cargo

Až 120 tisíc za jednoho cestujícího. Středočeský kraj neustoupí od omezení provozu na lokálkách

Motorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Ondřej KubalaMotorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Ondřej Kubala

Kraj představil finální podobu škrtů, obce si zaplatí provoz z Čisovic do Dobříše a z Peček do Kouřimi.

Zpět na článek
671 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Posledně u Skalská žádná průtrž nebyla. Jen to chce odvést kvalitní práci. A v náhradní dopravě neprodávají jízdenky a tak se ani neví kolik je cestujících.

Jarda

hustota železničních tratí je největší na Světě, snížit tento počet je dobré. Leckde je rentabilnější návazný přestup do autobusů, než držet lokálku v provozu

Leinad

Hustota je hodně ovlivněná definicemi.
Kilometry s-bahnu se do velké dráhy nezapočítají. A je otázkou, zda S65 Hostivice – Řepy – Smícháč nepočítat jako tramvaj.

Martin Poljak

V některých případech mi to přijde jako tupost nikoliv kraje, ale cestujících. Třeba z Mochova (a zpět) jezdí do Prahy nacpané autobusy. Proto, aby se v nich lidé cca pětatřicet minut nepohodlné přerušované jízdy tlačili, pak přestoupili na Černém Mostě na metro a jeli dalších dvacet minut někam do centra.

Kdyby sedli na vlak, jsou do deseti minut v Čelákovicích a dalším vlakem za dvacet minut ve Vysočanech nebo v centru na Masarykově nádraží. Jenomže autobusem jezdili dvacet let tak to přece nebudou měnit. A ve vlaku je pak obvykle tak jeden cestující. Fakt tupost nad tupost.

PvvS

Takže o přestup víc a výsledek stejnej..

Jarda

mě spíš ohromuje, že Praha je jedniné místo kam si dobrovolně naspali osum dálnic a pak se diví, že jsou imrvere zacpaný…

Leinad

Tak na tom něco je, marketing se idsk taky moc nedaří. Ale když šukafon jede jednou za dvě hodiny, tak je to k ničemu.
Neříkám jestli Čelákovice – Mochov má jezdit bus (se zastávkou v Čelákovicích u nádraží, třeba proklad různých link) nebo šukafon(pro troše snění – autospřáhlo a kuplovat do Prahy) ale ať jezdí aspoň tak často jako linka na Čerńák.

Novotny

Borecky by za ty sve vyroky a ruseni lokalnich trati mel radsi odstoupit, nez nadela vice skody nez uzitku. A pobira dvoji plat za starostu Uval a za radniho na kraji. Tam se ale nesetri.

Vladimír Hadraba

Penězi občanů se nemá plýtvat. A je jedno, zda jsou krajské nebo státní. Důležitým faktorem předvídatelnosti je kontinuita ve stanoviscích úřadů. A proto: Trať Vraňany – Lužec. Deset let my kraj důsledně trváme na tom, že trať musí vést až do centra Lužce. Důsledkem toho je nutnost výstavby zvedacího železničního mostu přes plavební kanál Vraňany – Hořín za skoro čtvrt miliardy, jinak zablokujeme celou výstavbu plavební cesty z Mělníka do Prahy. To nejde z „našich“ peněz, to financuje Ředitelství vodních cest. A když se to dostaví, zrušíme dopravu. Od pana Boreckého a jeho nové suity předpisová ukázka velkopanského a nabubřelého… Číst vice »

svojsin

Tím, že by se tam jezdilo dál, se peníze za most nevrátí, naopak se budou další roky utápět. Chybou bylo, že nedošlo k zastavení osobky před 20lety…..

dopravak

A neměli by se stydět spíše bývalí představitelé kraje, kteří trvali na nesmyslném úseku lokálky, kterou daleko lépe obslouží autobus z Mělníka? Je zajímavé, že problému celkem rozumíte, ale na pravého viníka ukázat neumíte. teď si akorát nejsem jistý, jestli to byl ještě sběratel vína, nebo pomatená almara od bureše.

Axel

Myslíte, že „sběratel vína“ měl, krom „konzumance vína“ ještě nějakou časovou kapacitu i na toto? Kromě hatemanování, poslancování, provozu dvou domácnosti (se svými dvěma „souběh-manželkami“ a dětmi)? Nezapomeńte, že existovaly další peníze, u kterých policie vznášela pochybnost… Nevím zda-li podezření policie bylo pravomocně potvrzeno soudem … https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/david-rath-michal-rath-majetek-vrchni-soud-kauza-rath_1906181335_ogo

Tím chci říct že bych hledal u jiných duševních gigantů, kteří v minulosti vládli ve Středních Čechách… a je klidně možné, že kořeny téhle šlamastyky vznikly ještě před érou „sběratele vína“…

Ono totiž pan Rittig a pan Bendl taky nejsou žádná „ořezávátka“

Leinad

Dokud ve Vraňanech zastavoval R21, mělo smysl i navazující spojení do Luzce.
Průšvih je, že Anofert v tomto není konzistentní, na kraji požaduje, na ministerstvu odmítá.

Leinad

Já se obávám, že pod tím mostem zatím nepodplulo více „nadměrných“ lodí, než kolik tam přejelo vlaků. Ani neočekávám, že se to zítra otočí a most se bude zvedat.
Navíc, pořád byla jiná řešení – pevný most ve větší výšce (nebo předpokládáme „nekonečně vysoké lodě“).
Neexistence pravidelné linky není důvod, proč nechtít cestu – že kraj udržuje silnice po kterých nejezdí bus, je docela běžné. V Mochově je taky vlečka pro nákladní vlaky.
Navíc, kraj objednávku couráků zrušil až po té, co ministerské rychlíky přestaly zastavovat ve Vraňanech, takže se ztratila možnost, na co mělo smysl navázat couráky do Lużce.

richmond

tak to jsou fakt ….
„ušetří peníze“ a narvou ještě víc prachů do autobusových zastávek, holt někdo potřebuje malou domu…

xyz

Zřízení nástupišť na 800 (!) autobusových zastávkách je chvályhodný čin. Nastupování do/z vozidla stylem „z/do silnice je ve 21. století neakceptovatelné.

Petr

Škoda, že ne u železničních stanic.

Leinad

A kdyby se to nákladově objevilo v ceně autobusu, dalo by se mluvit i o hospodárnosti takového činu.
Pokud ale ošlapné platí vlak a ne autobus, vyjde cena autobusu nesmyslně nízko (jiná rozpočtová kapitola)

Jaroslav

Při rozpočtu 6 666 mio Kč je nějakých 52mio Kč opravdu OBŔÍ úspora financí!! Vždyť to není ani celé 1% nákladů na dopravu!!To je asi tak stejné,jako když na setání s občany p. ministr vnitra neblahé paměti Gross vyhlašoval,že obecní rozpočty dostanou o 10milionů Kč víc- to znamenalo,že na 1občana dostaly obce přidáno 1Kč!

xyz

– Jde však o úsporu oproti nynějším částkám, přičemž p. Borecký připomíná, že tyto částky budou v nejbližších letech muset být navýšeny jednak kvůli nutnosti pořídit mobilní část ETCS, jednak kvůli obnově vozového parku.

– Při opačném úhlu pohledu lze namítnout že ano, tato redukce je příliš mírná a proto se ušetří jen 52 mil. Kč oproti částce vynaložené v témže roce bez souběžně provedené redukce.

dopravak

Ano, je to relativně málo a šlo by asi škrtat ještě více. Na druhou stranu vzhledem k přepraveným cestujícím je ta částka poměrně vysoká.

Zbyněk

Autobus je ekologičtější? Od kdy? Mají na to nějakou studii?

dopravak

No je vidět, že šotoultras dokážou neustále omílat svoji matru, aniž by se nad věcí aspoň trošku zamysleli. Takže uvedu krásný příklad Mochov. Busy jezdí z čelákovic do českého brodu a ty zde jezdit musí, protože obsluhují nácestné vesnice, kam koleje nevedou. K tomu se duplicitně objednává vlak na kratičkém, 4km dlouhém rameni, kde vlak spíše stojí, než jede a vetšinu nafty zde propálí na volnoběh ve stanici a vozí v průměru 3 lidi ve spoji. Můžete mi vysvětlit, co je na tom ekologického? Není přece jenom lepší, když si ti tři lidi přistoupí do autobusu, který tam tak jako… Číst vice »

Jaroslav

Mocov ale opravdu není typický příklad! Příměstská obec napojená autobusy PID na Prahu i Čelákovice se zrušeným obřím areálem mrazíren je něco jiného než Rožmitál p. Třemšínem kde se k hlavní trati v Březnici Kraj ani nenamáhá se zavedením náhradní A.D. a tím mě jakožto pěšího turistu prakticky odřezává od atraktivního kraje Brd.

dopravak

A nebude to tím, že jede autobus přímo z Příbrami? Ten jezdí 1-2x za hodinu a cesta mu zabere 37 min. Naproti tomu vlak oklikou s přestupem jede hodinu. Zřejmě proto tím vlakem skoro nikdo nejezdí, protože jeho průměrná obsazenost dosahuje celých 4 osob, slovy ČTYŘ.

Jinak je to pořád stejná písnička jako u Mochova, nebo Lužce. Ta autobusová linka zde bude jezdit vždycky, zatímco vlak je zde navíc. Turistům nic nebrání přestoupit v Příbrami na autobus. Jak vidíte, tak kraj tuto redukci dělal po zralé úvaze, což železniční fanatici zřejmě nikdy nepochopí.

https://mapy.cz/zakladni?x=14.0031347&y=49.6902882&z=17&source=pubt&id=17545996&timeboard=%7B%22l%22%3A%22L521%22%2C%22d%22%3A1%7D

Miloš Hlávka

Ta trať má smysl spíše pro ty, kdo jedou do Rožmitálu od Písku či Blatné. Což je dáno jednak tím, že z Příbrami by se do Rožmitálu musel natáhnout delší úsek kolejí než z Březnice, jednak z historických příčin – Rožmitál byl před rokem 1960 v okrese Blatná, která tehdy byla součástí Plzeňského kraje, za první republiky patřil R.p.T. do soudního okresu Březnice a politického okresu Blatná.

Autobus z Příbrami samozřejmě sveze cestující rychleji, ale horší je to například s přepravou jízdních kol. Proto si myslím, že by mělo smysl zachovat aspoň víkendový provoz (včetně pátečních odpolední).

dopravak

Smysl to má asi takový, že tam jezdí v průměru 4 cestující na vlak. Pokud jde o cyklisty, tak ti si těch pár km mohou zajet snad přímo na kole, nebo tam dojedou autem s nosičem. Prostě nejde táhnout do každé dědiny vlak jenom proto, aby se jím jednou za čas svezl cyklista.

Vlak je prostředek HROMADNÉ dopravy a proto se nasazuje tam, kde jezdí určitý počet lidi, což v téhle relaci prostě není, tečka.

xyz

Ani pro takové cestující ta trať smysl nemá, protože de facto nevede až do Rožmitálu, ale končí za jeho humny.

Petr

Prostě logika českých lokálek. V Lužci miliony za most a v Rožmitále, už sto let chtějí prodloužení dále k Věšínu, ale kvůli nutnosti postavení podjezdu po I/18 k tomu nedošlo. Ostatně i nebezpečnou křižovatku I/18 a I/19, postavil na své náklady soukromník, konkrétně Vladimír Stehlík. A takto tu žijeme. Na jednu stranu zvedací most v Kolíně, který se nezvedá, ale jezdí tam vlaky a pak máme zvedací most, který se zvedá a nebudou po něm jezdit vlaky. .-)

zdeněk

Oni chtějí rušit takové ty slepé krátké tratě. Podle mě nevidí do budoucnosti. Podle mě právě tam je ideální nasadit nějaký autonomní vlak. Nechat ho jezdit klidně max 30kou. Protože to stačí. Ideální na experimenty.

Daniel Jablonecký

Myslíte, že

Daniel Jablonecký

Myslíte, že je úkolem kraje experimentovat? Ať experimentuje VÚŽ nebo nějaká VŠ. Kraj zajišťuje základní dopravní obslužnost.

zdeněk

Dobře. Ale jeden přejezd například stojí 10 milionů. Když to kvůli pitomců nechají rozkrást… 1 km trati stojí nějaké peníze. Signalizace stojí nějaké peníze.. Zrušít pro 52 milionů 20 tratí je lehké.. Obnovit za 15 miliard už těžší.

dopravak

Tak zaprvé nikdo nemluví o zrušení tratí a zadruhé k čemu udržovat některé úseky tratí, které evidentně dopravní význam nemají. Třeba na dopravu z Lužce, nebo Mochova se použijí stávající autobusové linky, které tam tak jako tak jezdí.
Proto nějak nechápu, proč objednávat v části už tak málo vytížené trasy navíc vlak, když se ti lidi bez problémů vejdou do stávajícího autobusu. Nebylo by lepší za ušetřené peníze posílit tyhle autobusové linky?

zdeněk

Myslíte si, že experimentovat na vš stačí?

