Železnice Železniční průmysl

PPF má volné ruce k ovládnutí Škody, získala souhlas Evropské komise

Souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation
Souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Společnost PPF získala klíčový souhlas k ovládnutí Škody Transportation. Transakci oznámenou v závěru loňského roku dnes schválila Evropská komise. K ovládnutí firmy má dojít během dubna.

O souhlasu informovala Evropská komise v tiskové zprávě. „Komise dospěla k závěru, že transakce nebude mít dopad na hospodářskou soutěž,“ konstatovala EK ve zprávě. Nákup Škody Transportation prošel takzvaným zjednodušením řízení.

Nejde o překvapivý verdikt, souhlas se očekával. Škoda není natolik velkou firmou na trhu s kolejovými vozidly, aby transakce ohrozila nějak zásadně trh.

PPF získala souhlas k převzetí firem Škoda Transportation, VÚKV, Bammer Trade, Škoda Investment, finské firmy Jokiaura Kakkonen a kyperské holdingové firmy Satacoto.

Celá transakce má být vypořádaná v následujících týdnech. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz má dojít k výměně generálního ředitele a PPF do firmy pošle nového manažera. Stávající šéf Tomáš Ignačák má zůstat dál v představenstvu.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Smím se zeptat, kde jste přišel k tomu, že „nebrali dříve jak platili“?

    • Spíš kdyby Škoda dodala 380 v termínu a ne se čtyřletým zpožděním a pak odmítla zaplatit penále, jak je to od nás na západ zcela běžné, ale naopak donutila ČD zaplatit pokutu. Jedině díky naprosto nehoráznému a drzému chování Škodovky jsou 380 tak předražené.

  • Konečně budeme vědět, komu Škoda Kypr-Kajmany patří. Jestli je to dobře, těžko říct. Kellner si asi pohlídá, aby všechny zakázky pro ČD vyhrál.
    Takže v tomto žádná změna.

    • Hlavně doufám, že by mohl vytvořit lokomotivy, jednotky i vagony i pro jiné firmy než CD potažmo ZSSK.

Newsletter