22 kilometrů nové dálnice otevřené najednou. D11 zkrátí cestu do Krkonoš, na další úseky se bude čekat

D11 u Jaroměře před dokončením. Foto: ŘSDD11 u Jaroměře před dokončením. Foto: ŘSD

Cenou za kilometr jde o jednu z nejlevnějších dálnic. Pokračování ještě nemá povolení.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bican

Manželka jezdí denně Svoboda nad Úpou – HK dnes o 20 min. dříve doma, až to bude do TU to bude paráda snad to někdy dodělaj

Otakar

A to jen cestou tam, celkově denně 40 minut… x 20 dnů x 12 měsíců x počet podobně dojíždějících.

PetrM

jenomže těch 40x20x12 nevyužijete v kuse, reálně je „využitelných“ jen těch 2×20 minut

Otakar

To ano, ale (skoro) každý den. Vždyť je to super, ušetřit každý den 40 minut.

PetrM

proti tomu žádná, to souhlasím, jen se mi nelíbí tohle přepočítávání na roční úsporu času, protože je to podle mě logický nesmysl

Sojer

Snad Vás dříve doma nepřekvapila 😉

Asd

Dobrá zpráva. Ještě lepší bude až D11 bude v Polsku. Doufám, že se nová vláda pořádně předvede, co se týče rychlosti povolování nejen dopravních staveb.

Martin Hodek

A u Semonic, kde je rovný a rychlý úsek obchvatu, bude v jeho polovině zničehonic nově změna přednosti. Přednost budou mít auta přijíždějící z dálnice, po současné málo využívané vedlejší. Uvidíme, jak dlouho bude trvat, než to tam někdo rozstřelí a skončí na hřbitově.
Tohle nouzové sjíždění před Jaroměří je katastrofa.

Lumiere

První nehoda tam byla krátce po otevření. A čekám, že jich bude ještě dost, zrovna tady se jezdilo hodně rychle a majitelů řidičáku, co nekoukají na značky, je bohužel dost.

Tomáš679.2

Jednoznačně by měla být přednost upravena tak, jak je to běžné ve zbytku případů. Prostě člověk sjíždějící z dálnice by měl dávat přednost (pokud není vybudován připojovací pruh). Proč? Už jen proto, aby si po monotónní a rychlé jízdě po dálnici člověk uvědomil změnu a té se přizpůsobil. Prostě takový jednoduchý „retardér“.

Petr

Prý tam dneska jsou už dvě bouračky

Šejdr

Minimálně jedna tam byla určitě, regionální zprávy ji hlásily už během odpoledne.

MartinS.

Na tom rovném úseku od Černožic k Semonicím byly už ve čtvrtek značky omezující rychlost před křižovatkou na 70 a 50 km/h. Byly dostatečně viditelné. V dostatečné vzdálenosti. Stačí je jen respektovat.

Šejdr

Označeno je to hodně pečlivě. Jenže jak psáno výše – nemálo lidí jezdí po paměti a značky vůbec nesledují. Když je změna přednosti ve městě, tak na takovém místě je většina nehod jen plechařina. Ale tady došlo ke změně přednosti v místě, kde někteří jezdí hodně přes 100 km/h. Věřím, že křižovatka zcela odpovídá legislativě, ale stejně si myslím, že se mělo počítat se zvýšeným rizikem a ve směru od Jaroměře měla vzniknout nějaká betonová šikana, která by zdrzdila ty, co nesledují značky.

Jiří Kocurek

U Kojetína to vyřešil až kruháč. A to tam bylo těch značek taky fůra.
Možná by bylo lepší pracovat s tím, jací lidi jsou, než s tím, jací by být měli.

Daniel Bečvář

Super, poslední dobou se nám ta výstavba dálnic/silnic konečně slušně rozjíždí. Jedním z hlavních úkolů pro nového ministra je určitě udržet na ŘSD současného ředitele, schopných manažerů je v naší státní správě bohužel stále minimum. Škoda, že takhle nešlape i Správa železnic, naše železniční síť by to dost potřebovala.