MartinS.

A jaký autonomní vlak? Vy o nějakém takovém víte, co by se dal pořídit levněji než autobus a do té tratě by se nemusely investovat stamiliony či miliardy, aby tam takový vlak mohl jedit?

Petr

Tak hlavně ty autonomní vlaky, by měly jezdit všude kde to půjde a to co nejdřív. Jak všichni víme nejdražší je lidská práce.

Tomáš Morávek

Máte prosím odpověď na otázkou, jestli ve Švýcarsku je provoz vlaku levnější než autobusu? Pokud ano, tak jestli jsou místní natolik retardovaní nebo je v tom něco jiného? Pro vyznavače ryze černých čísel ve výsledovce mám druhou otázku: Myslíte si, že služba ve veřejném zájmu musí být zisková / bezztrátová? (neřeším teď jestli platíme bus nebo vlak nebo doktora a taky neřeším tunelování a záměrné plýtvání). Pokud ano, tak byli byste ochotni si zaplatit operaci nebo vyšetření v nemocnici v případě, že náklady by přesáhli částku, kterou jste vy zaplatili na zdravotním pojištění? Je to možná jiný soudek, ale pořád… Číst vice »

dopravak

No je vidět, že jste nějak nepochopil, co se vlastně ruší. V případě Lužce, Mochova a dalších tratí nejde vyloženě nahrazení vlaku autobusem, ale o zrušení spojů, které jezdí evidentně prázdné s tím, že si lidé přistoupí do stávajících autobusových linek. Typickým příkladem je linka čelákovice – Český Brod. Ta z pochopitelných důvodů (obsluha obcí, kam nevedou koleje) zrušit nejde a busy tam tím pádem tak jako tak jezdí. Naproti tomu vlak se zde objednává navíc a více méne zde celý den prostojí ve stanici. Jinak všichni šotouši tady argumentují ekologii, emisemi včetně oděru pneumatik. Absulutně nejekologičtější způsob dopravy je… Číst vice »

mikemp477

Jen v části bych udělal cyklostezku mezi Mochovem a rozvodny Čechy střed. Po zbytku trasy by vedla podél vlečky do rozvodny, ať je umožněn mimořádný dovoz transformátoru do rozvodny.

libor

ale aby pak to trafo stejně nevezli po silnici… ono tyto individuální způsoby přepravy nejsou po kolejích moc efektivní…

dopravak

Jasně, té rozvodny jsem si nevšiml. Takže určitě vlečku nechat jenom do rozvodny a cyklostezku podél trati přitáhnout k čelákovickému nádraží. Cyklostezky z bývalých tratí jsou velice oblíbené a troufám si tvrdit, že kvalitní cyklospojení přímo k vlakům v Čelákovicím by z aut dostalo daleko více lidí, než courák přepravující 3 lidi.

ušatá

A co ty podniky na konci tratě v MOchově? To budou pořád buď ruiny nebo se to bude obsluhovat pořád kamiony?

fous55

Do rozvodny Hradec u Kadaně, asi největší v ČR, byla zrušena a vytrhána vlečka. Asi už ji ani na ta trafa nepotřebují.

Miloš Hlávka

A co takhle ten mochovský cancourek protáhnout do Poříčan? Pak by měl smysl aspoň pro odklony vlaků při výlukách. Ale chápu, že dřív by bylo potřeba propojit Milovice s Čachovicemi, čímž by se zkrátila jízdní doba z Lysé nad Labem do Mladé Boleslavi.

dopravak

Já myslím, že ve kraji i jinde se nachází spousta jiných tratí, které potřebují renovaci, tady ten počet cestujících prostě na vlak není, jak to mám ještě vysvětlit? Ta trať zde vedla více méně z historických důvodů pro nákladní dopravu. Nemá smysl zachraňovat za každou cenu každou trať, kde to evidentně smysl nedává jenom rpto, že tam někdo před x lety natáhl koleje.

Axel

Musím uznat, že pan prezident rázně vstoupil do debaty o dotování (někdy téměř liduprázdných) linek dopravy…

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/zeman-zahaji-skolni-rok-v-brne-odleti-tam-armadnim-letadlem-40370659

Což je myšleno nejen tváří tvář výkřik soudobé techniky jako např. skype či jiné možnosti on-line video komunikace… Nýbrž také s ohledem na existenci 243.letky v Praha-Kbely, která disponuje nejen vrtulníky W-3A (používanými např. pro převoz ležících pacientů), nýbrž také disponují většími vrtulníky typu Mi-17/8, z nichž u 5-ti nedávno byla dokončena modernizace (detaily viz např. český fanouškovský web czechairforce.com)

poznámka – v cílové destinaci předpokládám bude potřeba zajistit dopravu na těch necelých 10 km mezi letištěm a ulicí Merhautova v Brně.

Jaaa

Panebože, čím jsme si zasloužili, aby tenhle měchýř žlučovité nenávisti lezl zrovna do naší školy a ještě nejméně ekologickým typem dopravy? A zablokoval kvůli tomu půl Brna? To je šmíra.

*****. Petr

Zase buďte v Brně rádi , že se u vás třeba objeví jedna část korunovačních klenotů …. šavle. 🚽

Svojsin

Redukce mohla být větší. Např. Slaný směr Louny.

Jaaa

Aha, už mi to došlo. Pán je tady placenej troll.

Svojsin

To nejsem, jen mi přijde redukce docela milosrdná.

Svojsin

Celkově jsou vaše odhady dost mimo, nebo opak reality.

Jaaa

Ten leták jsou velmi krásně zpracované zavádějící informace. Goebbels by měl radost. Vydávat informaci o Mochovce jako argument pro rušení všech dotčených lokálkových provozů je už totálně za hranou jakékoli slušné debaty. Je vidět, že to není jen program jednoho matláka (Borecký), ale že je to celá banda šetřílků za každou cenu (STAN). Zadělávají na dluhy dalším, ale říkají tomu odpovědné vládnutí. Nejsou o nic lepší než vláda ANO. Ořezávat sociální služby umí každý debil, vystavět úspornější ale výkonnější koncepci už ne. Například nenahrazování víkendových spojení ničím*) je typický příklad. Hrobníci českého venkova — Ano, autíčkáři – evidentně autobusy O… Číst vice »

Axel

… se podělil o svůj názor pan „Jaaa“, který – jak tvrdil – neřeší praktické kroky, neboť on je „prostorový analytik“ -:)

Jaaa

Ale jistě že řeším praktické kroky, trolle.

Ale na rozdíl od tebe vševěde dovedu rozpoznat, kde má specializace končí a kde je třeba konzultovat s někým jiným.

Ty nemáš specializaci žádnou a tak ze zoufalství žvaníš do všeho.

dopravak

Vy jste fakt úplně mimo. Do Mochova jezdí v průměru 3 cestující, slovy TŘI. Obec je zároveň slušně obsloužena autobusy, takže ti 3 cestující prostě přistoupí do stávajících linek.
Proč má sakra kraj z veřejných peněz objednávat zde ještě v části trasy vlak, který zde žádnou přidanou hodnotu nenabízí?

xyz

Sociální služby = domovy pro seniory apod. = těch se tato redukce vůbec netýká.

Úspornější, ale výkonnější koncept = koncept bez lokálek s nízkými počty cestujících a/nebo nevhodným trasováním.

Thijs

Velmi dobře zpracována ze strany SČK. určitě je pravda, že je jedno, z jakého měšce veřejných peněz by těch 52 mil bylo zaplaceno, v každém případě to je nehospodárné. To ale platí pro případ, kdy ty peníze budou vyhazovat obce za to, že tam bude smrdět ten prázdný motorák……

Jaaa

Jj, ostatní měšce a externí náklady vás nezajímají.

dopravak

Dobře, tak ještě jednou pomalu a jednoduše. Mezi Čelákovicemi a Českým Brodem je mnoho vesnic, které je potřeba nějak obsloužit. Jelikož do většiny těchto obcí nevedou koleje, tak zde kraj nasazuje autobusy, které sváží cestující jednak do Čelákovic, jednak do Českého Brodu na vlaky do Prahy. Minulé vedení kraje zřejmě s cílem nasbírat politické body kde to jen půjde, objednalo ještě ke stávajícím autobusům vlaky, ale ty mohou obsloužit jenom malou část celého území. Zatímco autobusy jezdí přes náves, tak vlak staví na poli na okraji obce a potýká se se značným nezájmem cestujících, kterých tam v průměru jezdí 3… Číst vice »

fous55

Dopraváku, neztrácejte čas a nervy přesvědčováním nepřesvědčitelných. Je to marný, je to marný, je to marný!!!!

Vašek bus

No na těch ostatních tratích nevím ale Mochov- Čelákovice tam si myslím že je to jednoznačné. V Mochově nádraží pro 2/3 obyvatelstva přes celou vesnici to samé je pak v Čelákovicích kde to je od nádraží třeba na poštu minimálně 15 min. pěšky do obchodní zóny ještě dál nebo s přestupem na BUS. BUS zastávka dá se říct geograficky ve středu obce a z této zastávky BUS jak do Čelákovic tak přímák do Prahy řekněme že i v lepším intervalu než ta čugála. Navíc se ten BUS po Čelákovicích i “ motá“ takže se tím BUSEM dá dojet téměř před… Číst vice »

zdeněk

Není náhodou spíš jejich povinností se starat o zastávky? Ne že to nyní udělají jako výhru za zrušení.

zdeněk

Jo.. Otázka, zda ty jejich slavné propočty vyhází z kovidových dat třeba? Ať řeknou jak to napočítali.. Ze kterého roku mají data. A otázkou na kolik vyjde na osobu taxi bus v podobě autobusu obsazený 3 osobami. Jak často vidám u nás. Který pak jede ráno v poledne a večer (super služba). Je předražený (o proti ČD). Nekonkurenceschopný s autem. Protože vymetá všechny díry po cestě. Všude zajíždí. A bere každou tetu u plota. Má hnusné namačkané sedačky. Kde nepřipadá v úvahu v kombinaci se stavem silnice práce na počítači při cestě. (takže ztracený čas). A řidiče platí tak jako… Číst vice »

dopravak

Data vychází z roku 2019, tedy z předkovidových dat. Pochopte už konečně, že 3 lidi na spoj prostě na vlak není.

Jaaa

3 lidi na spoj nejsou vaší „logikou“ ani na autobus.

Špička a mimošpička jsou nesmysly, stačí na všechno sedláckej průměr.

Zrušte celou VHD a následně můžete i kraj, když bude k ničemu. Ušetříme stonásobně tolik.

dopravak

Jenomže ten autobus z Čelákovic do Českého Brodu obsluhuje všechny další vesnice, takže jím jezdí pochopitelně více lidí. Pochopte už konečně, že vlak do Mochova se objednává NAVÍC ke stávajícím autobusovým spojům, které z pochopitelných důvodů zrušit nemůžete. Ti TŘI cestující z vlaku tak mohou bez problému použít stávající autobusové linky a o spojení tak nepřijdou. Je vidět, že šotoultras jako vy VHD akorát škodíte.

Miloš Hlávka

Nicméně by bylo dobré tam zachovat aspoň občasný provoz nějakých nostalgických vlaků – i když ty by musely být vedeny asi už z Prahy, protože vypravovat něco takového kvůli těm 5 km vy asi fakt nemělo smysl.

dopravak

Jasně, nostalgické vlaky okolo rozvodny. Jako proč? Na síti máme dostatek mnohem hodnotnějších tratí pro nostalgické jízdy – pacifik, simmering atd. kde to dává smysl a které mají i pro běžnou obsluhu nějaký potenciál. Fakt z vás mluví jenom motivace zachránit za každou cenu trať, kde to prostě smysl nedává.

Mirda

BUS nebo VLAK
Jsem zvědav, které autobusové linky se budou v běžném provozu redukovat jako první z důvodu nedostatku řidičů.
Vlak = jistota (včetně mimořádností a zpoždění) ráno, odpoledne, večer v pracovní dny i víkendy + svátek. Chci to vidět u autobusů za ušetřených 52mil.
Ale těch zastávek + jejich úklid a údržba + plocha pro komerční Reklamy… něco mi tu smrdí

svojsin

Opět jen šoto přání.

PvvS

Zajímavý. A že všichni drážní dopravci jednotně brečej nad nedostatkem fírů je náhoda ?

Petr Šimral

Všichni nebrečí…

dopravak

Trošku zapomínáte, že ty busy tam tak jako tak jezdit musí, protože zpravidla obsluhují další obce, kam vlak vůbec nevede. Takže udržujete zastávky pro busy třeba v tom Mochově a k tomu navíc udržujete stanici v poli za vesnicí a platíte tam vlaky, které vezou jednotky lidí. To vám připadá v pořádku?

