nově bude také na dokončovaných úsecích 4. koridoru. Mluví se o ní také mezi Brnem a Břeclaví a Brnem a Přerovem.