Tak já se přiznám, že nové se mi líbí výrazně víc. Zato mi zase vadí žlutá, použitá v salónu. Ale to je jenom detail, každopádně do Tater míří asi to nejlepší,co lze nyní obstarat.👍
Zde je krásně vidět, že zvolené barevné schéma může ten dizajn krásně podtrhnout nebo potopit. Zde teda bohužel spíše to druhé. A přitom ten vlak vlastně není vůbec ošklivý.
Jinak typové řešení byly i ty první zubačky, co tam jezdily a jak na ně dneska tady všichni se slzou v oku vzpomínají jako na neopakovatelné krasavice. Dokonce i do USA se dodávaly úplně stejné (jen teda s dieslovým motorem).
Ta okna v gumě mají čistě praktickou funkci – dají se lehce vyměnit do 1h. Lepená okna se mění cca 1-2 dny a to za dodržení podmínky pro lepení teploty cca 20°C…
Ten design není ani špatný ani dobrý, je to prostě to, podle odkazu, co jezdí na strašně moc místech, a to nevidím jako dobré. Vzhled,. usazení oken, etc. si vlastně diktuje Stadler sám, a Slovákům se podařilo nasmlouvat jen ty potahy na sedadla, ale ty jsou asi nejhezčí na světě. 🙂
David
3 let
Pestrobarevné potahy sedaček vzor BRADAVICA mě doslova nadchly! Dechberoucí!
Nemyslím si, že by bol neaktuálny, vozne Bmz (reko ŽOS Trnava), Bmpz a Ampz (výroba ŽOS Vrútky), idú podľa toho manuálu. Pre TEŽ sa len spravila „tatranská verzia“, čo teda som si ani nevšimol, ale vďaka za info. V každom prípade, ten design manuál je nastavený a idú podľa toho. Čo teda roky nebolo a išlo sa z každou novou (modernizovanou) sériou vozňov nejako ad hoc. Ale kým sa prečalúní všetko, zasa niečo vymysla :-). Robia to aj ČD, robia to aj iné železnice, je to nikdy nekončiaci proces….
Vojtíšek
3 let
Postupné odhalování nových vlaků? To zní jako striptýz, ale nic moc.
Jednotky jsou pro zubačku a ta jede 15 minut, to zvládnete. Jinak má provoz na TEŽ natolik venkovský charakter, že vyčůrání dítěte je možné v libovolné zastávce a vlak na vás počká. 🙂
Tak hold ako v Prahe, keď Vám treba, vystúpite a pôjdete ďalšou :-). Z Popradu na Štrbské je to 1 hodina a 15 min :-). Chápme, že je to problém s malými deťmi, poznám. Našťastie toto už máme za sebou 🙂
Ono obecně není jednoduché hledat v Praze záchod. Kde na cestě Smíchovské nádraží – Thákurova najdu použitelný záchod?
U nás v Litni je to legrace, protože se dá narazit na hodně křovin. Ale co třeba na Andělu?
Prečo by staré nevyšli? Nič im nie je, doteraz jazdili. Ak bude treba, vyjdú. Ale robí sa to všetko tak, aby vyšli nové a staré budú ako posila, resp. ako historická jazda. Staré navyše môžu ísť len na úseku Štrba-Štrbské Pleso a späť teda 5km. V praxi sa to robievalo tak, že po príchode rýchlika od Bratislavy alebo Prahy išli po sebe dve zubačky cca 10 min hore na Pleso, aby sa odviezla frekvencia. Teraz jedna (tá nová) bude môcť pokračovať z Plesa ďalej do Smokovca a Popradu a tá stará, ktorá pojde ako posila za ňou ostane na Plese… Číst vice »
Pěkně moc. Ještě ty podhlavniky mohly být oranžové.
desing manual zssk
Zase bez polic na batohy…?
Kam si ti turisti mají dát krosny?
Na sedačky. Jako všude jinde.
To ty sedačky budou vypadat…
Moc pěkné, ten vzor na potahu je úžasný. A zaoblené čelo je lepší než ty staré hranaté jednotky. Prostě električky byly vždy kulaté -)
To už mají ZSSK zase jiný design manuál na interiéry?
A mají vůbec nějaký? Dunihlav, mravec, nové a rekonstruované klasické vozy… co typ, to jiný interiér 🙂
Plus sa teda odlišuje regio a diaľkovka. V diaľkovej pre 2. triedu stále platí to, čo je v Bmpz/Bmz.
Nový design manuál ZSSK:
https://www.youtube.com/watch?v=VdQIrLLl9L8
https://www.youtube.com/watch?v=YI4_EdymPC0
TEŽ skvělé, ale ostatní na Slovensku se mi nelíbí.
Stávající jednotky do krásné krajiny Tater tak nějak lépe padnou.
Tak já se přiznám, že nové se mi líbí výrazně víc. Zato mi zase vadí žlutá, použitá v salónu. Ale to je jenom detail, každopádně do Tater míří asi to nejlepší,co lze nyní obstarat.👍
Předchozí jednotky na první pohled byly originální, současné působí běžně, spíš jako tramvaj.
Stávající jednotky mi přijdou hlavně vkusnější., ty nové působí dosti lacině ( nemyslím teď interiér ).
Když už je tam ta hrozná prostřední část, tak jsem čekal, že to bude plně nízkopodlažní vůz…
No v té hrozné části je pohon.,Leda,že by to někdo tahal 🙂
První si to najdu, než napíšu kokotin. Je tam motor.
nerealne, nieco to musi aj tahat.. je to pre siet TEZ
Když tak na ty tramvajovlaky koukám, tak sou hrozně ošklivé. Hlavně ty okna v gumě sou jak z roku 80.