Jaaa

Vy nemít tu Mochovku, nemáte co byste psal.

dopravak

Víte, ono je to tak krásný příklad, že by to i těm nejzarytějším šotohlavám. Ale jak je vidět, tak tahle šotoumanutost fakt nezná mezí.

Leinad

A údržba zastávky stojí stejně nezávislé na tom, kolik tam jezdí busů?

dopravak

Jako že budete přepočítávat, o kolik se navíc ošlape zámkovka v Mochově, když na ni přistoupí tři lidi navíc.

Leinad

Jakože by bylo fér od autobusových dopravců vyžadovat mýto a ošlapné. Ať oni si to dají do nákladů. Pak teprve porovnávat, jestli je levnější bus nebo vlak.
Ne že vlak platí a bus nemusí za tunokm, za možnost zastavit(ošlapné), a pak vyjde nesmysl za osobokm.

Petr Šimral

A kolik % obcí je u vlaku? Co s těmi ostatními?

Už proboha neblbněte. Obsluha pár obcí vlakem se zcela minimálním zájmem cestujících nemá smysl. Budete se divit, ale za rok (a možná i dříve) půjde pryč objednávaná doprava z dalších nevýkonných tratí až nakonec zůstane to, co má nějaké smysl, tedy rychlé, kapacitní vlakové páteře a z vybraných míst svozy a rozvozy autobusy.
Bude to levnější, umožní to nákup nových vlaků pro skutečně potřebnou dopravu (nové Ešusy) a ve výsledku i pro všechny zúčastněné lepší.

Mirda

Nejsem žádný šotouš, narozdíl od Vás vážený pane. Vy jste spadl z Měsíce a máte nulovou představu o tom, kdo, kde, na kterých linkách a za jakých podmínek řídí autobusy, i řidič autobusu je člověk a má své limity. Jezdit od 4 do 23 hodin Po – Pá s jedním autobusem a jedním řidičem nelze a v So+Ne a svátek, chci být doma s rodinou. Takže si své chytré páteřní koridory strčte za klobouk nepleťte se do lokálek. Aktuálně nemá autobus na vesnicích šanci konkurovat lokálkám po 18 hodině o víkendech a svátcích. V pracovní dny, se tyto dva druhy… Číst vice »

dopravak

Říkáte, že šotouš nejste, ale přesně jako železniční fanatik se vyjadřujete. Kraj objednává krajské spoje a podle hustoty osídlení volí mezi vlakem a autobusem. Na diskutovaných relacích se musí objednávat primárně autobus, protože třeba z čelákovic až do českého brodu koleje nevedou. Proto kraj objednává poměrně hustý interval autobusů mezi čelákovicemi a Českým Brodem. Duplicitně k tomu objednalo bývalé vedení kraje ještě vlak na kratičkém úseku do Mochova. Ten je většina obyvatel území úplně k ničemu a použitelný je tak možná pro hrstku lidí okolo mochovského nádraží. Proto zde vlakem jezdí v průměru 3 cestující na spoj, slovy TŘI. Pokud… Číst vice »

Petr Šimral

No, když myslíte? 🙂
Ale jemně upozorňuji: ani Švýcaři, Poláci, Němci nebo Britové neprovozují zoufalosti o třech lidech ve vlaku. Na to má pouze přebohatá Česká republika…

xyz

Do Lužce, Mochova či přes Kmetiněves či za kněžmostskými humny to fakt není „ráno, odpoledne, večer; v pracovní dny i o víkendech“.

ušatá

Lumpárna slabé slovo, nejsou ochotni vůbec diskutovat o námitkách a předložených argumentech, natož o zcela špatné koncepci a chybných výpočtech. , nekoncepčnost, naprostá neznalost problematiky v celém komplexním pojetí. .Zralé na nové volby.

Gwann

a kde ty argumenty mají vzít v úvahu? mochov? nebo dobris? nebo všude?

jen abychom věděli…

Svojsin

Vaše koncepční pojetí se zakládá na naprosto obludně zvraceném srovnávání železniční a silniční dopravy. Stejně tak posuzováním výhod lokálních tratí tak, jak to běžní cestující rozhodně nedělají.

Jaaa

Obludně zvrácené je jedině a pouze vaše sedlácké uvažování, že zrušením VHD něco ušetříte.

Pouze přehodíte náklady na silnice, znásobíte je, a drasticky snížíte životní úroveň v dotčených lokalitách.

Vy autobusem nejezdíte. Ani vlakem.Vy jezdíte autem a myslite si, jak jste to vyhráli. Kvůli lidem jako jste vy se venkov vylidňuje a Praha stává pro život špatně snesitelnou. Jste škůdci této země.

Svojsin

Já toho vlakem a busem nejezdím opravdu hodně. Zrovna v jednom jedu. Na rozdíl od vás, vy jedete vlakem občas. Autobusem nikdy vaše uvažování není ani sedlacké, máte uvažování železničního fanatika. Vám je životní úroveň obyvatel někde v……..
Jde vám jen o vláček za každou cenu.

dopravak

Já si myslím, že zde nikdo neobhajuje nějaké rušení VHD. Řeč je jenom o náhradě těch nejzoufalejších lokálek autobusy, které tam už dnes tak jako tak jezdí. Viz bus z Čelákovic do Českého Brodu.

Petr Šimral

A jak to máme tedy dělat v těch obcích, kam nevede vlak? Postavíme nové tratě?

Axel

Nejsou peníze (a bude hůř, kvůli nynějším rozhodnutím Babišovy vlády). Musí se šetřit. Viz příklad Dobříše – vlak za 70 mega, bus za 20 mega (uznávám, že bus není náhrada 1:1 za vagon RegioNova), ale prostě nejsou a nebudou peníze na dotování dopravy, aby bylo možné udržet současný rozsah…

A nevěřím, že by zákazníci požadovali vyšší zdražení měsíčních/čtvrtletních, třebas 25% navíc, jen aby zůstaly zachovány téměř liduprázdné vlaky vyjíždějící z Dobříše… Nynější zdražení 19% je myslím jako jednorázové zdražení dost velká „darda“

Jaaa

Ano, nejsou peníze, tak uděláme opatření, aby jich bylo ještě míň.

Nebo vy máte stejně jako ti matlalové ze STAN pocit, že ty rostoucí externality prostě nikdo neplatí? Nebo co?

dopravak

Sakra vy si fakt musíte sedět na vedení. O jakých rostoucích externalitách tady mluvíte? V naprosté většině se jedná o trasy, kde musí autobus jezdit paralelně k vlaku kvůli obsluhy návazných obcí. Těch pár cestujících z vlaku si tak jenom přistoupí do již provozované autobusové linky. Žádné externality navíc tak logicky nevzniknou. Naopak se ušetří fíra, vozidlo a hromada nafty, které lze použít někde jinde.
Btw. fírů je nedostatek a pendlovat někde na rameni 3km, když většinu šichty prostojí ve stanici nic moc efektivního není.

66solitaire

Která z těch trati má jiný potenciál, nežli ZDO? Pokud ano je tu dost spolku na turistickou dopravu. Nechť dají na stůl business plán nového využití a když vyjde, tak super. Ale na rovinu kdo kromě sotouse pojede z Příbrami do Rožmitálu přes Březnici, když je tam dostatek přímých busu centrum-centrum a po úvraťové vyjížďce vlakem člověk vystoupí kdesi před Rožmitálem.

Beny

Omlouvám se ale tomuhle nerozumím. Jaké zázemí? A které tři z těch tří spojů budou zachovány?
„Menší omezení nastane na trati 210 v úseku Čisovice – Dobříš. Obce kraji doplatí 2,319 milionu korun, díky kterým bude zachován provoz tří párů spojů v pracovních dnech, do vybudování zázemí v Čisovicích zůstanou tři.“

zdeněk

To je zvláštní, jak Hustopeče sou in a cool a Mochov je fuj… A to tam po nich nikdo nic nechce, vlak je, koleje jsou.

Gwann

tak Auspitz je poněkud jiná váha než Mochov. taky zde se pokračuje stejným vozidlem na Brno, což dává asi lepší smysl než pokračování osobáku na Břeclav

A i Auspitz je z určitého hlediska problém…právě kvůli nutnosti toho výše – rozlomení ramene Brno – Břeclav

dopravak

Tak se sakra podívejte na dopravní model v Hustopečích. Z Čelákovic jedou veškeré spoje ve směru Lysá nad Labem a nemá smysl zaváďet rameno do Mochova s nějakými 1500 obyvateli, které by vyžadovalo elektrifikaci a navíc je tam úvrať, takže zbývá jenom vlakový spoj na 4km, který je příšerně drahý a lidi s ním stejně nejezdí, protože jim jede do Čelákovic bus přímo z návsi. Hustopeče jsou něco úplně jiného. Tam vlak jede přímo z Brna v elektrice, bez úvrati, obec má 4x tolik obyvatel a navíc jsou tam navedeny autobusové linky z okolí. To je naopak ukázka smysluplné investice… Číst vice »

Honza

Obdobou Hustopečí na východ od Prahy nemůže být Mochov, ale spíš třeba takové Milovice. A do těch se železniční spojení za poslední desetiletí podstatně zlepšilo.

kosmik68

Je skvělé mít vedení kraje co po bolševicku zatočí s tím co je neefektivní, zavře tratě, školy, nemocnice, muzea , divadla, knihovny, zahrady…a bude líp vše bude krásně efektivní, nové, ekologické. Prodali už na kraji svoje auta?

Gwann

vedení kraje dost couvlo….

Milan

Kdyby blbě neřídilo, nemuselo couvat.

Gwann

myslíte zlaté dědictví po Jermance?

já být na místě Boreckého, bych do voleb do sněmovny nic nedělal. a pak začal. krajské slevy pro důchodce pryč. a další akce, co dělá.

ušatá

Ano, rád bych věděl, kolik ročně stojí služební osobní auta se vším všudy ročně. Možná, že by se pak nic rušit nemuselo a úředníci i politici by mohli konečně posoudit jak dobře dělají veřejnou dopravu.

Gwann

děláte že sebe kašpara.

operak za cca 150tis, něco benzín, třeba dalších 80tis. pokud nemáte šoféra, tak tam toho už moc jiného nebude. a jste na max 250tis Kc/auto/rok. a to jezdit jak blazen.

jo, šofér, to máme minimálně 40tis měsíčně navrch. ale furt jsme na 0,75mio/rok. to by těch aut se soferem museli mít alespoň 80.

což jistě nemají…

PvvS

Nedělá ze sebe kašpara, nemusí.

Jaaa

Ale taky je to úspora zbytného. A poměrmě veliká.

Kubík

Když stát (kraje) nechce platit, tak pak ten stát nemusíme mít. Veřejná doprava byla je a bude prodělečná, i život člověka je ve své podstatě prodělečný. I auta jsou prodělečná, aniž řidič vyjede zaplatí tisíce vedlejších nákladů. Tak to tady všechno zabalíme a bude klid jednou pro vždy. Paní hejtmanka může jít příkladem a odstoupit bez náhrady a platy zastupitelů a krajských zbytečných úředníků dáme jinam.

Původní Pražák

Oni ruší komplet veřejnou dopravu? Tak to se těším na Havlíčka, až se o tom dozví.

ušatá

Ve své podstatě ji znehodnocuje a způsobí, že se bude rozvíjet více silniční doprava, o což ve své podstatě jde doopravdy. Těžko se to dá skrývat a ty řeči o štření a nedostatku peněz lze právě snadno vyvrátit veškerými výpočty i falešnými argumenty. Připomíná to jistého Šulce z ÚK, který měl stejné argumenty, stejné požadavky a peníze ze železniční dopravy chtěl převádět na silnice a autobusy. Obdobně Říman, kdysi i za tento kraj Bendl atd.

Gwann

ono by neuškodilo používat platné argumenty z obou stran. mochov snad nehajite? nebo i ten? dtto bohužel Luzec…

protože když bude zarputile hájit blbostí, nebude vám nikdo věřit, ani když máte pravdu.

Svojsin

Usata je z Dop. webu, tam se hájí železnice, i kdyby ji nepotřeboval jediný člověk za 10 let.

ušatá

Myslíte, že má cenu na vás ještě někdy nějak reagovat? To je asi ztráta času, zejména když čtu ty vaše argumenty.

svojsin

Vy jste schopen v relaci Chornice – Jevíčko naordinovat lidem dva přestupy a zvýšit počet vozidel a lidí „v systému“, nebo dvě dlouhé cesty pěšky tam a dvě zpět, jen aby jste zdůvodnil „nutnost“ šukafonu. Argumenty nemáte většinou vy, jen točíte stejný šotodogmata a ohýbáte realitu (viz Chornicko), který vám jdou jakoby na ruku.
Vám a několika dalším nejde o solidní veřejnou dopravu, ale zachránění osobky kdekoliv, navzdory čemukoliv…..

