150 metrů za 135 milionů. Správa železnic prodlouží výluku u Karlových Varů kvůli sesunutému svahu
Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic
Výluka měla skončit v říjnu, místo toho se protáhne do poloviny prosince.
Výluka měla skončit v říjnu, místo toho se protáhne do poloviny prosince.
Když vidím kolik to už stálo a kolik to ještě stát bude, tak by bylo lepší udělat z Ostrova do Dalovic úplnou přeložku trati, byl by tam nejspíše několikakilometrový tunel, ale zase by se zvedla rychlost, protože na té současné trati se jezdí kolik? 80? 90max…
105 max
cti misty 60
Já se nějak ztrácím v tom, co už dělali, dělají teď a měli dělat (ale zrušili). Oni znovu předělávají ten opravený násep z předloňska, nebo tohle je někde vedle? Ocenil bych, pokud by k tomu byla nějaká mapka. Díky.
Loni to byl úsek kde to ujelo, ten se opravil, ale zjistila se další místa opodál, kde to hrozí také. Tak se letos naplánovala tato akce, ale domnívám se že se mezi tím rozjela další porucha v dalším místě, což se ale již nestihlo vysoutěžit, takže by se dokončil nynější úsek a za pár týdnů by se začal dělat ten nový. Takhle to bude alespoň trochu v souběhu.
Proč to zase nehodili na Covid? To až při dalším prodloužení?
Kolik jste toho připravil a vysoutěžil? Jednal jste v době Covidové se stavebními úřady? Zase další chytrolín, co mele a ví starou belu.
Jen mne tak napadá jestli by nebylo při výšce toho náspu lepší tam postavit estakádu.
A základy té estakády budete dělat jak hluboké, aby se to nehýbalo?
Nejsem geotechnik, ale u této akce se říká, že ujíždí (dodatečně pro druhou kolej přisypaný) násep, takže založení estakády v podloží by snad nebyl problém.
Spíš bude možná problém v nevyzpytatelném poddolovaném území. Patrně je lepší stavbu a její tlak a dynamiku rozvinout do šířky náspu nežli do podpěr.
A do nově navršeného svahu zapíchat pilíře jako hřebíky by navrch také nešlo?
V blízkém okolí se netěžila ani ruda, ani uhlí.
Může být. Jsem byl v domnění, že ta informace zazněla v nějaké diskuzi. Kousek na východ je na mapě název U šachty…
Na geology.cz máte online mapy poddolovaných území. V tomto případě je poddolovaný celý úsek od Hájku až do Dalovic.
To je otázka, bude záležet na geologickém průzkumu.
A vzhledem k tomu, že oprava těch několika set metrů vyjde na víc jak půl miliardy, tak si myslím, že taková estakáda by se ani finančně moc nelišila.
Nabízí se přirovnání k té ujeté trati nad D8 u Lovosic – taky nestabilní podloží a chtějí most, tady je to totéž ne?
Není. Mrkni do mapy. U Dobkoviček ujel svah i s tratí a stavbou dálnice. Trať i dálnice jsou přimknuté ke kopci, který má velké převýšení několik desítek metrů. Tam to bylo také o nestabilitě podkladu, ale zde byla hlavním důvodem šikmá plocha, po které to po narušení svahu nahoře (lom) i dole (D8) sklouzlo.
Dalovice jsou podobné jen v tom, že ujíždí násyp přisypaný k původnímu při stavbě druhé koleje. Patrně to vzájemně nijak nepřipojili a ta novostavba se utrhla. Poddolované území tomu podle mě jen trochu pomohlo.
Cestující čeká o šest týdnů víc nepříjemného přestupování…a nákladní dopravce dalších šest týdnů nervů při při odklonové vozbě…ve dne hustá osobní doprava,v noci přerušení provozu.Nutnost výluk sice všichni chápou,ale zrovna tento souběh je tragický.
Pokud vim, tak uz pred nekolika mesici se mluvilo o prodlouzeni az do jara.