Automobily Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

U Národního muzea vznikne kusá tramvajová kolej a trojúhelník

Úpravy okolí Národního muzea. Autor: IPR Praha
Úpravy okolí Národního muzea. Autor: IPR Praha

S blížícím se dokončením rekonstrukce Národního muzeu se začíná rýsovat i podoba jeho okolí. Největší změnou projde prostor mezi starou a novou budovou muzea (bývalý parlament), který se svým charakterem má přiblížit náměstí s lavičkami a zelení. Proměnu dnes schválila rada města, informoval o tom Institut plánování a rozvoje Praha (IPR).

„Cílem je toto kulturně, dopravně a historicky významné místo kultivovat ještě tento rok u příležitosti stého výročí vzniku Československa a otevření historické budovy Národního muzea. Řidiči se nemusejí bát, úpravy nijak neomezí provoz na magistrále, chodci se pak konečně dočkají příjemného prostoru,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Z dopravního hlediska je nejzajímavější skutečnost, že do prostoru mezi oběma budovami budou zavedeny tramvajové koleje, jejichž napojení na ulice Vinohradská a Škrétova vytvoří kolejový triangl. Koleje přitom budou kusé, magistrálu ve Wilsonově ulici zatím přetínat nebudou.

Podle mluvčího IPR Marka Váchy jde o přípravu na budoucí prodloužení tratě buď směrem k hlavnímu nádraží nebo na Václavské náměstí. Do té doby bude moci DPP koleje využívat pro manipulaci vozidel, například jako odpočívku pro historické tramvaje.

Z Vinohrad směrem k Václavskému náměstí přibude obousměrný pruh pro cyklisty. Pro automobilový provoz se z úseku stane jednosměrka, auta tudy budou jezdit jen nahoru k Vinohradům.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Jen aby to nakonec nedopadlo jako s kusou kolejí (pozůstatkem původní tratě) v Opletalově. Praha 1 už má léta stejné vedení se stejně odmítavým postojem ke všemu tohoto druhu. Snad jednou…

  • Jak slysim IPR, vzdy me to rozcili, proc stale prosazuje upraveny ZAKOS z 60 let, … Ci zajmy sleduje? Proc stat a mesto nechce respektovat evropskou smernici o ochrane obyvatel pred hlukem a smogem?

    Co se tyce upravy toho mista, tak souhlas, to misto to potrebuje a je ostudou mesta. Take nevim proc se Praha 1 brani navratu tramvaji na Vaclavske nam., jak vyrazne by to pomohlo mestske doprave. Skoda jen, ze se neuvazuje o navratu tramvaji take k Detske nemocnici na Karlove a omezeni dopravy v danem miste, tam prechazet pres ulici je o zivot a musite jit prakticky pesky dost hlucnym a nedychatelnym mistem z IPP. Mj. pri trose vule by slo castecne magistralu dat pod povrch, je tam sice metro, ale da se mu vyhnout.

    • Myslím, že IPR v tom tomto případě musí brát v potaz také politický postoj rady města…

    • Já bych tam tu dálnici tunelem nekonzervoval. To už radši ten městský okruh, i když osobně mám o jeho přínosech pochyby – s každým novým úsekem aut ve městě přibývá. A copak ze ZAKOS prosazuje IPR?