Jaaa

Nejvtipnější je ten výčet relací bez jakékoli náhrady. Lužec a Mochov prostě vynechme.

Pokud podle těchto lidí nemá smysl ani relace Mníšek – Praha, je naprosto evidentní, že vůbec o ekonomice dopravy pranic netuší a neznají ani základní ekonomické vazby.

V dalším kole bude logicky následovat zrušení provozu Čisovice – Vrané. Protože to z těch vazeb vychází. A tak to platí všude.

Tihle „experti“ používají svoje firemní a osobní ekonomické znalosti k řízení krajské dopravní politiky a myslí si, že to stačí. Jsou to stejní matláci jako ANO – řídit kraj jako firmu.

Spirála ke dnu započala.

dopravak

Ano, tři lidi z Mochova nepojedou vlakem, ale přistoupí si do busu. Pro někoho bezvýznamná změna, pro železniční fanatiky cesta ke dnu :-).

Daniel Jablonecký

Já se divím, že jste se letos na jaře nepřihlásil do konkursu na ředitele IDSK. Určitě byste to vyhrál a dneska byste všem mohl ukázat, jak se to má správně dělat. Ale spíš jste jenom tlučhuba, když na jiném místě pan Sůra píše, že máte ban, protože to s váma už není k vydržení.

ušatá

Myslím, že jsem se tu postupně k těm tratím vyjádřil a pokud jde o ten MOchov, tak jsem psal, že v současné podobě je to nesmysl. Chápu, že je tu toho moc a nedá se to pamatovat a taky nelze psát ke všemu a ještě podrobně nebo reagovat opravdu na neustále psané a vyvrácené nesmysly. K tomu Lužci – jsem se také vyjadřoval, zejména z toho hlediska, že je tam ta organizace dopravy pro cestujícího na nic a že šetřit se tam dá jinak a podstatně větší částky i při zachování provozu. A hlavně ta trať vždy sloužila a má… Číst vice »

Pegas

Zajimalo by mne zda dojde i k omezeni mnohdy predimenzovane autobusove dopravy? Ano mnohdy i autobusy jezdi v nekterych oblastech treba v hodinovem taktu a uplne prazdne a bylo by fer se bavit i o nich. At tedy opravdu setrime kdyz se rozhazovalo za blbosti. At je to spravedlive reseni nikoli jen zamerene na zeleznici. Asi nemusim zastirat ze bych radeji zachoval zeleznici byt s omezenym poctem spoju.

svojsin

Je otázka, jak jsou prázdné a jakou mají obce alternativu.
Samoz. ani autobusy by neměly vozit jen vzduch.
Které konkrétní linky máte na mysli??

Milan

jenže není žel ten BUS rychlejší, a proto cestujícími využívanější, než vlak? Např. Dobříš -Praha hl.n- a přestupem na Smícháči na vlak je za 51minut, ale přímým vlakem 1h a 31minut – co, jak a proč ten stát investoval do Dobříšské tratě, když je tam průměrná přepravní rychlost 35km/h a maximální traťová jen 50km/h? Což je méně než 60km/h, kterých můžou jet v Praze tramvaje mimo pozemní komunikace (a někdy i na nich – většinou v těch místech auta můžou i 70km/h) a o TRAM Stadler v Ostravě jezdících až 80km/h ani nemluvě!

ušatá

Proč stále demagogicky trváte na tom, že trasa Dobříš – Praha je určena pro jízdu z Dobříše do Prahy a srovnáváte tyto dva směry?? Prostě trať slouží i jiným účelům a obcím na její trase. Z Dobříše, pokud chce někdo na Smíchov a do jeho okolí, tak logicky použije ten autobus. Takže celé to vaše srovnání je naprostý nesmysl a absurdnost. A už jsem tu psal, že když bude někdo chtít jet třeba z Hraštice do Modřan, tak asi nepojede přes Dobříš a Smíchov atd. Platí to samozřejmě pro další obce a další stanice v Praze. Pak je to i… Číst vice »

Gwann

dobříš je tragicky. obzvláště kvůli tomu že od dobrise až kousek před zastávku klinec jede skoro pořád zastavbou. jak tohle nemůže fungovat…to fakt nepochopím…to se tam opravdu nedá jet rychleji? nebo jsou tak nesmyslné jízdní řády?

je teda pravda, že již Kája Marik údajně z Mnisku údajně chodil na vlak do Revnic než by užíval dobrodiní zdejší lokálky…

MirekP

Jízdní řád se po letech konečně dostal do celkem použitelného stavu. Ale vozidla jsou tragická. Lidi, co začali vlak znovu používat po rekonstrukci a zahuštění dopravy na hodinový takt ve špičkách zase postupně odešli, protože spolehlivost je tragická. Regionovy jsou poruchové, často neschopné … A minulý kraj to zazdil desetiletou smlouvou ve stejném tragickém stavu.

ušatá

Pokud já jsem zjistil, tak řadu lidí vyhnaly ty opakované dlouhodobé výluky a problém je i to, že se po těch rekonstrukcích nezvedla více rychlost, což dle mého šlo. A návrat trvá poněkud delší dobu a v těch posledních dvou letech to ani nešlo, takže vůbec nyní nelze diskutovat o potřebě nebo redukci provozu. S těmi vozidly je to problém – prostě na to nejsou dávány peníze a není ochota se prostě jako stát zmátořit a dohodnout s konstruktéry a podniky výrobu a výzkum nových vozidel – za mne hlavně krátkých a dlouhých motorů. V tom jsme pozadu nejméně už… Číst vice »

ušatá

S tím s vámi souhlasím. Je tam opravdu dost hustá zástavba i v okolí těch stanic a já zase ze své zkušenosti vím, že ta obsazenost není malá. Ale samozřejmě bude malá třeba po 18. hodině ve všední den do Prahy, stejně jako dopoledne z Prahy apod. A pak je tam ten nedostatek, že i když je to možné, tak autobusové linky nezajíždějí k zastávkám a nejsou aspoň trochu navázány na JŘ vlaků. Ono se to nezdá, ale lidé by toto chtěli a navíc to chtějí na jednu jízdenku, což zatím možné nebylo a navíc, jak jsem se dočetl (?)… Číst vice »

MirekP

Ale tahle by se dalo argumentovat všude. Proč objednává osobní vlaky do Kolína či Berouna, když je rychlík rychlejší a většina lidí jede s ním? No protože jsou tam i obce, které rychlík nemají a dokonce neleží ani na dálnici, která by nabídla rychlé autobusové spojení jako Dobříši.

Jaaa

Dálnice bude za 10 let tak zasekaná, ze bude rychlejší jet tou lokálkou. Křižovatka v Lahovicích je na hraně kapacity už dnes.

Ale vy tam budete tlačit další a další dopravu naprosto programově.

Lidi jako vy se svými jalovými úvahami dělají život v této zemi stále horší a horší pro všechny.

ušatá

A hlavně další křižovatky, rozšíření na více pruhů apod. Čili proč u silnic ano a u železnice ne?

Leinad

Proč srovnávaš bus a vlak Dobříš – Praha?
S7 nikdo nejezdí z Berouna do Českého Brodu, zrušit. S2 z Kolína do Prahy trvá moc dlouho.
Že z konečné na konečnou existuje rychlejší linka obecně neznamená, že courák nemá smysl.

Martin

Naprosto nedovedu pochopit jednání Stč. kraje, že zastavením provozu kompletně znehodnotí náklady daňových poplatníků za výstavbu nové zastávky v Lužci. Pokud kraj neměl v úmyslu objednat zde dopravu, měli radní dát dostatečně dopředu svůj úmysl před započetím výstavby Ministerstvu dopravy. Nechal bych kompletně s penálem uhradit výstavbu zastávky radním a také je povolat k zodpovědnosti za jejich hloupé a nekompetentní rozhodnutí. Za neobjednanou dopravu bych jejich rozpočet zkrátil ze strany státu o zmíněných 52 miliónů. Pevně doufám, že radní pro dopravu po volbách již nebude v uvozovkách pracovat ( lépe řečeno škodit ) na krajském úřadě a mařit tak nemalé… Číst vice »

dopravak

No a nebyla spíše chyba předešlého vedení kraje vyžadovat na takto krátkém úseku zachování železniční dopravy? Vlak na těch pár kilometrech není ani ekonomický, ani ekologický. Autobus s návozem do uzlové stanice zde udělá daleko větší službu.

Gejza

Zjistěte si základní fakta, pak to možná pochopíte. 1. V Lužci nad Vltavou se nejednalo o zastávku, ale o vybudování zdvižného železničního mostu. Předchozí vedení kraje tam chtělo dopravu zachovat a podle mě selhali na Ministerstvu dopravy, kde tu nesmyslnou investici měli sami zamítnout. 2. Loni byly krajské volby a vyměnilo se vedení kraje. Je zcela normální, že nové vedení kraje se na objednávku dopravy dívá jinak. 3. Kraje nejsou povinny zajišťovat dopravní obslužnost formou objednávky vlakové dopravy. Je zcela na jejich uvážení, jakou formou dopravní obslužnost zajistí. Jestli se vám nelíbí obslužnost ve Středočeském kraji, jeďte na návštěvu do… Číst vice »

Martin

Fakta velmi dobře znám – jedná se o investici státu prostřednictvím Správy železnic – Stavební správy západ a Ředitelství vodních cest ČR. Ale výkaz výměr zde zveřejňovat nebudu … A proto tvrdím, že zde kraj maří diletantským rozhodnutím radních nemalé prostředky daňových poplatníků investovaným státem. Stát by radní za jejich diletantské rozhodnutí měl povolat k odpovědnosti a zkrátit rozpočet kraje za zmařenou nemalou investici daňových poplatníků. Diletanty opravdu na krajském úřadě nepotřebujeme.

Původní Pražák

Zbytečná investice se nezachrání tím, že budu lit další peníze do úplně zbytečného provozu, kobliho. Prostě celý ten slavný most se neměl nikdy stavět. A jediné, co se s tím dá dnes dělat, je neprolubovat ztrátu, když z těch, co tu investici schválili, nikdo náhradu škody nevymůže.

kosmik68

A že tam bydlí a jezdí vlakem lidi to vás nezajímá, divná doba,

Původní Pražák

Kolik, kobliho, Kolik lidí tam tím vlakem jezdí?

ušatá

A kolik by tam mohlo jezdit při dobré organizaci dopravy a při respektování skutečných nákladů v jednotlivých dopravních systémech?

dopravak

Dobře, při zlepšené organizaci dopravy, nasazeném Desiru Classic se může počet cestujících d Mochova i několikanásobně zvýšit. I kdyby se nakrásno zpětinásobil, tak je to pořád 3×5=15 lidí na vlak. To pořád odvezou s přehledem stávající autobusové linky a není kvůli tomu potřeba objednávat na čtyřkilometrové rameno vlak. Bohužel šotoultras jako vy opravdu železnici více škodí, než pomáhají.

ušatá

Proč pořád argumentujete tím Mochovem? Tam jde o úplně něco jiného. Ale u ostatních tratí, a tedy i u toho Lužce, je podstata jiná.
Tam se rozbil JŘ a dostal se do skoro nepoužitelné role. A pokud se nejezdí ani So a Ne, tak lidé začnou používat auta, což zde nastalo.
Ty autobusy také moc nejezdí a jejich obsazenost je minimální, protože je to zdlouhavé, třeba na Prahu s tím dojet k přestupu.

Jaaa

Kolik, kobliho, tam jezdí autem a zacpává pražské ulice?

dopravak

Obsazení na Mochov jsou v průměru 3 cestující na vlak, slovy TŘI. Stačí to takhle, nebo to potřebujete pro pochopení nakreslit?

Jaaa

Jo tři. Tak to zrušme i silnici.

dopravak

Víte, pokud by ten bus jezdil jenom do Mochova, tak by asi více zaplněný nebyl. Jenomže bus na rozdíl od vlaku může obsloužit i další obce a tím pádem těch lidí logicky veze více. Proto je logické nechat těch pár lidí přistoupit do stávajících linek a neobjednávat pro pár lidí extra vlak.

Martin

Měl, neměl – zbytečná investice to rozhodně není. Stavba byla schválna a realizována, radní ji nerozporovali a teď přijde diletant, který zastavením provozu promrhá celou investici. Toto jednání by mělo být trestné. Přirovnat to jde snad k postavené dálnici, na které kraj zastaví provoz s tím, že stačí silnice 1 třídy a kraj ušetří tak peníze za zimní údržbu. Toto není normální. A jestli jsem či nejsem kobliha, to už sem vůbec nepatří.