Michael

Věrná pravda.

Joe

Ono to teď vypadá hrozně pěkně jak se otvírá víc věcí najednou. Ale ono stačí když člověk koukne do starého autoatlasu z 80. let a třeba taková D35 už tam dávno je vytyčená. Trochu smutné, že se první kilometry reálně otevřely až skoro 40 let poté.

M a R

Tak jsem se taky projel a dobrý. Trochu bizarní je na konci na kruháku přeškrtnutá šipka na Wroclaw a Náchod ukazující do pole 🙂

Jan z Rokycan

Bude/je u Semonic nějaká přechodná úprava předností kvůli sjezdu z dálnice?

yxc

https://www.jaromer-josefov.cz/e_download.php?file=data/uredni_deska/obsah2170_27.pdf&original=DIO_n

Akorát hned první dvě značky od HK si protiřečí.
Jsou tam cíle na dálnici doleva a hned na další značce se odbočovák doleva ruší. Tak snad to tam ve skutečnosti bude v pořádku.

Pako

Moc hezky udělané DIO.

yxc

Skutečnost je nakonec jiná než ve stanovení DZ. Semafory tam nejsou a už tam byly i nehody.

Hytlák

Možná trochu matoucí pro cizáky, ta cedule směr Šumperk po 11. Samozřejmě,že tam taky dojede,ale většinou se jezdí od HK po 35 a pak do SU z Mohelnice. Spíš by tam napsal Třebechovice,Rychnov atd.

Původní Pražák

Většinou? Sám tím směrem jezdím minimálně 1x za měsíc a v mé bublině neznám nikoho, kdo by jel po 35 a 44 místo po 11. Sám jsem to párkrát zkusil a přes Mohelnici to vždycky trvalo déle a byl to s ohledem na provoz neskutečně větší opruz. Samozřejmě s prodlužováním D35 se to změní, ale to je ještě dost daleko.

Hytlák

Podle mapy časově asi stejný a kilometry + 15 přes Mohelnici,ale od Vamberka samá zatáčka.Sucháč nebo Pastviny atd. a kór v zimě.

pppqqq

Jsem z HK, občas jezdím na Šumperk a přes Mohelnici to je jasná volba (i v mém okolí). Možná o pár minut delší, ale jedete v klidu. Vrchem provoz taky není zrovna nízký, ale hlavně to je samá zatáčka (Suchý vrch atd.), takže fakt nic moc pro děti, které hned zvrací.

Původní Pražák

Ano, souhlasím, že trasa vrchem vyžaduje trošku víc řidičského umění, hlavně v zimě, což lidi z hor můžou vnímat jinak než lidi z Hradce 🙂

***** Petr

V dopravní špičce na Šumperk přes Suchý Vrch ale rychlejší a o něco delší přes Mohelnici. Hlavně spotřeba je lepší i s delší trasou. Pokud Sobotín tak v Postřelmově na Studýnky a mineš jak Bludov tak začátek Šumperka. Ale kolikrát jsem hodně přemýšlel a zvolil aktuálně tu horší, tzn časově náročnější. Pokud vrchem tak je ještě varianta na Pastviny a vyhneš se Č Vodě i S Vrchu. To vše platí pro malé auta , když se díváš na kamiony , zvláště naložené, tak jezdí téměř výhradně přes Mohelnici a Opavu a Ostravu přes Olomouc .

