ZSSK odhalila interiér nových vlaků pro tatranské železnice

Interiér nových jednotek pro TEŽ. Foto: ZSSKInteriér nových jednotek pro TEŽ. Foto: ZSSK

Nové jednotky začnou jezdit do konce roku.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Pěkně moc. Ještě ty podhlavniky mohly být oranžové.

DJ TRAIN

desing manual zssk

Tomáš Záruba

Zase bez polic na batohy…?

medical_examiner

Kam si ti turisti mají dát krosny?

Vlado99

Na sedačky. Jako všude jinde.

medical_examiner

To ty sedačky budou vypadat…

Luboš Beneš

Moc pěkné, ten vzor na potahu je úžasný. A zaoblené čelo je lepší než ty staré hranaté jednotky. Prostě električky byly vždy kulaté -)

Aleš Petrovský

To už mají ZSSK zase jiný design manuál na interiéry?

Twix

A mají vůbec nějaký? Dunihlav, mravec, nové a rekonstruované klasické vozy… co typ, to jiný interiér 🙂

esc

Mají 😉 Všechna nová a zmodernizovaná vozidla budou mít interiér v oranžovo-šedo/bílo-černé kombinaci: https://docdro.id/HymMITL
V současnosti se s tím již můžeme setkat u Panterů ( https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_660.php ), Dunihlavů ( https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_861.php ) nebo Ampz ( https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Ampz.php ).
Jedinou výjimkou jsou právě vlaky TEŽ, které mají speciální potahy sedadel odkazující na přírodu a tradice regionu.

Juraj

Plus sa teda odlišuje regio a diaľkovka. V diaľkovej pre 2. triedu stále platí to, čo je v Bmpz/Bmz.

Vlastimil Kocurek

TEŽ skvělé, ale ostatní na Slovensku se mi nelíbí.

Leon

Stávající jednotky do krásné krajiny Tater tak nějak lépe padnou.

Chronosphere

Tak já se přiznám, že nové se mi líbí výrazně víc. Zato mi zase vadí žlutá, použitá v salónu. Ale to je jenom detail, každopádně do Tater míří asi to nejlepší,co lze nyní obstarat.👍

Leon

Předchozí jednotky na první pohled byly originální, současné působí běžně, spíš jako tramvaj.

Jan Tuhý

Stávající jednotky mi přijdou hlavně vkusnější., ty nové působí dosti lacině ( nemyslím teď interiér ).

Mattias

Když už je tam ta hrozná prostřední část, tak jsem čekal, že to bude plně nízkopodlažní vůz…

Apollo17

No v té hrozné části je pohon.,Leda,že by to někdo tahal 🙂

Jerry

První si to najdu, než napíšu kokotin. Je tam motor.

DJ TRAIN

nerealne, nieco to musi aj tahat.. je to pre siet TEZ

Azkaban

Když tak na ty tramvajovlaky koukám, tak sou hrozně ošklivé. Hlavně ty okna v gumě sou jak z roku 80.

esc

ZSSK přitom požadovala lepená okna (tak to stojí i v koupní smlouvě), jenom Stadler to nějak odignoroval…
Co se týče designu, bohužel jde o typové řešení: https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Westschweizer_Meterspurz%C3%BCge

O.K.

Zde je krásně vidět, že zvolené barevné schéma může ten dizajn krásně podtrhnout nebo potopit. Zde teda bohužel spíše to druhé. A přitom ten vlak vlastně není vůbec ošklivý.

Jinak typové řešení byly i ty první zubačky, co tam jezdily a jak na ně dneska tady všichni se slzou v oku vzpomínají jako na neopakovatelné krasavice. Dokonce i do USA se dodávaly úplně stejné (jen teda s dieslovým motorem).

Vlastimil Kocurek

Ten design není ani špatný ani dobrý, je to prostě to, podle odkazu, co jezdí na strašně moc místech, a to nevidím jako dobré. Vzhled,. usazení oken, etc. si vlastně diktuje Stadler sám, a Slovákům se podařilo nasmlouvat jen ty potahy na sedadla, ale ty jsou asi nejhezčí na světě. 🙂

Bývalý vagonář

Ta okna v gumě mají čistě praktickou funkci – dají se lehce vyměnit do 1h. Lepená okna se mění cca 1-2 dny a to za dodržení podmínky pro lepení teploty cca 20°C…

ABC

na autech jsou dnes okna téměř výhradně lepená a výměna skutečně dva dny netrvá

Bývalý vagonář

Jsem nevěděl, že se bavíme o autech…tak to se omlouvám.

David

Pestrobarevné potahy sedaček vzor BRADAVICA mě doslova nadchly! Dechberoucí!