Původní Pražák

Jasně, investici na ministerstvu byla schválena, takže to je svaté a v pořádku. Ministerstvo tu přece vůbec není od toho, aby myslelo, jestli to má smysl nebo ne. A naopak kraj je tu od toho, aby ministerstvu rozmlouval jeho investice. Priklad s dálnici je velmi trefný: jen vypadá trochu jinak ministerstvo postavilo dálnici mezi dvěma samotami, kde stačilo opravit okresu, a teď chce, aby na ni kraj objednával prázdné autobusy, aby se to jakože vyplatilo. Ale kobliha by zavřela vedení kraje…

MaT

A jste schopen alespoň na malý okamžik třeba uvažovat o tom, že diletanti byli ti, co to před tím schválili?

Za ty prachy co ta sranda se zvedacím mostem stála by vyšlo levněji snad i to, kdyby ta trať končila ještě před mostem, železniční most se tam zrušil a od zastávky do Lužce by přes vodu lidi dopravovala lanovka…

ušatá

Jenže nikoho zde, ani na kraji nezajímá, že na konci stanice Lužec byla fabrika, byla tam vlečka a že správný a rozumný hospodář bude usilovat o nové využití areálu a pro řešení dopravy po železnici, aby se silnicím a lidem v okolí ulehčilo. A tím naopak ušetřit a to rozhodně víc než omezením pár vlaků na tratích. Silnice, jejich údržba a dopady jsou násobně dražší než provoz pár vlaků za den na železnici, včetně nákladních.
Ale jak to vysvětli třeba právníkům, kteří strašně rozumí problematice dopravy, živ. prostředí, zdravotnictví apod.?

Gwann

co tam tedy otevřete za fabriku? mezi kanálem a vltavou?

Jaaa

Fabrika využívající vodní energii nebo větší objem vody? Proto tam byla, ne?

ušatá

1.To je věc jednání státu, kraje, vlastníků budov, pozemků. 2. Hlavní činností tam byla výroba stavebnin, prefabrikátů, na obrovské ploše a něco se tam děje dodnes, ale vlečka vytrhaná. Opět už jsem psal, že na leteckém snímku najdete tam naštosovaných cca 50 vagonů v jediném dni. 3. Na konci tratě byla vykládka vozových zásilek , uhlí apod. Dále tam býval cukrovar, kam dnes ještě zbytek vlečky existuje. Takže proč nejednat s vlastníky a dále zájemci o budovy a pozemky o to, že k různým skladovým či výrobním účelům to bude poskytnuto s tím, že doprava půjde po kolejích. 4. Těsně… Číst vice »

ušatá

K tomu jen malý dotaz pro toho, kdo sem dává k takovým příspěVkům minusy.

Ona to není pravda? Pak bych rád slyšel něco o tom, že tam nebyla nákladní doprava, že ta doprava, co tam je může opět být vedena po železnici, že se zbytečně zabírá půda a volná krajina pro sklady a překladiště apod. A také co je špatného na tom, mít koncepci dopravy v souvislosti s ochranou krajiny, klimatu, zdraví atp. Co na to mínusáři. Jde jen o nesouhlas za každou cenu nebo budou kloudné námitky?

PvvS

Pár vlaků za den je k ničemu. A kdyby to bylo tak atraktivní místo, tak dneska je hodně silnej požadavek po průmyslových prostorech s dobrou dopravní dostupností. Ale to tady evidentně není.

ušatá

A uprostřed volné krajiny, na zemědělské půdě ano???? Co musí mít přednost? Nebo si každý bude dělat co chce a ostatní budou muset mlčet a ještě na to doplácet?

PvvS

Když není o to místo zájem. tak tam investor prostě nepůjde. A je mu to fuk.

Jaaa

Do té tratě je zaústěna vlečka, takže stejně smolík.

Martin

Hezký večer, pane Sůro … mne vadí zejména to, že Stč. kraj na neochotou zajistit objednání pár vlaků neupozornil Ministerstvo dopravy a umožnil tak v Lužci postavit novou zastávku a k ní od zdvihcího mostu pár set metrů kolejí. Promrhaly se opravdu nemalé finanční prostředky … a já bych se rád jako daňový polplatník dozvěděl od radních PROČ. Stavba se projektovala na SUDOP Praha, bylo k ní desítky vyjadřování a nikde nezaznělo, že nebude objednaná doprava. Toto není normální. Stč. kraj uvádí úsporu 52 milionů Kč, možná by mohl konkrétně kraj zveřejnit, jak částce vůbec došel. Ale nemyslím si, že… Číst vice »

Martin

JJ … pokud kraj nerozporoval na jednáních při projektování zastávky neobjednání provozu ( a účastnili se jak zástupci kraje, tak i ROPIDu ) tak je legitimní předpoklad, že provoz na trati bude objednán … Je diskutabilní, zda se kraj chová rozpočtově odpovědně ( rozhodně ano z pohledu krajského rozpočtu ), když svojí nečinností a předstíraným záměrem provozovat dopravu ( byť předchozího vedení) nyní umožní promrhat nemalé peníze daňových poplatníků. Jak v Kocourkově …

Martin

Nemohu posoudit, zda Stč. kraj nějak rozporoval či se vyjadřoval k záměrům centrální komise MD … pokud zde byly i jiné zájmy, pak se může stavět, byť vlakkem jezdí málo lidí … ale to jsou neveřejné a nedostupné informace…

Gwann

Bože….a víte kolik tam proplulo lodí? neví nikdo, tedy nejspíš něco blízké nule….

když jsem se tu nedávno vztekal, že zvedací most je pitomost, komplet celá ta šílenost na hořínském kanále, jak já to schytal, že ta miliardy kvůli těm lodím plným německých důchodců a také jiným, plných kontejnerů za to stojí.

a jak to dopadlo…očekávatelně. nikdo nepluje. a po vlakomosto ani nebude jezdit vlak.

super, miliarda v háji zeleném.

díky!!!!

Axel

Pane Sůro, nechcete kandidovat do krajské politiky? S takovými názory dle „selského rozumu“ byste vykonal spoustu dobrého…

To není ironie, ale myslím to jako fakt…

Lidé Vašeho typu/uvažování budou v blízké budoucnosti potřeba ještě víc než jsou potřeba v současnosti… I kdyby po sobě Babišova vláda nenechala „spálenou zemi“, tak furt zůstává kardinální problém naší vlasti, že vymíráme…

dopravak

Trošku mě zaráží, proč za Lužec neženete k odpovědnosti opravodého viníka a tím je bývalé vedení kraje. ŘVC navrhovalo jiná řešení, ale kraj trval na zachování pár kilometrů dlouhé trati, i když mu muselo být jasné, že provoz na tak krátkém ramení žádný smysl nedává. Místo toho, aby se trať rovnou zrušila, tak se za drahé peníze dělal zvedací most. Tohle je to mrhání penězi. Ne to, že teď kraj pod tlakem úspor zruší dopravu na trati, kde evidentně skoro žádní lidi nejezdí.

Původní Pražák

Protože kobliha z koblihy marmeládu nevymačká.

Martin

Myslím, že kdyby ve vedení kraje bylo předchozí zastupitelstvo, ke znehodnocení investice státu by nedošlo. Je to úhel pohledu politika … současné vedení kraje má jiný názor … ale mělo by závazně respektovat schválené projekty minulých zastupitelstev.

Gwann

ale ta investice byla nesmysl i když by tam ten šukafon jezdil co dest minut. je mi líto, vlaky mám moc rád. ale vesnice o cca 1500 hlavách, která končí tokem vltavy a dál v podstatě nic není, konec světa na jednu stranu až mělník a na druhou obříství, oboje bez spojení na lužec a důvodu kamkoliv tama jezdit nevygeneruje dost lidí na jakékoliv rozumné vytižení pendujícího šukafonu. ano, kdyby odtam vyjížděl panter až do prahy, který by se zde akorát točil, a kdyby nejezdil do lužce, tak by stál ve vraňanech zbytečně a jen čekal na obrat, pak možná… Číst vice »

ušatá

1500 obyvatel není málo a je jen otázkou, kolik z nich denně někam dojíždí. A že jich pár stovek bude. Třeba i denně 1000. A čím jezdí? Podle starosty hlavně auty!!! Pak už jen jim udělat tu dopravu takovou, aby je lákala a rádi ji využívali. Právě min. přímě vlaky z Lužce aspoň do Kralup a u u jednoho nástupiště přestup na vlak do Prahy, A jak píšete i nějaký ten přímý vlak až do Prahy by se také asi využil. Jenže s tím se nikdo nezabývá a jen ruší, čímž jde v tradici likvidátorů železniční dopravy z minulých období… Číst vice »

Qěcy

Jaký otázkou? To, kam kdo dojíždí, jsou holá fakta ze SDLB 2011 a 2021? Si na tu otázku, kam dojíždíte nepamatujete, nebo jste se sčítání vyhnul?

Gwann

ano, mít jízdní řád luzec vranany v podobě 3 vlaky rano mezi pátou a půl sedmou a další až po třetí hodině…az do devíti do večera, to je na tečku. pak je taky asi jasné…proč se tam tak moc jezdí…

stejně ale budete mít problém s neefektivnim během vozidla.

a vse to korunujete nesmyslným nápademn propojeni na Mělník. to pokud stavět, tak od Berkovic a napojit do Mělník Mlazice. víc než stavba dvou mostů a řešení trati v záplavovem pásmu by to už nestalo.

ušatá

Smysl ta trať má pro nákladní dopravu i pro možnost budoucího napojení na Mělník. Jen jaksi schází ta koncepce a logika dopravní politiky v ČR a zatajování (nebo jemněji neuvádění?)skutečných nákladů a škod působených silniční dopravou, ale i třeba leteckou a ani ta lodní nevychází moc dobře.

Gwann

s tím mělnikem fakt jdete do háje. nakreslete si propojku od berkovic obloukem a po mostě do mlazic a dejte pokoj. to by totiz narozdíl od téhle fantasmagorie mohlo i mít smysl

Gwann

a to protože, že by sloni mohli jezdit na prahu z mělníka. čili papa nesmyslné busy z ladvi v 15minuitovem a kratším intervalu, i ty začne cesty přes libeznice aj

ušatá

Nepůjdu, ale souhlasím i s tou vaší variantou.

Jaaa

Opravdový viník je ŘVC a lobbypárty rejdařů. Ale to vy vidět nechcete, hledáte si vinníka podle vaší momentální potřeby.

Nejste poctivý člověk.

Axel

Pane Gejza … doplním ad 2) Krajští politici vzešlí z krajských voleb 2020 se „nedívají jinak na objednávku dopravy“… Oni jen prostě nemají dost peněz v rozpočtu na současný stav dotací krajské dopravy (za Pokorné-Jermanové ANO/KSČM/ČSSD si dopravní dotace vzaly 25% z krajského disponobilního rozpočtu, ale letos to stouplo na 40% z rozpočtu… a změnit to jde jen obtížně neboť minulá krajská koalice ANO/KSČM/ČSSD uzavřela dlouholeté smlouvy) ad 4) IMHO hlavním malérem je (krom nynější rozpočtové krize) je evidentní další nárůst nákladů na regionální dopravu a to vlivem rozhodnutí Babišovy vlády, která zčásti dopadnou na i na jednotlivé kraje –… Číst vice »

dopravak

Tak já bych doplnil, že další díru do rozpočtu dělají nesystémové slevy na jízdném pro některé skupiny obyvatel ať už z rozhodnutí bývalého vedení kraje, nebo vlády. Prostě nejde vozit tolik lidí zdarma, nebo za pakatel a zároveň živit lokálky, kterými jezdí pár lidí.

Jaaa

Ale tato nesystémová opatření s dopady o řád vyššími tato patlalska skupinka řešit nechce.

To o nich vypovídá vše.

Daniel Jablonecký

Nebojte, na slevy dojde taky. Tohle je teprve začátek.

Milan

víte kolik má nejstarší CityElefant ještě let do konce své životnosti? Je maximálně v její půlce! Vlaky mají životnost 50 let, a právě teď v její půlce by měli projít modernizací – uvažovalo se, že by mohly dostat 2. vložený vůz, který by obsahoval právě technologie pro dnešní druhou napájecí soustavu tratí v ČR, která se má stát jedinou, ale má to háček, že pak souprava dvou 4vozových jednotek se nevleze k peronům!

ušatá

Peněz je dost, jen je dobré se podívat, kam jdou – třeba i na různé odměny, funkce, služební auta, úředníky, na přebujelou a zbytečnou silniční dopravu, ………

Gwann

peněz není dost. bude se šetřit všude. dejte s tímhle pokoj. neuvedomujete si, že vy a další vám podobní pacienti škodí vlakové dopravě víc než borecky a spol?