Původní Pražák

A právě ty kamiony na Mohelnici jsou z mého pohledu zásadní plus trasy pres Žamberk. Nehledě na panoramata 🙂

***** Petr

Tak panoramata jednoznačně vrchem. Kamiony mi až tak nevadí , jedou předvídatelně, většinou koperující a pěkně na svojí hraně rychlosti a od Svitav se dají pěkně předjízdět , po Litomyšl to je prostě řada. Spíš mě dostávají domácí mistři a neumětelové ale nejvíc to brzdí stavby a opravy. S dětma a se psem preferuji opět na Žamberk . Bezkonkurenčně nejhorší je jet na Lanškroun , případně Choceň ale tam to má zase jiné „kouzla“. Snad nejlepší je na té trase , že si můžeš vybrat podle nálady a není to tak „zásadní“ jako z Ol na HK nebo Brno ,… Číst vice »

Marek

Ted jsem to projel a je to výrazný zlepšení…hlavně ve směru na Trutnov. Ale do Královce je furt hodně moc práce….a obzvlášť úsek Trutnov – státní hranice je na hraně a až otevřou v Polsku ten jejich nový úsek z Bolkowa tak to bude jen pro kaskadery 🙂

Daniel Bečvář

Už jsem taky vyzkoušel a paráda, dálnice byla ještě úplně prázdná 🙂 Ale přesně jak píšete, chtělo by to rychle protáhnout až do Krkonoš, včera bylo pozdě.

Anonymus

Super. Jeste chybi asi 650 kilometru dalnic. No vidim to na 18 let nejmene. Bohuzel. Snad se zacnou kopat dalsi useky do 2-3 let, to bych pak snad i odhad o trochu zkratil. 🙁

Pavel Bláha

Při cestě do Náchoda lze jet až na dosavadní konec D11 a poté přes Heřmanice.

MartinS.

No ale ta okreska přes Krabčice není dělaná na větší provoz. Jestli na ní jednou vjede kamión, tak jí zablokuje na půl dne.

Facepalm

Jen technická – proč se to vlastně od Hradce na sever jmenuje D11? „Historická“ I/11 pokračuje na Králíky, Bruntál, Opavu a Českej Těšín (přičemž kolem jižního ředměstí Katowic je to čtyřproudovka), což je úplně jinej směr. Přijde mi to takhle maličko matoucí…

Jiří 3

D8 taky vede od Lovosic na Ústí nad Labem zatím co I/8 na Teplice.

Facepalm

To bych nesrovnával, tam je to „odchylka“ v řádu kilometrů, leč směr je stejnej. Silnice 8 i dálnice 8 vede na Drážďany, a né že silnice 8 vede na Drážďany a dálnice 8 jánevim na Goerlitz.

Šašek

Možná byl záměr, aby všechny dálnice vycházející z Prahy měly mít číslování D0,D1,D2,D3 a podobně. To by sedělo, krom D2. Matoucí to není, před HK končí I/11 a postupně to jsou silnice I/33, I/37 a I/16.

Šašek

Také tam není D9, ta mohla suplovat silnici I/9 nebo D35, ale nemá cenu o tom mudrovat.

Hajnej

Silnice první třídy začínaly taky okolo Prahy, přičemž I/1 byla rezerva pro okruh a I/2 směrem do Brna měla až k Benešovu společnou trasu s I/3. Označení D1 a D2 to zpočátku vůbec nectilo, ale později se to zase ctít začalo (D5, D8, D11).
Držet D11 pro směr Ostrava by asi bylo maličko matoucí, protože do té nám dnes vede D1, přičemž ovšem po dokončení příslušných staveb se bude jezdit spíš D11/D35/D1, než aby se někdo crcal přes Brno…

Zlámalík
prof2

Já mám pocit, že aspoň D2 to ctila, neboť původní I/2 vedla z Jihlavy přes Brno a Bratislavu na hranice s Maďarskem.

Michael

Pokud bude z Prahy muset (po dokončení oněch staveb) sjíždět až kolem OL, a to budete muset, tak to máte skoro za stejné peníze jak přes Brno. Vrchem to bude o 20km kratší, ale nevím nevim, jestli bude ideál cestování..takové kostrbate…)

Facepalm

Silnice I/11 nekončí před Hradcem, ale pokračuje dál až do Těšína. Zatímco dálnice stejného čísla vede úplně,. ale úplně jinam.. Mně osobně to tedy úplně logické nepřijde.

