150 metrů za 135 milionů. Správa železnic prodlouží výluku u Karlových Varů kvůli sesunutému svahu

Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnicSanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic

Výluka měla skončit v říjnu, místo toho se protáhne do poloviny prosince.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Baal

Když vidím kolik to už stálo a kolik to ještě stát bude, tak by bylo lepší udělat z Ostrova do Dalovic úplnou přeložku trati, byl by tam nejspíše několikakilometrový tunel, ale zase by se zvedla rychlost, protože na té současné trati se jezdí kolik? 80? 90max…

Apollo17

105 max

Bespi

cti misty 60

Martin V.

Já se nějak ztrácím v tom, co už dělali, dělají teď a měli dělat (ale zrušili). Oni znovu předělávají ten opravený násep z předloňska, nebo tohle je někde vedle? Ocenil bych, pokud by k tomu byla nějaká mapka. Díky.

Miloslav

Loni to byl úsek kde to ujelo, ten se opravil, ale zjistila se další místa opodál, kde to hrozí také. Tak se letos naplánovala tato akce, ale domnívám se že se mezi tím rozjela další porucha v dalším místě, což se ale již nestihlo vysoutěžit, takže by se dokončil nynější úsek a za pár týdnů by se začal dělat ten nový. Takhle to bude alespoň trochu v souběhu.

Luboš Beneš

Proč to zase nehodili na Covid? To až při dalším prodloužení?

Alois N.

Kolik jste toho připravil a vysoutěžil? Jednal jste v době Covidové se stavebními úřady? Zase další chytrolín, co mele a ví starou belu.

K.S.

Jen mne tak napadá jestli by nebylo při výšce toho náspu lepší tam postavit estakádu.

Petr Šimral

A základy té estakády budete dělat jak hluboké, aby se to nehýbalo?

Kubrt

Nejsem geotechnik, ale u této akce se říká, že ujíždí (dodatečně pro druhou kolej přisypaný) násep, takže založení estakády v podloží by snad nebyl problém.

BND 30

Spíš bude možná problém v nevyzpytatelném poddolovaném území. Patrně je lepší stavbu a její tlak a dynamiku rozvinout do šířky náspu nežli do podpěr.

Kalanis

A do nově navršeného svahu zapíchat pilíře jako hřebíky by navrch také nešlo?

Krušnohorec

V blízkém okolí se netěžila ani ruda, ani uhlí.

BND 30

Může být. Jsem byl v domnění, že ta informace zazněla v nějaké diskuzi. Kousek na východ je na mapě název U šachty…

Michal

Na geology.cz máte online mapy poddolovaných území. V tomto případě je poddolovaný celý úsek od Hájku až do Dalovic.

K.S.

To je otázka, bude záležet na geologickém průzkumu.

David

A vzhledem k tomu, že oprava těch několika set metrů vyjde na víc jak půl miliardy, tak si myslím, že taková estakáda by se ani finančně moc nelišila.

Odpadlík

Nabízí se přirovnání k té ujeté trati nad D8 u Lovosic – taky nestabilní podloží a chtějí most, tady je to totéž ne?

BND 30

Není. Mrkni do mapy. U Dobkoviček ujel svah i s tratí a stavbou dálnice. Trať i dálnice jsou přimknuté ke kopci, který má velké převýšení několik desítek metrů. Tam to bylo také o nestabilitě podkladu, ale zde byla hlavním důvodem šikmá plocha, po které to po narušení svahu nahoře (lom) i dole (D8) sklouzlo.
Dalovice jsou podobné jen v tom, že ujíždí násyp přisypaný k původnímu při stavbě druhé koleje. Patrně to vzájemně nijak nepřipojili a ta novostavba se utrhla. Poddolované území tomu podle mě jen trochu pomohlo.

Filemon44

Cestující čeká o šest týdnů víc nepříjemného přestupování…a nákladní dopravce dalších šest týdnů nervů při při odklonové vozbě…ve dne hustá osobní doprava,v noci přerušení provozu.Nutnost výluk sice všichni chápou,ale zrovna tento souběh je tragický.

Bespi

Pokud vim, tak uz pred nekolika mesici se mluvilo o prodlouzeni az do jara.