Jaroslav

Já tedy nevím,ale z 39miliard 6,6miliardy na dopravu rozhodně není 40% ! Nebo se zveřejněné údaje lyší od skutečných? Anebo jsem našel špatnou verzi rozpočtu?

ušatá

Pokud kraje chtějí rozhodovat o dopravě, tak musí mít k tomu neprůstřelné argumenty a výpočty a ne účelově vybrané, podle toho jak se to někomu hodí. Navíc s argumentováním pokřivenou a neúplnou ekonomikou a nerespektováním řady faktů. Jinak je to opět něco, jako špatné a neodpovědné hospodaření a tím, že si vyberou jen nějaké své soukromé názory a vydávají je za fakta na tom nic nemění. Čas ukáže a možná se to mnohým nebude líbit. A ti, co si toto vymysleli budou muset hodně vysvětlovat.

Gejza

Co je účelově vybraného na zveřejněných počtech cestujících a nákladech na dopravní obslužnost?

Jaaa

– Ignorace zcela základních vlastností koncentrické spádové dopravy (jednosměrnost a nárazovost špička – sedlo)
– Ignorace vyvolaných nákladů.

S tímhle mají šanci uspět opravdu pouze u nevzdělaných hlupáků.

xyz

– Počty cestujících jsou uváděny v součtu za oba směry.

– Zoufalosti jako Lužec, Mochov nebo Rožmitál jsou o pár cestujících i ve směru špičky.

– Vyvolané náklady? Tím je myšleno co?

ušatá

Dám takový nesmyslný příklad, ale snad vystihující – zavedu denně dva vlaky, které povedu třeba ráno a pozdě večer, takže s nimi nikdo nepojede, protože to pro lidi bude k ničemu. No a po dvouletém sčítání prohlásím, že tam s tím nikdo nejezdí, jsou vysoké náklady na údržbu tratě a na cestujícího, takže se to zruší. To jen hodně přitažený příklad principu, jak se to v praxi dělá, když se chce něco zlikvidovat.

Gejza

A k vašim vyjádřením ohledně potřebě trati Lužec – Vraňany – jediný smysl je pro návoz cestujících z Lužce na osobáky na 090. Čili buď pro dojíždění do Kralup (např. chemička na DRUHÉM konci města), nebo do Prahy (cesta minimálně na hodinu oproti 20 minutám autem). Samotná trať z Lužce přitom nevede do žádného významného cíle cest. Z toho vyplývá obsazenost spojů pár jednotlivci (i při sebelepším GVD by to nebylo o moc lepší). Lužečtí potřebují hlavně přímé spojení do Mělníka, jako spádového centra a rychlé spojení do Prahy. Trať Lužec – Vraňany neumožňuje ani jedno. K nákladní dopravě –… Číst vice »

Jaaa

Vymýšlíte ad hoc argumenty, proč něco nejde. Cucáte si z prstu.

– Ve Vraňanech mají zastavovat přípojné zrychlené vlaky směr Praha (R, Sp). Nezastavují.

– Externality přetížení dopravního systému v Praze IAD velkoryse pomíjíme.

Pokud by byla Praha co k čemu a skutečně chránila své zajmy, už by to vyvolalo nějakou kontraakci na ochranu Pražanů před zvýšeným automobilismem.

xyz

Zastavení rychlíků ve Vraňanech = ještě větší jejich zcourákovatění.

Žádná z tratí určených k redukci nepřispívá k odlehčení pražského dopravního systému (O. K., v neznatelné míře možná Čisovice – Dobříš).

ušatá

Jenže ony tam začaly na žádost obcí a cestujících zastavovat (přes velký nesouhlas pracovníků MD, drah a jiných – byla snaha o zrušení tratě jak na Lužec, tak na Libochovice) a kupodivu tam zejména od Straškova byly přestupy ve špičkách a o So a Ne odpoledne a večer třeba i kolem 20 lidí. No a to se nelíbilo, narušovalo to něčí záměry, takže se to po krátké době zrušilo a představte si, že tam ty počty cestujících výrazně poklesly a dorazilo to i to, že vlastně od Straškova o víkendech nejde odjet už později odpoledne, je tam 4 hodinový interval.… Číst vice »

ušatá

A co v minulosti cca 60 vozů denně????

xyz

Zveřejněné počty cestujících jsou dost neprůstřelné.

Mimochodem – MD by neprůstřelné argumenty a výpočty při rozhodování o dopravě nepotřebovalo?

Sova

Je smutné, že se kvůli pár tratím kde je pravidelný provoz opravdu nadstandard (Mochov, Bakov-Bousov, možná Lužec) likviduje provoz i tam, kde má svůj smysl. A lidi by ho využívali, kdyby se rozhodný bod nestanovil zrovna v době covidu a trochu se vylepšily přestupní návaznosti (Březnice) nebo odstranily dlouhé čekací doby (Mšeno).

ušatá

Souhlas.

smasska

Jakým způsobem lze „trochu“ vylepšit přestupní návaznosti v Březnici (dnes je jich tam v zásadě maximum možných), aby to způsobilo signifikantně větší využití lokálky? Copak se asi stane s návaznostmi v MB a Mělníku, pokud by se odstranily pobyty ve Mšeně? Nenapsali byste potom, že je schválně zkažený JŘ záměrně bez návazností? Opravdu je cestujících tranzitujících přes Mšeno více než těch, kteří na ten vlak přestoupí v Mělníku a MB? Samé otázky…

zdeněk

Bylo uváděno, že co by chtěli, že jede autobus z Dobříše 30 minut. No když jsi dám do googlu autem.. Zajimavé, že to vychází hodinu.. A to není zas taková špička.

Gwann

ale jasně, že to ve frekventované časy končí busem v zácpě na strakonické.

trať na Mníšek/Dobříš je dost hrůza, ale ta R4 taky výhra není.

nevím, zda by nešlo nějak rozumně zadrátovat/zrychlit úsek Vrané-Kačerov, kde by se přesedalo hrana-hrana, vozidlem s lepší dynamikou i zrychlit úsek Vrané-Mníšek/Dobříš, případně ve všední dny zrušit některé nejhorší zastávky (Klínec kupříkladu) a zkusit stáhnout jízdní dobu. protože strakonická je v zásadě zcela neřešitelný problém….v dopravní špičku. pokud se nezavedou bus pruhy až kdo-ví-kam

ušatá

Pokus si dobře pamatuji, tak jsem četl v nějakých starších dokumentech, že drátizace z Prahy do Davle měla být nějak už kolem roku 1960.

MirekP

To jste klepl hřebíček na hlavičku. Zastávka Klínec je výrazná brzda. Je naprosto mimo obydlené území, obec je 2 km lesem a zastavuje to zcela výjimečně. Ale znamená to zdržení o 1-2 min, protože přibrzdit musí. A pokud zastaví, tak je to zdržení ještě větší a ve vlhkých dnech je problém se vůbec na tom sklonu ve směru z Prahy rozjet. To klidně znamená 5 min. a totálně rozhozený takt.

Severák

Vzhledem k tomu, že Klínec v lese, tak tam skoro nic nezastavuje. Noční vlaky ho dokonce ani nemají v jízdním řádu a ani tam nezkouší zastavit.

Větší brzda jsou IMHO dva zakletý přejezdy mezi Klíncem a Měchenicema – jeden je hned za stanicí v Měchenicích, další je pak v chatové zóně za takovou skálou. Oba jsou nechráněné a vlak u nich zpomaluje asi na 30 km/h, u toho druhého je to zvlášť patrné, protože se mezi tím stihnul rozjet.

ušatá

Tam ale nestaví skoro nic!

Jaaa

Zrychlení je i bez přetrasování možné až o 1/3.

Ale to by se muselo chtít udělat z krize příležitost. Ale to né.

Gwann

PS: pokud nešlo, tak asi bohužel…bydlíte mimo prahu, tak si dojíždění prostě bohužel „užijete“

svojsin

Kdyby to bylo opravdu srovnatelné, byla by obsazenost podobná a ne že skoro všichni jedou raději autobusem…

zdeněk

Tak já netvrdím, že je to srovnatelné. Taky tu trať nikdo nemodernizoval. Neelektrizoval. A ta přední část, Zbraslav taky je lowcostově „modernizovaná“. Kdy po Praze na příměstské trati jezdí alla 810, která má 40? 50let?

Severák

Autobus to zvládne za 38 minut (Dobříš náměstí – Smíchovské nádraží). Co mám vyzkoušeno, tak to většinou stihne podle JŘ.

ušatá

Všichni chtějí jezdit z Dobříše náměstí na Smíchov? To tam není jiné osídlení, část Dobříše, jiné cíle v Praze? Co je toto stále za argumentaci?

svojsin

Bus má v Dobříši zastávek několik, což chápu, je mimo vaše vnímání:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100392_210901_310698.pdf

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100395_210901_310700.pdf
Ten je výlukový.

ušatá

A co to má co dělat s tím, co jsme napsal? Jak to s tím souvisí??
Jak je zajištěn přípoj od těch autobusů v Dobříši před nádražím, aby si mohl každý zvolit jak a čím a hlavně kam pojede?
A ještě, co má do činění více zastávek busu v Dobříši s tím, že lidé jezdí také jinam než na Smíchov a také i z následných stanic za Dobříší apod.??????

Marek Janík

Náhodou, svézt se šukafonem, vystoupit, a říct „stálo to 120K“ …. to je teprve pořádný pocit luxusu

zdeněk

Mochov má taky dálnici.. Jako Dobříš. Jen si nejsem úplně jistý, že vlak i tak není se zácpama rychlejší.

ušatá

Je a výrazně., navíc jezdí přímo z centra a po Praze má i další zastávky. Navíc výrazně pohodlnější. Tady to spíš chtělo nějaké přímé vlaky z Prahy až do MOchova a s tou novou zastávkou u centra obce.

zdeněk

52 milionů, hlavně že prohodí oknem infrastrukturu za miliardy, ne li desítky miliard.
Já je hážu všechny do jednoho pytle. Prahu + středočeský kraj.
Hlavně, že v kovidu jedou modré zóny na plno. Parkování pomalu nejdražší z velké části evropy. Samé klacky pod nohy motoristům.
A lidi nahnaní do přecpaných dopravních prostředků.
Bylo málo lockdownů. To že ty lockdowny pak taky ve výsledku musí platit.. A nestojí 52 mil.

Honza

STAN by si meli dat volebni heslo Racionalita je vice nez emoce !!! Skoda jen ze jsou v koalici s tema pip pip pip, tahle jsou nejen pro me nevolitelni 🙁

Rudolf Tuček

Můžete zkusit zakroužkovat preferenční hlasy pro stan, tim je uprednostnite před piráty. Takto už se stalo že lidé z nižších pozic na kandidátce skočily nahoru. Přemýšlím o tom uvidím koho strany navrhnou.

Kubrt

Přesně to mám taky v plánu..

Jaaa

No a já zas po tomto extempore, které jasně ukázalo, že nejde o fakta ani racionalitu, ale pouze o ego, silně zvažuju, že z důvodu STAN nebudu PirStan volit vůbec.

Pokud má být toto ta změna oproti Babišovi, tahle země padá zpátky do 90. a to už po druhý zažít nepotřebuju.

okk

😀 Bomba.

Jaaa

Mám placenou dovolenou, to si snad můžu dělat co chci, ne?

Ale OK, pokud máte pocit, že osobní podpásovky patří do této debaty, tak sbohem.

Měl jsem dojem, že máte nějakou snahu zefektivnit dopravu v ČR. Ale asi ne.

Pak holt já nepotřebuju vás, vy nepotřebujete mne. Užijte si se svým egem a přikyvovači.

Jaaa

Jejich heslo je ale „polovzdělaný je horší jak nevzdělaný“.

Jejich „racionální“ argumenty mají řadu faktických mezer.

zdeněk

Autobusy jsou jistě ekologičtější 🙂 Jasně.
Za 52 milionů jistě strašně zlepší zdravotnictví..

David

Ano, autobusy jsou při takovéto vytíženosti ekologičtější.

Tomáš

Bylo by zajímavé toto spočítat. Protože autobus, narozdíl od vlaku, většinou cestu na první stanici vykoná z garáží nebo bydliště řidiče narozdíl od vlaku, který většinou nocuje v první stanici.

bkv

A vlaková četa nocuje v tom vlaku…

xyz

Nebo naopak vlak nocuje ve spádovém městě, takže brzy ráno či později večer musí dojít k návozu tam, odkud pak pojedou lidi do toho města; na rozdíl od autobusu, který může stát „šoférovi ve vsi u baráku“.

svojsin

Autobusy často parkují v obci, ze které vyjíždí první spoj na turnusu.

zdeněk

No určitě hlavně to brždění a rozjíždění. Na každé křižovatce, zácpě. co 50m zastávce.