Daniel Jablonecký

Naopak. Silnice I/11 končí za Hradcem. Dál vede D11. Nemůžete se na celou zemi dívat jenom z Prahy.

jal

1/11 pokračuje až na Slovensko. Z toho je asi 40km v dálničních parametrech.

Jan z Rokycan

Přijde mi naopak dobré, že jsme se pomalu oprostili od konceptu pojmenovávat dálnice tupě podle souběžné/bývalé I. třídy. (Já bych se naopak nebál číslování dálnic ještě víc „setřást“ a pojmenovat to víc tahově, mít označení jako D46, D48, D52… mi přijde zbytečné.)

Facepalm

Úplně nevím, co je tupého na tom, když se číslování komunikací řídí nějakou logikou, a naopak nechápu, co je tak geniálního na nápadu, aby v tom naopak vůbec žádný systém nebyl :). Pokud by to mělo bejt tak, jak říkáte, tak to už by dávalo větší smysl se od čísel úplně oprostit a používat třeba písmena.

Jan z Rokycan

Pozor, já nevolám po chaosu. Ale ten „systém“ silně narušují už D1 a D2. Když se podíváme třebas do Německa a do Rakouska, tak tam mají pro dálnice a spolkové silnice dva na sobě nezávislé systémy. Asi podobně, jako nám pak po D1 a D5 vede E50.

Závěrem: číslování silnic je asi tak poslední problém, který nás tu může trápit. 😉

Jiří Kocurek

Uplně nejlepší bude ta čísla neměnit. Milion lidí už si zvyknul.

Air Traveller

koho to mate? on nekdo v dnesni dobe resi kam vede ktere cislo silnice?

Facepalm

V tom případě si můžeme rovnou položit otázku, proč vlastně vůbec číslovat silnice, žejo.

SYN

Aby byly jednoznačeně identifikovatelné? Takto poležená otázka je… nepromyšlená.
Jediný smysl má ptát se jestli je v tom nějaký systém nebo se číslo přiřazuje náhodně…

Filip Jirsák

podobné to bylo s D1 – ta původně z Brna pokračovala do Bratislavy. Jednoho dne se ale to pokračování změnilo na D2 a D1 se ohnula nahoru do Olomouce. Vychází mi z toho pravidlo, že když se dálnice větví, vždy musí pokračovat původní číslo na sever 😉

Jirka

Do Bratislavy myslim vzdy vedla D2. D1 mela vést do Kosic.

Milan62

Chci se vyjádřit k situaci na křižovatce Rádelský mlýn-Liberec,Jablonec a Turnov. Krásná křižovatka jen trochu špatně čitelná.Při cestách do Chorvatska po Rakouské dálnici ve Vídni a u Grazu fungovalo něco jako obrovské mezinár.zkratky v jednotlivých odb.pruzích H-maďarsko SLO slovinsko atd. Nepřehlednutelné a funkční i za deště. Jel jsem to 12x v i při velmi hustém provozu PARÁDA. Hezké Vánoce všem

Daniel Jablonecký

Na to si najděte diskusní vlákno k této křižovatce. Psalo se o tom nedávno. Tady jste na D11.

petr

Co se týče penež z EU tak peníze z předešlé EU sedmiletky 2014-2020 (OPD II) již byly vyčerpány. RRF se nedá použít na silnice, jen na železnice a další EU sedmiletka 2021-2027 (OPD III) ještě není schválená a dá se očekávat méně peněz na silnice a dálnice než v předešlé EU sedmiletce.
V minulé EU sedmiletce se všechno spolufinancovalo z EU, dálnic s vlastním financováním je minimum + D4 PPP. Nová vláda nebude mít lehké získat na nové dálnice peníze.

Šašek

🎁Super zpráva a 22 350 metrů nové a důležité dálnice D11. Příští rok snad začátek budování obchvatu Jaroměře. Mapy cz již mají úsek dálnice zakreslený…https://mapy.cz/s/nusafaholo Velký palec nahoru.👍

Jan z Rokycan

Zato Google Mapy nezklamaly, dnes se tam teprve konečně objevily Opatovice-Časy, nicméně vám po úseku cestu stejně nenaplánují. Čekám, že tam D11 loupnou nejdřív pod stromeček.

