Rozpadající se Pardubice. MHD musí z třídy Míru, její stav se zhoršil

Třída Míru. Foto: Pardubice.euTřída Míru. Foto: Pardubice.eu

Linky MHD povedou po Sukově třídě.

Pardubice od neděle přestanou vést trasy městské hromadné dopravy v centru přes třídu Míru. Její stav se natolik zhoršil, že linkové vedení bude převedeno na Sukovu třídu.

Město to oznámilo v tiskové zprávě. „Stav třídy Míru je bohužel opravdu špatný a v posledních týdnech se s nastupující změnou počasí zhoršuje. Po vzájemné dohodě jsme se rozhodli pro omezení vjezdu městské hromadné dopravy. Moc nás to mrzí, ale bohužel se jedná v tuto chvíli o jediné možné řešení,“ podotýká náměstek primátora zodpovědný za oblast dopravy Jan Hrabal (ANO 2011).

Dozvuky devět let starého sporu

Město letos opravilo část třídy od křižovatky s ulicí Sladkovského směrem ke křižovatce na Masarykově náměstí. Oprava dalšího úseku ve směru k Zelené bráně se chystá. Podle Hrabala ale město vede soudní spor se společností Syner, která v roce 2014 získala zakázku na rekonstrukci této komunikace.

„V rámci tohoto sporu se řeší, v jaké kvalitě společnost Syner dlažbu na třídě Míru a v ulici Sladkovského instalovala. Položená dlažba totiž vykazuje značné vady. K zodpovězení otázky týkající se příčin těchto vad soud rozhodl, že ustanoví znalce, který by se mimo jiné měl zaobírat otázkou řádně zhotovené ložní vrstvy, na které je dlažba položena, a to samozřejmě pouze v těch částech, kde město dlažbu samo nepřeložilo či nenahradilo betonem,“ uvedl Hrabal.

Město uvedlo, že časté opravy třídy Míru stojí spoustu peněz, které přicházejí vniveč, jelikož průjezdy těžkých trolejbusů, zejména pak v kombinaci se silnějším nebo vytrvalejším deštěm generují další a další poškození.

Dalším problémem je pak dlažba samotná, jelikož často dochází k jejímu rozlomení pod koly trolejbusů. Většinu náhradních dlaždic, které sloužily k opravám, navíc spolkla rekonstrukce třídy Míru v letošním roce. Aktuální stav je tedy neudržitelný, neustále se zhoršující a není možné nadále odkládat případná řešení,“ řekl starosta prvního obvodu Filip Šťastný.

Pro zmírnění dopadů změn bude první týden změny jízdního řádu první přestup zdarma, dosud tento bonus platil pouze o víkendech. Podobný bonus město plánuje i po zahájení dalších změn tras kvůli výstavbě severovýchodního obchvatu a plánovanou komplexní rekonstrukcí mostu Pavla Wonky Pardubickým krajem.

Tagy Dopravní podnik města Pardubic DPMP pardubice Syner
39 komentářů