Letectví

Wizz Air zavírá pražskou bázi, nechá jen tři linky

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Nízkonákladový letecký dopravce Wizz Air zavře v polovině června svojí základnu na Letišti Václava Havla v Praze a výrazně omezí počet provozovaných spojů. Z dnešních devíti linek z Prahy zůstanou v provozu pouze tři spoje: na londýnský Luton, do italského Bari a gruzínského Kutaisi. Zmizí tak například lety Wizz Airu do Neapole, Keflavíku nebo Tel Avivu.

„Po důkladném zvážení jsme se rozhodli upravit český letový plán a přesunout kapacitu na jiné linky Wizz Air s vyšší poptávkou,“ uvedl v tiskovém prohlášení obchodní ředitel George Michalopoulos. Pražským zaměstnancům firma nabídne práci na jiných letištích, kde má báze. O své rezervace na „pražské“ lety přišli i zákazníci. Firma jim podle prohlášení nabídne náhradní lety nebo kompenzaci 120 procent původní ceny letenky.

Wizz Air míval v Praze bázované dva stroje, dnes je to jedno letadlo. Postup Wizz Airu je v protikladu s kroky dalšího low-costu Ryanairu, který v Praze naopak expanduje. V říjnu 2016 zde otevřel bázi se dvěma letadly. Praha je základnou ještě pro České aerolinie a Travel Service. Wizz Air přišel do Prahy začátkem roku 2009. Využil mimo jiné pádu SkyEurope.

Celkově firma roste a rozšiřuje svou působnost. Její letadla loni přepravila přes 28 milionů cestujících, meziročně o 24 procent více. České republiky se to ale netýká. Za rok 2016 firma hlásila na letech z/do České republiky 476 tisíc pasažérů, loni to bylo 462 tisíc.

Flotila Wizz Airu čítá 88 letounů. Firma sídlí na 27 letištích v 15 zemích, nejnovější báze má v Londýně (Luton) a bulharské Varně. Společnost rovněž oznámila umístění letadel ve Vídni. Základnu v rakouské metropoli otevře v červnu. Expanduje například i v Katovicích, naopak po více než sedmi letech ukončila provoz v Brně.

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Za mě docela škoda. Asi jim na některých linkách přibyla konkurence a lidí nelita dost.

  • Dva duvody – stale vysoke poplatky na Ruzyni..
    (o Brnu ani nemluve – to si mysli ze je pupek světa a divi se ze tam „nikdo“ nechce…)
    Spousta Cechu stale „musí“ cestovat tak, ze je musí cestovka drzet za rucicku… Bezne se cestuje tak ze si letenky i hotel každý koupi zvlast a program si na miste urcuje sam/a kdy a jak se komu zrovna chce.. Navíc je to mnohem lenejsi nez s cestovkou…

    • Prostě nejsou lidi a to ani v Praze a spádové oblasti (5 mio?) aby ty linky obsadili.

      A k tomu Brnu – pojem rozlétáme Brno by sedal směle přirovnat ke slavnému rozdojíme kozla.

    • Když jedete s cestovkou, tak pokud nemáte nějaký speciální program, tak vás cestovka odveze do hotelu a potom z hotelu, ale program vám nijak neurčuje, možná pouze nabídne nějaké výletdy atd.

    • kuba:
      Tím spíše ovšem nemá valný smysl za služby cestovní kanceláře vůbec něco platit, když si cestu i pobyt naprostá většina lidí dokáže zařídit vlastními silami sama – pochopitelně kromě případů, kdy nejde o pouhé spíše „služby“ (v uvozovkách), ale o nějaká skutečná zvýhodnění klientů proti individuálnímu zajištění cestování.

  • Vzhledem k tomu, že WizzAir nedávno vytvořil bázi ve Vídni s podobnými destinacimi jako měla Praha, je tento krok logický a řekl bych že očekávaný.

    • Wizzair z Prahy:
      Kutaisi
      Reykjavik
      Eilat
      Tel-Aviv
      Bari
      Milan
      Naples
      Venice
      London Luton

      Wizzair z Vídně
      Tuzla
      Varna
      Larnaca
      Billund
      Kutaisi
      Dortmund
      Thessaloniki
      Tel-Aviv
      Bari
      Rome Fiumicino
      Ohrid
      Malta
      Bergen
      Gdansk
      Niš
      Tenerife
      Valencia

      No moc podobné nejsou 🙂

Newsletter

Partneři


Výběr editora