Zde je krásně vidět, že zvolené barevné schéma může ten dizajn krásně podtrhnout nebo potopit. Zde teda bohužel spíše to druhé. A přitom ten vlak vlastně není vůbec ošklivý.
Jinak typové řešení byly i ty první zubačky, co tam jezdily a jak na ně dneska tady všichni se slzou v oku vzpomínají jako na neopakovatelné krasavice. Dokonce i do USA se dodávaly úplně stejné (jen teda s dieslovým motorem).
Ta okna v gumě mají čistě praktickou funkci – dají se lehce vyměnit do 1h. Lepená okna se mění cca 1-2 dny a to za dodržení podmínky pro lepení teploty cca 20°C…
na autech jsou dnes okna téměř výhradně lepená a výměna skutečně dva dny netrvá
Jsem nevěděl, že se bavíme o autech…tak to se omlouvám.
Ten design není ani špatný ani dobrý, je to prostě to, podle odkazu, co jezdí na strašně moc místech, a to nevidím jako dobré. Vzhled,. usazení oken, etc. si vlastně diktuje Stadler sám, a Slovákům se podařilo nasmlouvat jen ty potahy na sedadla, ale ty jsou asi nejhezčí na světě. 🙂
Pestrobarevné potahy sedaček vzor BRADAVICA mě doslova nadchly! Dechberoucí!
To je ľudový „čičmiansky vzor“ v zmysle nového dizajn manuálu ZSSK 🙂
https://www.youtube.com/results?search_query=zssk+design+manu%C3%A1l
Díky za zajímavý odkaz. Kromě designu je pozoruhodná i použitá slovenština: vypadá to, jako by to psal Čech.
Mozno designmanual pre ZSSK pisal Jara Cirman 🙂
Nemyslím si, že by bol neaktuálny, vozne Bmz (reko ŽOS Trnava), Bmpz a Ampz (výroba ŽOS Vrútky), idú podľa toho manuálu. Pre TEŽ sa len spravila „tatranská verzia“, čo teda som si ani nevšimol, ale vďaka za info. V každom prípade, ten design manuál je nastavený a idú podľa toho. Čo teda roky nebolo a išlo sa z každou novou (modernizovanou) sériou vozňov nejako ad hoc. Ale kým sa prečalúní všetko, zasa niečo vymysla :-). Robia to aj ČD, robia to aj iné železnice, je to nikdy nekončiaci proces….
Postupné odhalování nových vlaků? To zní jako striptýz, ale nic moc.
To zní jako škodovácké promo Favoritu😃. (Pro pamětníky)
WC mají? Když jsem tam byl naposledy, tak můj 3 letý syn v té době, musel čůrat do petky 🙂 V případě, že ne, tak hlavně, že to má WIFI.
Ani to WC mať nebude, v električke WC nebýva.
Jednotky jsou pro zubačku a ta jede 15 minut, to zvládnete. Jinak má provoz na TEŽ natolik venkovský charakter, že vyčůrání dítěte je možné v libovolné zastávce a vlak na vás počká. 🙂
Má to jezdit i Štrbské pleso – Poprad Tatry, což už je delší jízda a občas i 15 minut je mnoho.
Tak hold ako v Prahe, keď Vám treba, vystúpite a pôjdete ďalšou :-). Z Popradu na Štrbské je to 1 hodina a 15 min :-). Chápme, že je to problém s malými deťmi, poznám. Našťastie toto už máme za sebou 🙂
Ono obecně není jednoduché hledat v Praze záchod. Kde na cestě Smíchovské nádraží – Thákurova najdu použitelný záchod?
U nás v Litni je to legrace, protože se dá narazit na hodně křovin. Ale co třeba na Andělu?
Na Andělu je obchoďák OC Nový Smíchov, kde jsou i záchody.
Dobře, ale co náměstí Kinských?
Je to horská tramvaj. Ne vlak.
ale u autobusu je to pro šotouše děsný problém
Někteří jsou šotouši i proto, že je jim v autobuse nevolno.
Například v četných zatáčkách z Dětřichova nad Bystřicí do Olomouce.
Kinetóza. No tak to mají problém s přepravou přes moře. Vlastně by se mohly zrušit lodě i ledadla, když pro ně to není…
I u autobusu je to občas problém – a nejen na dálnici, a rozhodně ne jen pro šotouše !!!
U vás doma máte WC v tramvaji?
Lyže se dávají kam ?
Hmm, to musel vymyslet nějaký Němec…
A kam by se jako měly dávat? Na střechu?
A co tam tedy bude jezdit v přechodném období, kdy už bude trať hotová ale jednotky nebudou schváleny?
predpokladam ze stale 405.95
Já jenom že to tu není zmíněno, jen to že si je nechají na posily a jako historická vozidla.
Domníváte se, že nebudou jezdit s ničím, protože nové jednotky nemají ještě schválené,a staré můžou vyjet jenom jako posila? 🙄
Prečo by staré nevyšli? Nič im nie je, doteraz jazdili. Ak bude treba, vyjdú. Ale robí sa to všetko tak, aby vyšli nové a staré budú ako posila, resp. ako historická jazda. Staré navyše môžu ísť len na úseku Štrba-Štrbské Pleso a späť teda 5km. V praxi sa to robievalo tak, že po príchode rýchlika od Bratislavy alebo Prahy išli po sebe dve zubačky cca 10 min hore na Pleso, aby sa odviezla frekvencia. Teraz jedna (tá nová) bude môcť pokračovať z Plesa ďalej do Smokovca a Popradu a tá stará, ktorá pojde ako posila za ňou ostane na Plese… Číst vice »