_Pavel_

Že těch zacpaných křižovatek mezi Trhovým Štěpánovem a Vlašimi je… 🚦🦆🐌🐛

Svojsin

Na regionove ani ř. 810 nic ekologického ve srovnání s busy E5 a E6 NENÍ! Pokud v relaci stejně bus musíme provozovat, rozdíl se ještě zvýší.

zdeněk

Ale E5. E6 bla bla, stejně jsou to jen kecy hlavně. A nové drážní motory tomu bohužel taky musí podléhat prý.. Té katastrofě.

zdeněk

No jsou to jenom kecy. Stačí se někdy podívat na reálný stav těch vozidel.. Jak kouří atd.

zdeněk

Třeba na mě funguje ERG klapka tak, že místo toho, abych jel s octavii O1 90 kou s benzínem za 5,5.
Tak u O2 jedu min 130 za 7a půl, ve vysokých otáčkách, kdy ERG už je snad zavřená. Abych si nezas.. motor.

dopravak

Vezměme si jednu ze zmiňovanaých tratí – čelákovice – Mochov. Tam jezdí autobusy čelákovice – český brod. Ty rušit nemůžete, protože nějak musíte obsloužit nácestné stanice a zároveň bus naváží lidi na vlak v ČB. Lidi z Mochova mohou použít tyhle linky a vlak tam tudíž je trošku navíc a množství cestujících tomu i odpovídá. Vlak zde nikdy celou oblast obsloužit nedokáže. Proto nechápu, proč ještě k autobusům zavádět v tak kratičkém úseku navíc vlak.

Filip Jirsák

V praxi to ovšem nejde posuzovat jenom podle názvů obcí, protože záleží také na tom, odkud a kam v té obci jedete. Vlak přijel v Čelákovicích na nádraží, od stejného peronu jel za 5 minut vlak do Prahy. Autobus aktuálně přijede na náměstí, odkud to máte na nádraží 13 minut pěšky do kopce. A pak můžete čekat na vlak třeba 25 minut, podle toho, jak to v kterém GVD zrovna vyjde. Nebo-li jste tím někoho právě vyhnal z vlaku, protože s takovýmhle přestupním časem už se mu vyplatí jet autobusem i s popojížděním v Horních Počernicích, nebo když může, pojede… Číst vice »

Tom

Z Mochova nikdo nejezdí, vlak je za vsí. Takže vlastně vůbec není co porovnávat. Z Mochova jezdí v podstatě všichni autobusem. Kraj chápu, není co řešit. (A reálně mě nevyužívaná trať bude mrzet, nevím, ale, kdo by to měl zaplatit, žádný dobrý hospodář to objednat nemůže.)

Filip Jirsák

Že nejezdí „nikdo“ není pravda.
Někteří to mají na vlak blíž, někteří stejně daleko. Někomu se vyplatí jít o 5 minut déle na vlak a nestát pak 20 minut v koloně v Horních Počernicích.
Cesta autobusem je časově delší, než vlakem s přestupem v Čelákovicích. Ale když jede vlak třikrát ráno a třikrát večer, málokomu se chce řešit, jestli má jít zrovna na autobus nebo na vlak. Takže se holt musí počkat, až se postaví obchvat Čelákovic, aby se z Mochova dalo hromadnou dopravou dojet do Čelákovic na nádraží.

dopravak

Nikdo je opravdu přehnané, ale podle sčítání cestujících je průměrné obsazení 3 cestující na vlak, slovy TŘI. Tohle opravdu nevypovídá o nějakém šíleném zájmu cestujících a je naprosto správně takové spoje neobjednávat.

Filip Jirsák

To já nerozporuju.

ušatá

To ale je skutečně cca poslední dva roky. Před tím to bylo rozhodně větší a nejel jsem v tom motoru sám (průměr byl kolem 10 lidí, někdy i více). Ale já jsem tam jezdi až těmi pozdějšími kolem 18. hodiny, takže nevím jak to bylo v odpolední špičce. To už jsem tu psal. Samozřejmě po 19, hodině na Prahu už skoro nikdo nejel, ale to je logické. A ten motor tam spát nebude. Ale to je u všech spojů podle potřeby dojíždění. Tím ale neobhajuji současnou koncepci toho, co se tam zavedlo. Jen ještě poznámku, že jsou tam stále ještě… Číst vice »

Filip Jirsák

Osobní doprava je tam obnovená tři roky a pár měsíců. Ani ten první rok to nebylo žádné terno, průměr 10 lidí si tam nedovedu představit.
K vrátnicím je to ve skutečnosti 600–700 metrů, a nejsou tam fabriky, ale pár malých provozů.

Zbyněk

A ani ta frekvence spojů není nic moc. Podle mne to bylo zřejmé už ze začátku, že to zase zavřou. Jinak by nastavili úplně jiný jř.

Filip Jirsák

Frekvence spojů byla nastavena jako špičková posila pro cesty do Prahy. Jenže špičková posila moc nefunguje, pokud jede po zcela jiné trase, i když je ta trasa výhodnější. Takže tím reálně jezdili jenom ti, kterým dlouhodobě vyhovoval jeden konkrétní spoj – a kteří si ho vůbec našli.

ušatá

Jak za vsí? K zástavbě je od stanice cca 50m a od centra – tedy návsi je to cca 600 m další zástavbou. Ale pravdou je, že tam schází ta zastávku u centra.

dopravak

Zajímavé, že ty výhody vlaku místní ani s hodinovým intervalem neviděli. Ono asi není zas tak velký problém natáhnout bus na nádraží, ne?

Filip Jirsák

Když jede vlak třikrát ráno a třikrát večer, je „hodinový interval“ trochu honosný název, nemyslíte? Požadavek kraje je, aby bus jezdil na náměstí. Takže by se musel za náměstím otočit a jet k nádraží, takže by to byla pěkná vyhlídková jízda. Navíc by se neměl kde za nádražím otočit. A do třetice, linka 662 je svázaná s vlakem na druhém konci, v Českém Brodě, takže by byl problém zařídit, aby na vlaky navazovala i v Čelákovicích. Ale až se postaví obchvat, povede cesta z Mochova do Čelákovic na náměstí kolem nádraží, pak první dva důvody padnou a snad bude motivace… Číst vice »

dopravak

Tak ještě jednou pro méně chápavé. Na Mochov jezdí podle sčítání 3 lidi ve vlaku, stačí?

ušatá

Nestačí. To je velmi slabý argument, protože to nic neříká, nevysvětluje. Třeba ale to, že to bylo špatně organizováno, nebyl průzkum mezi obyvateli, co by chtěli a potřebovali, zdali byly návaznosti a neujíždělo se, zdali byl přestup jednoduchý a krátky a dalo by se pokračovat. To snižování počtu jezdících má své důvody a často se ty důvody uplatňovaly a uplatňují cíleně. Proto je zásadní požadavek, co organizátoři udělají pro to, aby se tím jezdilo – tím nemyslím zrovna jen ten MOchov. Jak by ro asi vypadalo, kdyby všichni ti rušiči byli finančně zainteresování na využívání vlaků a počtu cestujících a… Číst vice »

Jaaa

Ne, nestačí.

V každým vlaku jedou právě 3 lidi.

Jestli vy jste dopravák, tak já jsem klavírní virtuos (umím zahrát jedním prstem skákal pes).

ušatá

Právě že šlo jen o špičkovou dopravu a jen ve všední dny. Na toto si lidi nezvyknou, stejně jako u toho Lužce. A u toho Lužce se to dělalo (podle kuloárů) právě proto, aby s tím lidi nejezdili a mohlo se to zrušit. No a vida, povedlo se, jen by bylo dobré zjistit, kdo v tom měl prstíčky a co ho k tomu motivovalo.

Rudolf Tuček

Tak z Mochova pojede do Č. Brodu tam bus staví u nádraží a vlak tam jezdí častěji.

Filip Jirsák

Takže půl hodiny nebude čekat na nádraží, ale bude sedět v autobuse. Navíc si připlatí za výlet do 3. pásma. A to se vyplatí!

Jiří Kocurek

On je autobusový motor ze 70. roků ekologičtější na kolejích než na silnici?

Vojtěch Suchan

Za prvé, ano je, výrazně, protože železnice neprodukuje ani zdaleka tolik prachu, otěru z pneumatik, nepřejíždí žáby, nezabraňuje vsakování vody atd.
A za druhé, žádná turnusová 810 nemá, nebo by neměla mít motor ze 70.let. Má tedom splňující normu stage IIIa.

Tomas

blbost. uz jen proto, ze ten autobus vazi cca polovinu toho, co sukafon a tretinu toho, co regionova

Gwann

v tomhle bych byl opatrný. železnice má nižší sklony a daleko nižší tření. autobus neroztlačíte. odbržděný vagón dost možná ano.

jinak regina má zase asi větší kapacitu než běžný bus, ne?

Tomas

v situaci, kdy se bavíme o lokálkách, které využují jednotky cestujících / denně bych vyšší kapacitou reginy moc neoperoval 🙂

Gwann

tak vy neoperujte tím, že váží to co tři busy

dopravak

A co si tak trochu zagooglit a položit fakta na stůl. Běžný autobus váží okolo 10-12t. Motorák ř.810 váží okolo 20t, což je skoro dvojnásobek. Spotřeba sice díky nižším odporům dvojnásobná nebude, ale bude pořád o dost vyšší. Jenomže ono je potřeba se zamyslet, co dál, když 810 doslouží. Motoráky typu 810 nesplňují normy a nic takového podle stávajících norem vyrobit ani nejde. Taková řada 840 už váží okolo 50t, řada 844 okolo 80t. úměrně tomu roste i spotřeba paliva. Pokud jede ten regishark, nebo spider obsazený, tak ok. Ale když ve spoji jede 10 lidí, což tady někteří považují… Číst vice »

Gwann

Mochov neobhajuju ani omylem. ani neřeším TSI. odvádíte pozornost jinam. z otázka kolik žere šukafon oproti busu tu je neefektivita oběhů na rameni s 5minutovou jízdní dobou a hodinovým či dvouhodinovým taktem…

dopravak

ne, 810 žere mnohem více, ale celé je to navíc posílené krátkými oběhy.

ušatá

Vyrobit to jde a nic tomu nebrání. Ta TSI jsou nutná zejména u koridorových tratí, ale pro místní tratě být nemusí. O tom se už jednalo.

dopravak

Aha, a kdo to tedy vyrábí?

Jaaa

„Spotřeba sice díky nižším odporům dvojnásobná nebude, ale bude pořád o dost vyšší.“ – Tak si zaspekulujeme, ale prostě to tak je, že. 😀 „Motoráky typu 810 nesplňují normy a nic takového podle stávajících norem vyrobit ani nejde.“ – Ale jde. Žádná mezinárodní norma neurčuje pravidla pro vlakotramvajový provoz a jeho mix na vlakových tratích. Ale to krásně ignorujeme a tváříme se, že současný stav české drážní legislativy je danost. Nemusí se měnit ANI JEDEN ZÁKON. „Ale když ve spoji jede 10 lidí, což tady někteří považují za „slušné obsazení“, tak je to na vlak prostě málo a takový provoz… Číst vice »

ušatá

Však ta také patří tam, kde je využitá, jinak stačí solo motor.

PvvS

Jasně vysokohorské výstupy na věčné časy a nikdy jinak.. Šplháním do schodů určitě lidi nalákáte.

ušatá

Navíc nepotřebuje zpevněnou zaasfaltovanou plochu o šíři min 9m, které se v létě klidně ohřeje na 80 stupňů, což je přímo lahůdkové pro klima i mikroklima, zvlášť když si uvědomíme, kolik takových ploch – vozovek a návazných staveb existuje. Ale pro ty, co neuznávají fyziku a přírodní zákony to nemá cenu vykládat.

Vojtěch Suchan

O jízdním odporu ani radši mluvit nebudu. Vy jste na škole neměl fyziku?

Pavel Bláha

Jaksi jste v těch vašich demagogických blábolech pozapomněl na prolévání krajiny karcinogenním roundupem kvůli vláčkům.

Vojtěch Suchan

A ten roundup je jako nutnost? Já jsem někde řekl něco o tom, jak miluju SŽ a myslím si, že dělají dráhu správně? Vegetace se dá hubit třeba párou, nebo prostě sekat. Ne všude se roundupuje, to jen vy potřebujete nesouvisející argument v prohraný debatě 🙂

Spravedlivě

V prohrané debatě? Středočeský kraj si precetl ty vaše otery pneumatik a vzal svůj plán zpět? Vy jste ten pán, co se u nás včera hadal s hospodským, že mu pivo chutná jako chcanky, hospodksej mu na to řekl ať zaplatí a pak si nadává podle libosti, tak zaplatil a dál nadaval a měl pocit vítěze? Tak jo. 😆

Gwann

otěry z pneumatik (a brzd, ale ty má vlak taky) jsou vskutku závažný zdroj znečištění ve městech.

a ten blábol pana Bláhy s roundupem, sorry jako, ale větší blbost jsem ani tady už dlouho nečetl.

dopravak

Otěry obložení jsou díky výrazně vyšší hmotnosti vlaku vyšší, než u lehkého autobusu. Ten má navíc diferenciál, takže nehobluje kola v obloucích. Nicméně máte pravdu, že jako hlavní argument to brát nejde.

ušatá

Tam jde o mikročástice z vozovek, což je úplně něco jiného a pro vznik rakoviny přímo ideální.