Romino

To je ľudový „čičmiansky vzor“ v zmysle nového dizajn manuálu ZSSK 🙂
https://www.youtube.com/results?search_query=zssk+design+manu%C3%A1l

esc

Ne, tohle je „tatranský vzor“: https://docdro.id/nGqiHlc
Designmanuál na tom videu je již neaktuální a ZSSK čičmanské ornamenty přestala využívat.

David

Díky za zajímavý odkaz. Kromě designu je pozoruhodná i použitá slovenština: vypadá to, jako by to psal Čech.

PeterC.

Mozno designmanual pre ZSSK pisal Jara Cirman 🙂

Romino

Nemyslím si, že by bol neaktuálny, vozne Bmz (reko ŽOS Trnava), Bmpz a Ampz (výroba ŽOS Vrútky), idú podľa toho manuálu. Pre TEŽ sa len spravila „tatranská verzia“, čo teda som si ani nevšimol, ale vďaka za info. V každom prípade, ten design manuál je nastavený a idú podľa toho. Čo teda roky nebolo a išlo sa z každou novou (modernizovanou) sériou vozňov nejako ad hoc. Ale kým sa prečalúní všetko, zasa niečo vymysla :-). Robia to aj ČD, robia to aj iné železnice, je to nikdy nekončiaci proces….

Vojtíšek

Postupné odhalování nových vlaků? To zní jako striptýz, ale nic moc.

Chronosphere

To zní jako škodovácké promo Favoritu😃. (Pro pamětníky)

švarc

WC mají? Když jsem tam byl naposledy, tak můj 3 letý syn v té době, musel čůrat do petky 🙂 V případě, že ne, tak hlavně, že to má WIFI.

vladoca

Ani to WC mať nebude, v električke WC nebýva.

Lemmy

Jednotky jsou pro zubačku a ta jede 15 minut, to zvládnete. Jinak má provoz na TEŽ natolik venkovský charakter, že vyčůrání dítěte je možné v libovolné zastávce a vlak na vás počká. 🙂

Dominik

Má to jezdit i Štrbské pleso – Poprad Tatry, což už je delší jízda a občas i 15 minut je mnoho.

Romino

Tak hold ako v Prahe, keď Vám treba, vystúpite a pôjdete ďalšou :-). Z Popradu na Štrbské je to 1 hodina a 15 min :-). Chápme, že je to problém s malými deťmi, poznám. Našťastie toto už máme za sebou 🙂

medical_examiner

Ono obecně není jednoduché hledat v Praze záchod. Kde na cestě Smíchovské nádraží – Thákurova najdu použitelný záchod?
U nás v Litni je to legrace, protože se dá narazit na hodně křovin. Ale co třeba na Andělu?

czhunter

Na Andělu je obchoďák OC Nový Smíchov, kde jsou i záchody.

medical_examiner

Dobře, ale co náměstí Kinských?

Filias

Je to horská tramvaj. Ne vlak.

ABC

ale u autobusu je to pro šotouše děsný problém

medical_examiner

Někteří jsou šotouši i proto, že je jim v autobuse nevolno.
Například v četných zatáčkách z Dětřichova nad Bystřicí do Olomouce.

Jiří Kocurek

Kinetóza. No tak to mají problém s přepravou přes moře. Vlastně by se mohly zrušit lodě i ledadla, když pro ně to není…

výletník

I u autobusu je to občas problém – a nejen na dálnici, a rozhodně ne jen pro šotouše !!!

Jakub

U vás doma máte WC v tramvaji?

Jméno

Lyže se dávají kam ?

esc

Do držáků hned vedle nástupních dveří.

medical_examiner

Hmm, to musel vymyslet nějaký Němec…

Jakub

A kam by se jako měly dávat? Na střechu?

Jiří 24

A co tam tedy bude jezdit v přechodném období, kdy už bude trať hotová ale jednotky nebudou schváleny?

mdz

predpokladam ze stale 405.95

Jiří 24

Já jenom že to tu není zmíněno, jen to že si je nechají na posily a jako historická vozidla.

Chronosphere

Domníváte se, že nebudou jezdit s ničím, protože nové jednotky nemají ještě schválené,a staré můžou vyjet jenom jako posila? 🙄

Romino

Prečo by staré nevyšli? Nič im nie je, doteraz jazdili. Ak bude treba, vyjdú. Ale robí sa to všetko tak, aby vyšli nové a staré budú ako posila, resp. ako historická jazda. Staré navyše môžu ísť len na úseku Štrba-Štrbské Pleso a späť teda 5km. V praxi sa to robievalo tak, že po príchode rýchlika od Bratislavy alebo Prahy išli po sebe dve zubačky cca 10 min hore na Pleso, aby sa odviezla frekvencia. Teraz jedna (tá nová) bude môcť pokračovať z Plesa ďalej do Smokovca a Popradu a tá stará, ktorá pojde ako posila za ňou ostane na Plese… Číst vice »