ZSSK odhalila interiér nových vlaků pro tatranské železnice
Nové jednotky začnou jezdit do konce roku.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v podstupném odhalování nových vlaků pro provoz v síti Tatranské elektrické železnice (TEŽ). Na svém facebookovém profilu dnes zveřejnila snímky z interiéru první jednotky, která je již na Slovensku a brzy ji čekají první zkušební jízdy.
Nové jednotky Stadler GTW nabídnou celkem 91 míst k sezení a dvě místa pro cestující na vozíku. Součástí bude také prostor pro přepravu jízdních kol a kočárků, který bude v zimě sloužit hlavně pro přepravu lyží.
„Použité materiály jsou odolné vůči vandalismu, podlaha má protismykové úpravy,“ uvedla ZSSK na svém profilu. Součástí výbavy jsou zásuvky na dobíjení drobné elektroniky, Wi-Fi a také počítadlo cestujících.
Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní. Budou moci jezdit na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso i na ostatních tratích TEŽ. Maximální rychlost bude 80 km/h.
Kromě pěti jednotek ZSSK koupily i hybridní lokomotivu s elektrickým a dieselovým pohonem. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh a ovládat ji také na dálku. Celková hodnota zakázky je 38 milionů eur.
ZSSK nasadí všechny jednotky letos do konce roku pro provoz na tratích Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.
ZSSK si ponechá dvě původní soupravy 405.95, které svůj provoz ukončily po padesáti letech loni v červenci. Nasadí je zejména na mimořádné a historické jízdy, případně jako posily.