Beekee

Chudák Krakonoš z toho asi dostane osypky. Toto jen uspíší zpoplatnění NP.

Jiří Kocurek

Krakonoš někomu zakazoval hornickou činnost a povozy?

***** Petr

Trautenberkovi škodil. Anebo to bylo naopak ? Už nevím 🙂

michal82

No Jaroměř si na zklidnění ještě bohužel počká. Obchvat Jaroměře směr Náchod je jasně daleko. No a obchvat samotného Náchoda ještě dále.

yxc

Jelikož něco mezi 1/3 a 1/2 dopravy zmizí už teď, tak se Jaroměři hodně uleví. Navíc na okružce u Penny bude převládat jeden směr a to samo o sobě snižuje kolony.

Air Traveller

ona alenzase dalnice nejaky provoz pritahne.

babilon

Pokles dopravy minimálně o 40 % (směr Trutnov) určitě bude znát. A na Náchod posílají navigace přes Krabčice, tak i odsud něco zmizí.

Ingot

Přes ty Krabčice to bude masakr, je tam dost úzká silnice, dvě auta se tam míjejí dost obtížně.

Jakub

Přesně. Předpokládám osazení zákazu vjezdu. Komunikace je úzká + je zde vedena cyklostezka a navíc ještě komunikaci kříží labská cyklostezka.

Hans

Předpokládáš špatně. Omezení je jen na tonáž.

Jakub

Tak chvíli počkej 🙂

j.k.l.

Tudy ne-e, osobním doprava do Hořenic a na první doleva, z Krabčic jezdím na velocipedu na cyklo Labskou….

jj23

To mě ani nenapsalo.. 😀 já jel na od Náchoda na Prahu a opačně přes Hořenice, je to kratší vracečka na I/33 než přes Krabčice.

jj23

*nenapadlo

Hans

Obchvat Jaroměře a dál na Náchod 2023 má být hotovo.

Kodl

Super jen tak dál a nepolevovat, tlačit to dopředu!

Venca

Ještě kousíček, sjezd na Dvůr Králové a půjde to.

Vašek

Jsem zvědavý jestli k tomu sjezdu bude nakonec i obchvat Choustníkova Hradiště alias přivaděč do Dvora Králové…

yxc

Je to součástí handlu mezi Hradeckým krajem a státem (ŘSD). Kraj si převezme I/11 od Chlumce do HK výměnou za financování přivaděče do Dvora a HK jižní propojení od MUK Březhrad po ČOV na druhé straně řeky.
Přípravu přivaděče si dalo Choustníkovo Hradiště jako podmínku, s tím že pak nebude házet vidle do přípravy dalšího úseku D11.
Už skoro rok to čeká na schválení na vládě, tak teď to holt bude čekat na Fialu a jeho vládu.

David

To je snad jedna z mála staveb, co jsme si zaplatili sami.

SaulGoodman

Že je na něco evropská dotaze neznamená, že jsme si to nezaplatili ze značné míry sami. Ano, jsme čistí příjemci dotací. Nicméně dotace nefungují tak, že bychom jen dostávali peníze, my tam také velké množství peněz odvádíme. Pak je vlastně zase jakožto čistí příjemci dostaneme zpět s nějakým „bonusem“ navíc, nicméně už v konkrétních programech a se spoluúčastí. Tedy sice máme víc peněz, ale zase máme omezené možnosti jejich čerpání. Zatím jsme v plusu, minulý covidový rok to bylo 85,7 mld., bývá to ale i o 20 mld. méně. Pro srovnání, ŘSD i Správa železnic mívají rozpočty okolo 60 mld.… Číst vice »

David

Nicméně jen jedna z těch dvou staveb byla z národního rozpočtu, ta druhá byla z 60% financována z dotace EU.