Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD zahájilo výstavbu dálnice D11 Hradec Králové – Smiřice, potrvá tři roky

Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD
Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes po dlouhých peripetiích zahájilo stavbu téměř 16 kilometrů dálnice D11 od Hradce Králové po Smiřice. Umožnila to mimo jiné srpnová dohoda se spolkem Děti Země, který stáhl svůj rozklad proti stavebnímu povolení.

Stavbu zbuduje za 2,6 miliardy korun sdružení firem Eurovia, Metrostav a Swietelsky. To už začalo loni s přípravnými pracemi. Spolu s navazujícím úsekem mezi Smiřicemi a Jaroměří, který byl zahájen v květnu, tak je ve výstavbě 23 kilometrů D11. Obě stavby potrvají tři roky.

D11 Hradec Králové - Smiřice. Autor: ŘSD
D11 Hradec Králové – Smiřice.
Autor: ŘSD

Následovat budou poslední dva chybějící úseky k hranicím s Polskem. „Rádi bychom zahájili jejich stavbu nejpozději v roce 2022,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. V té době ale už na hranicích zřejmě budou Poláci se svou navazující dálnicí ve směru na Vratislav.

Dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov – státní hranice je vyprojektována v celkové délce 151,4 kilometru. V provozu je zatím jen 91 kilometrů mezi Prahou a Hradcem Králové. Dálnice se začala budovat u Prahy v roce 1978.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Slibům, že bude D11 dokončena až na hranice s Polskem, prostě nevěřím. Už jen proto, že východní Čechy byly pro mocipány na okraji zájmu už za minulého režimu. 91 km dálnice za 40 let je prostě ostuda, s něčím podobným se ve světě sotva někde setkáme.

  • @Jan Sindelar: jste si tak jisty tim napojenim na dalnici z PL? Ja na mapach zadnou jejich aktivitu nevidim, mozna spatne hledam.

    Ad D11: bez severniho obchvatu Jaromere a jeho pokracovani smer Ceska Skalice a Nachod podle vseho stejne nelze usek do Jaromere otevrit nebo uz tam ta podminka neni? Umim si predstavit, jak by v severni casti Jaromere byli vsichni nadseni z privedeni kompletni tranzitni dopravy do/z PL do techto mist … Snad to stihnout dobudovat? No moc tomu neverim, precejen – sme v Cesku …

    • Tak hlavně navazující polská rychlostní silnice nepovede do Wroclavi, ale do Legnice. Bude to pokračování S3 (od křížení s A4 u Legnice) a nikoliv S8 z Wroclavi, jak by se to mohlo zdát logické. Do Wroclavi to bude mírně zajížďka proti současné trase přes Náchod (cca +35km), nové trasování není podle úplně šťastné
      Jinak nějaké info zde, mluví se o 2025: https://conadrogach.pl/informacje/wykonawcy-s3-do-lubawki-wybrani-jej-budowa-potrwa-do-2025-r.html
      Není až tak těžké dohledat, stačí do gůglit „S3 droga expresowa“ „Legnica-Lubawka“, na Wiki je taky článek přímo o S3

    • Ano, bez severního obchvatu Jaroměře to opravdu čsátečně ztrácí smysl. Že D11 bude pokračovat na Trutnov a Královec, kde se napojí na polskou S3. se ví už řadu let. Důvodů pro toto trasování je několik – problematický obchvat Náchoda, lázeňská oblast v Polsku hnde za hranicemi, hornatý terém mezi Náchodem – respektive Vysokovem a Klodzkem. Trasa přes Trutnov je sice o něco delší, ale časově to vyjde stejně a vede podstatně lehčím terénem.

  • Na tiskové konferenci Bureš mluvil o tom, že potřebujeme VRT, že nás VRT obchází a že prý je nemá kdo projektovat. Ono by stačilo, kdyby projektant nemusel umět Ř, ale zato měl s projektováním zkušenosti. Taky dodal, že u Havránkové selhal stát (nejen tam).
    Jinak měl pravdu, bez kvalitní infrastruktury z nás bude výspa. K výstavbě D11: konečně.

Newsletter

Partneři


Výběr editora