Jaaa

Středočeský kraj se na jakoukoli debatu zvysoka vyflákl.

Tak jako na ni dlabete vy. Děláte ze sebe mistra světa, ale výsledky za váma žádný nejsou.

ušatá

Jak jsem se dozvěděl, tak žádná jednání ani diskuse nebyly. Prost se to najednou profláklo a bylo zle.

Gwann

pokud pane Bláho nevíte, tak se roundupem stříká pšenice a řepka, aby „uzrály“ ve stejný čas celé pole….

myslím, že jste dost inteligentní, abyste porovnal m2 pešunku a polí a došel k výsledku.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nebezpeci-herbicid-zakaz-roundup.A180808_419394_domaci_zaz

takže zkuste jiný argument. protože váš blábol o roundupu je fakt na zarámování.

Rudolf Tuček

V přímé koleji je bez diskuze jízdní odpor menší ale v poloměru oblouku 180m který se na lokálkach hojně vyskytuje bych se hádal, s tím souvisí i dost výrazný otěr Fe a značné opotřebování kolejnic.

Vojtěch Suchan

U vozidla koncepce 810 jsou prudké oblouky problém rozhodně, u moderního vozidla, jako je třeba Regiocitadis a další vlakotramvaje s krátkými rozvory podvozků není poloměr 180m žádný problém. Hele já fakt nejsem advokát za stávající stav, skutečně je v týhle zemi spousta lokálních tratí na zavření, ale pokud se budeme bavit o nějakým budoucím stavu, pak považuju řeči o ekologii autobusu oproti vlaku za hodně nepovedenou demagogii.

dopravak

No to se ale bohužel pletete. Vlak je ze svého principu o dost těžší, což je pro spotřebu na zastávkovém spoji rozhodující. Ten jízdní odpor tam hraje úplně zanedbatelnou roli. Proto je spotřeba regionálních vlaků výrazně vyšší, než u srovnatelného autobusu. Nehledě na to, že vlak na 4km rameni propálí více ve stanici na volnoběh, než při jízdě.

Jaaa

Jízdní odpor je při častém rozjíždění a zastavování zanedbatelný? Aha.

Vy jste evidentně nikdy fyzicky nepracoval a ta fyzika vám ve škole asi taky moc nešla, se mi zdá. 😀

Co teda vůbec děláte? Dispečera kamionové dopravy?

Gwann

můžete mít pravdu. ale mělo by se to spočítat. já zvládnu max spočítat rozdíl valivého odporu na rovné dráze.

nevím, kdo to umí spočítat, proto nebudu soudit, ale zde je je tu spousta lidí, co má hned jasno, podle svého hodnotového zaměření. a opačný názor je na upálení, i když je podložen. protože se nehodí.

on bus taky zatáčí a tam jistě, vzhledem k tomu, že všechny nápravy nejsou řiditelné, také dochází k nežádoucím jevům….

dopravak

Pro spotřebu je rozhodující hmotnost vozidla, která je u vlaků vždycky vyšší. Krátké motoráky tak mají v podstatě vždycky vyšší spotřebu, než srovnatelný autobus. Odpor valení je sice menší, ale ten zde hraje úplně minimální roli.

Gwann

vliv má ale taky sklon. a vzhledem k tomu, že železnice má zpravidla daleko „stabilnější“ sklon, tak nedochází tolik k nutnosti nabírání výšky a jejího ztrácení, tedy proměny pohybové energie v potenciální polohovou.

je rozdíl železnice s 25 promile a silnice s 12 procenty….

dopravak

Ano má, ale zmiňované tratě nejsou zrovna v Alpách. Daleko větší vliv má hmotnost výrazně těžšího vlaku. Bus pro 50 lidí má okolo 10-12t. 810 nesplňující normy skoro dvakrát tolik. Nejmenší možný motorák je Regiospider s 50t. Fakt vám nechci brát iluze, ale vlak má na regionálních tratích opravdu výrazně vyšší spotřebu, takže argumentovat tímhle prostě nejde. Vlak začíná být efektivní až od určité velikosti, což je v současnosti dvouvozová jednotka, ideálně elektrická. Problém je, že tak velké vozidlo se na zmiňovaných tratích nikdy nenaplní.

Jaaa

A ty světoborné rovnice jsou kde?

Jaroslav

Kraj se vyjádřil,že těch uspořených 52milionů dá dá na rekonstrukci nevyhovujících autobusových zastávek tam,kde se vystupuje a nastupuje do příkopu u silnice!

zdeněk

To jsou takové ty kecy o zachování víkendového provozu.. Je to scifi. A návnada.
Re Boreceký. Ostrava Frýdlant atd. je taky cestovní rychlost 35 km/h. A to je využívaná.
UUU 52 milionů.
52 milonu do autobusových zastávek to jistě zachrání.

Kubrt

Ostrava Frýdlant je využívaná, protože vede odněkud někam, kde je hodně lidí a chtějí v tomto směru jezdit.

xyz

Ano, těch 35 je dost málo a proto se plánuje (resp. spíš odkládá) s tím něco řešit, přičemž v ose trati je dostatečný potenciál pro růst počtu cestujících.

zdeněk

no. 2030..

Fandík

Já bych to viděl jinak. Možná kdyby se jen prodloužili linky do některých zmiňovaných míst a nasadila jiná vozidla než 810 či Regionova, tak by to vypadalo jinak. Vzpomeňme na RegioJet na trati Bratislava-Komarno. Já milovník vlaku radši pojedu nízkopodlažní Sorkou než s uřvanou 810. Na těchto tratích bych si uměl představit Regio Sprintera se kterým jezdí GW train. Hned by to vypadalo jinak.

Kubrt

Například?

Jiří Kocurek

Komárno a Mochov. Bratislava a Čelákovice. Dost už!

Svojsin

Pro ortodoxní fanoušky železnice jde o to samé. Čistá nebo Paříž? Hlavně když se zkalíš !!

Jiří Kocurek

Komárno – – Wikipedie
https://cs.wikipedia.org › wiki › Komárno
Komárno (maďarsky Komárom nebo také Révkomárom na odlišení od města se stejným názvem v Maďarsku, německy Komorn) je město na Slovensku, na jihu země, …
Počet obyvatel: 33 927 (31. 12. 2018)

Kernteriér

Přesně jako Mochov. Tedy i s Kolínem, ale ten nepočítám, ten je na koridoru.

dopravak

Na Mochov jezdí průměrně ve vlaku 3 lidi, slovy TŘI. Prodloužit dále by to šlo, ale motorák by musel vysunout druhý podvozek a dojet to po silnici. Potřebujete další vysvětlení, nebo to takhle stačí?

Vašek

Dejte mi těch 120 tis. Za 40 si koupím slušnou ojetinu, 10 tis si nechám na údržbu a opravy a 70 tis. mám na luxusní dojíždění do práce a možná zbyde trošku i na ejchuchu.

_Pavel_

Jestli to nebyly tratě bez průvodčího a lidi se nanaučili jezdit zadarmo bez lístku… 🙂

Axel

???
viz smlouva Středočeského kraje s firmou ČD na období 2019-2029
„Smlouva s Českými drahami bude v režimu netto, riziko tržeb tedy ponese dopravce. “
https://zdopravy.cz/stredocesti-radni-schvalili-smlouvu-s-cd-na-10-let-cena-je-tajna-sankce-mohou-byt-az-50-milionu-32944/

_Pavel_

Na tržby jsem nenarážel, spíš na nízkou vytíženost. Ale nevím, jestli se to nějak vyhodnocuje podle prodaných lístků 🙂

Axel

A to asi ví jen České dráhy, kolik cestujících platilo standartní jízdné a kolik cestujících jelo na nestandartní (např. zaměstnanecké) jízdné

Rudolf Tuček

Z těch přenosných pokladen by mohli mít přehled kolik na kterém vlaku jelo jakých jízdních dokladu a tím pádem kolik jelo lidí.

Jiří Kocurek

Na to existuje řešení už roky. Automatické sčítání cestujících, IR čidlo ve dveřích.
A pak je tady sčítání cestujích, u kterého se doklady nekontrolují.

Tomáš Morávek

Nepopírám, že je ekonomický problém v daných regionálních tratích a že zřejmě chybí nastavení finančních mechanismů mezi státem a krajem. Nicméně zatím nevím o konkrétních krocích, o které by se kraj pokusil před rušením tratí: – přestat platit autobus tam, kde jede nebo může jet vlak – vyřešit návaznosti bus / vlak aby to lidem dávalo smysl – vybudovat záchytná parkoviště zdarma u nádraží – jinde v centrech parkování naopak zpoplatnit nebo zdražit – přesunout zastávky blíž k obci, kde je to možné – zlepšit přístupové cesty k zastávkám – zútulnit zastávky a nádraží, aby byly důstojnou bránou místem, kde… Číst vice »

Oldřich Sládek

Nikdo tratě neruší. Na řadě z nich i nadále budou jezdit nákladní vlaky členů ŽESNAD.CZ.

M19

O které z nich se jedná?

Gwann

bakov, rozmital, kourim, asi i něco na dobříš…

dopravak

Jako že by se třeba bus z Českého Brodu zakončil místo v Čelákovocích v Mochově, aby se mohli cestující svézt ty 3 km vlakem?

Myslím, že by vás místní hnali svinským krokem.

Kubrt

To fakt ty diskutované tratě nezachrání.

ZdendaP

To co píšete, zavání tím, že by to mělo vysoké náklady. Samy o sobě vysoké náklady nemusí být nutně špatně. Ale aby to dávalo smysl, musíte ty peníze utrácet kvůli cestujícím. Ne kvůli vlakům.

Pokud někde lidé dávají přednost autobusu před vlakem, patrně k tomu mají dobrý důvod. Rozhodně pak není žádoucí, ten autobus zrušit. Kdo bude mít na výběr, přesune se z toho autobusu do auta. Kdo nebude mít na výběr, tomu znepříjemníte život.

Spravedlivě

A co takhle přestat platit vlak tam, kde jede nebo může jet autobus? Nebo jaký má smysl zachraňovat dražší, výrazně dražší, velmi výrazně dražší formu socky? Autobus je taky odveze. Má ten vlak nějaký benefit, kvůli čemuž je třeba ho zachránit?

Svojsin

Stoleček přece . A dá se na něj často jít procházkou daleko za vesnici. Třeba v dešti za tmy.

Jaroslav

Autobus Mělník-Mladá Boleslav přes Kokořínsko nejezdí!Jezdí Praha-Mšeno.

Svojsin

Takový Kralovice na tom nebyly kdovíjak oslnivě ani za komárů. A to se mnohem míň používala auta.

ušatá

Víte ale, jaká byla na té trati nákladní doprava a to po svršku z roku 1903? Není to takový malý zázrak?
A sice tam bylo osobních vlaků málo (ale to bylo i na hlavních tratích), jenže byly přeplněné. Já tam pamatuji v neděli odpoledne motor + vlek, kde jsem musel stát. Přesněji – z Mladotic

MildaIV

Posláním kraje není zachránit lokálky, ale zajisit smysluplnou dopravní obslužnost.

Spravedlivě

Myslíte, ze to pochopi? Vždyť chce za desítky milionů presouvat zastavky. 😀

Axel

Přesně tak. Pro kochání se vláčky je lepší nějaký vlakový SimCity nebo modelová železnice v pidi měřítku jako je H0 či TT

Jaaa

Kterou nelze zajistit investicem do neperspektivních druhů dopravy, jako je autobus na ucpané Strakonické.

Vašek

Marně hořekovat a lomit rukama, těmi vlaky jezdí hrstka lidí, takže není jiná cesta, než je omezit anebo i zrušit. Ostatně, nejspíš si v příštích volbách zvolíte pravici a ta vždy dokázala zeštíhlet jízdní řády vlaků nejen na lokálkách, ale i na hlavních tratích.(Šípové, Římanové a spol). Mínusáři, rozcupujte mne na kusy.

Petr Šimral

Není třeba mínusovat. V současné době ale myslím nehrozí omezování provozu na páteřních tratích Středočeského kraje. Nicméně pokračující stavební čiností se může stát, že nepůjde kudy projet…

Peťa Flaška

rozbijte šotodebilům foťáky a zrušte jim internet ať je už od nich klid!!!!