Autobusy

FlixBus začal prodávat jízdenky mezi Brnem a ruzyňským letištěm, pojede až 7x denně

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Poprvé od konce autobusů v barvách ČSA bude mít Brno od 10. prosince přímé pozemní spojení s Letištěm Václava Havla. Současně se tím rozšíří i nabídka spojení Brna a jiných částí Prahy.

Nové spoje pojedou většinu dní pětkrát denně každým směrem. V pátek FlixBus na trase vypraví 7 spojů, v neděli 6. Pojedou přes stanice Na Knížecí (v systému nazvaná jako Anděl) a Roztyly. To umožní lidem zejména z jižní části Prahy mnohem rychlejší cestu do Brna, dosud všechny autobus zajíždí na Florenc a často se cesta protáhne kvůli zacpané magistrále.

FlixBus si v jízdním řádu nechal na samotnou cestu Prahou 1 hodinu a 15 minut. Na autobusovém nádraží Roztyly je po 2 hodinách a 15 minutách jízdy, další půl hodinu má na přesun na Anděl a dalších 45 minut na letiště. Ceny jízdenek se značně liší: do Roztyl nebo na Anděl začínají na 79 korunách, až na letiště na 149 korunách.

První autobus z Brna odjíždí ve 4 hodiny, nestíhá tak první odletovou vlnu z Prahy kolem sedmé hodiny ráno. Poslední z letiště odjíždí ve 20:15.

S novou linkou na letiště není redukce FlixBusu u spojení Praha – Brno tak velká, jak se původně zdálo. Dosud zde jezdí 19krát denně každým směrem, od prosince z Florence do Brna pojede deset párů. Se započtením linky na letiště dojde k redukci na 15-17 spojů denně.

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • To je vše pěkné,ale největší problém jsou noční přílety z Kanarských ostrovů,kde po 23hodině už nic nejede ani z nádraži ani z letiště a lidé z Ostravy to je konec ,čekáte do 07 hod.ráno na první aotobus na hlav. nádraží..absolutně nevyřešené,ale kdo by z vlády co řešil pro sev.Moravu

  • Škoda, že si ve Flixbusu nevšimli, že brňáci raději lítají z Vídně než z Prahy. Taky si nevšimli, že 8.12.2017 budou v Rakousku otevírat další úsek dálnice A5 – téměř na hranice (se zbytkem výstavby se čeká na nespolehlivého severního partnera). On je docela rozdíl jet na letiště 3,5 hodiny nebo 2 hodiny. Navíc po přetížené dálnici v 1/3 opravě, nebo relativně volné cestě…

  • …kdyby to netahali nesmyslně přes centrum, tak by to bylo rychlejší, spolehlivější a tím i využitelnější. Se zastávkou na Zličíně a dejme tomu někde na jihu s malým sjetím z D0 – třeba Jesenice nebo Zbraslav. Zvláště Zbraslav má dobré a časté spojení s centrem, tedy by mohla být pro jih Prahy rozumnou alternativou. Jesenice má nevýhodu, že to není Praha. Když už chtěli na metro, tak to měli otočit na Opatově a pak po Kunratický spojce na Vídeňskou a zpátky na D0.

    • Souhlasím. Ale někdy mám pocit, že manažeři v této společnosti příliš nepřemýšlí – např.mi naprosto nepochopitelné zastavení nočního spoje z Krakowa do Německa v obou směrech, okolo 2.-3.hod. v noci když tam vůbec nic nejede někde na Zličíně. V čase, kdy v centru je provoz minimální, se běžný člověk nemá tam jak dostat..