Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky
Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS mají vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.
Mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová dnes definitivně skončila téměř čtyřměsíční výluka, kterou si vyžádala probíhající modernizace tohoto úseku. Na celou trať se v jednokolejném provozu vracejí elektrické vlaky. Dnes se otevřelo nové nástupiště v Rosicích a modernizovaná kolej do Stéblové. Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu, oznámila Správa železnic.
Úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. „Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ uvedl investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic.
Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť je součástí stavby i nový dvoukolejný most přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. „Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ doplnil projektový manažer Jan Mitlöhner ze Skansky.
Kompletní přestavbou prochází stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde se, podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín, aktuálně budují podchody pro cestující. V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny. Nová zastávka Stéblová obec získává nová nástupiště, stanice Stéblová je už hotová.
Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, mají vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. Další podrobnosti ke stavbě za 3,3 miliardy jsou v letáku Správy železnic. Hotovo má být v prosinci 2023.