Doprava ve městě Trolejbusy

Pardubice nakoupí další trolejbusy ze Škody. O čtvrtinu dražší, než byl odhad

Trolejbus 30Tr. Foto: Škoda Electric
Trolejbus 30Tr. Foto: Škoda Electric

Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) zařadí do své flotily na podzim letošního roku poprvé i parciální trolejbusy, které umožní část jízdy mimo troleje díky vložené baterii.

Za 52,8 milionu korun je městu dodá Škoda Electric. Pro plzeňského výrobce jde v krátké době o druhou zakázku na trolejbusy v Pardubicích, loni na podzim šlo o zakázku na 15 nových trolejbusů.

Soutěž na čtyři parciální trolejbusy má podobnou historii, jako větší soutěž na 15 trolejbusů. Zakázku nejprve DPMP zrušil, potom vyhlásil znovu. A cena je vyšší, než odhadovaná. Podle věstníku veřejných zakázek nejprve DPMP počítal s cenou 41,7 milionů korun, vítězná je o více než 26 % vyšší. Škoda Electric byla jediným soutěžícím.

Podle mluvčí DPMP Jitky Malinské není zatím rozhodnuto, kde trolejbusy budou jezdit. „Jde o první parciální trolejbusy v našem vozovém parku. Možnosti jejich nasazení na linky v současné době prověřujeme ve vazbě na další dotační programy na výstavbu nových trolejbusových tratí,“ uvedla Malinská.

Půjde o trolejbusy 30 Tr, které dodá Škoda Electric i do Hradce Králové. „Trolejbus je v totožném technickém provedení jako v případě Hradce Králové, má klimatizovanou kabinu řidiče i prostor pro cestující,“ řekl mluvčí Škody Electric Michal Tobrman.

Obliba parciálních trolejbusů v tuzemských dopravních podnicích roste. Na konci října uzavřel například kontrakt na 9 vozů královéhradecký dopravní podnik, minulý týden oznámila nákup škodováckých vozů Opava. Výhodou parciálních trolejbusů je především možnost nasadit je částečně i mimo trasy, které jsou pokryté trolejovým vedením.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Za třináct milionů za kus by se dal pořídit i elektrobus, který nepotřebuje trakci a provozne vychází náklady níže než u trolejbusů (viz. studie DP Ostrava z roku 2010 nebo 2011).

    • Na studii se podivam, ale opravdu vyjde levneji vystavba nabijecich stanic, recyklace/vymena baterii, prostoje pri nabijeni, nutnost baterii ve vozidle (vyssi hmotnost), jizda v kopcovitem terenu a vytapeni z baterii, atd. nez vystavba trolejoveho vedeni a udrzba?
      Nehlede na to, ze nabijeci stanice vc. baterii muze byt stacionarni i k trolejovemu vedeni.

      Ja se domnivam, ze parcialni trolejbusy maji mnohem vetsi prinos nez elektrobusy nebo trolejbusy, je to kombinace obojiho, kde se setri baterie – zkracuji se prostoje, kopcovity teren je tak zdolavan primo pod troleji, topeni baterie nezatezuje tolik a v casti trasy funguje jako elektrobus bez nutnosti vystavby trolej. vedeni.

  • pořád jich to přijde levněji jak tu arrivu při koupi tych 11 ivec LE za 50Mkč

  • Z článku to vypadá, že si kupují (o dost dražší) parciální trolejbusy a až pak přemýšlejí, co s nima obsloužit… 😀 Tak doufám, že to není pravda…

    • Myslim, ze jde o standardni obnovu nebo nakup vozu, spise premysleji na ktero linku je dat. Nemuzou jen tak nahradit doslozile vozy na ruznych linkach, kdyz chteji tyto trolejbusy vyuzit na jedne lince, ktera bude provozovana z casti mimo trolej.

      Spis me zarazi, proc se vzdy zrusi puvodni soutez, aby v nove vyhrala jedina nabidka o ctvrtinu drazsi?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora