Pardubice nakoupí další trolejbusy ze Škody. O čtvrtinu dražší, než byl odhad

Trolejbus 30Tr. Foto: Škoda ElectricTrolejbus 30Tr. Foto: Škoda Electric

Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) zařadí do své flotily na podzim letošního roku poprvé i parciální trolejbusy, které umožní část

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Za třináct milionů za kus by se dal pořídit i elektrobus, který nepotřebuje trakci a provozne vychází náklady níže než u trolejbusů (viz. studie DP Ostrava z roku 2010 nebo 2011).

Martin

Na studii se podivam, ale opravdu vyjde levneji vystavba nabijecich stanic, recyklace/vymena baterii, prostoje pri nabijeni, nutnost baterii ve vozidle (vyssi hmotnost), jizda v kopcovitem terenu a vytapeni z baterii, atd. nez vystavba trolejoveho vedeni a udrzba? Nehlede na to, ze nabijeci stanice vc. baterii muze byt stacionarni i k trolejovemu vedeni. Ja se domnivam, ze parcialni trolejbusy maji mnohem vetsi prinos nez elektrobusy nebo trolejbusy, je to kombinace obojiho, kde se setri baterie – zkracuji se prostoje, kopcovity teren je tak zdolavan primo pod troleji, topeni baterie nezatezuje tolik a v casti trasy funguje jako elektrobus bez nutnosti vystavby… Číst vice »

petr.r

pořád jich to přijde levněji jak tu arrivu při koupi tych 11 ivec LE za 50Mkč

Michal

Z článku to vypadá, že si kupují (o dost dražší) parciální trolejbusy a až pak přemýšlejí, co s nima obsloužit… 😀 Tak doufám, že to není pravda…

Martin

Myslim, ze jde o standardni obnovu nebo nakup vozu, spise premysleji na ktero linku je dat. Nemuzou jen tak nahradit doslozile vozy na ruznych linkach, kdyz chteji tyto trolejbusy vyuzit na jedne lince, ktera bude provozovana z casti mimo trolej.

Spis me zarazi, proc se vzdy zrusi puvodni soutez, aby v nove vyhrala jedina nabidka o ctvrtinu drazsi?