Zlínský kraj před železniční revolucí. Za rok má jezdit více vlaků i nový dopravce
Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy
Zastupitelstvo Zlínského kraje čeká v pondělí klíčové hlasování, které rozhodne o budoucnosti železniční dopravy v kraji. Ta se po letech
Pro ty, co ještě jezdí ve Zlínském kraji vlakem: zastupitelstvo bod odložilo na leden. Proti se projevili socialisté a komunisti. Pan Mišák se obává zhoršení kvality služeb, protože kraj nepožaduje nová vozidla. Když byli ve funkcích, tak jim regionovy a 810 nevadily, hlavní bylo, že penězovod fungoval. Další argument byl, že je nesprávné rozdělit kraj do 4 celků, že by v měl v celém kraji jezdit jeden dopravce. Měli bychom naše socialisty vypůjčit třeba Land Salzburg, kde mezi Freilassingem a Salzburgem jezdí čtyři dopravci, aby jim vysvětlili, že to dělají úplně špatně, že mnohem lepší je jeden dopravce, byť jezdí… Číst vice »
Tak v první řadě nerozhoduje opozice,ale koalice.Videl jsem to live.Pokakali se hlavně koaliční zastupitelé,kteří přišli na to,že to neprohlasuji,takže poplivejte je.No a dopadne to tak,že budou i nadále jezdit celý kraj ČD, protože je postrasili a půjdou s cenou dolů. Hezký den
Rozhoduje zastupitelstvo jako celek. Nemám potřebu na někoho plivat, stejně jako se domnívám, že nejste v pozici, abyste ostatním diskutérům přikazoval, koho mají poplivat. Pokud budou jezdit ČD s lepšími vozidly, než dnes, ať klidně jezdí. DB není zrovna vzorný dopravce a politické klima kolem nich se v Německu začíná měnit, což by mohlo mít vliv i na jejich zahraniční aktivity.
Hlavně, že se řeší Vizovice a Luhačovice. My na rozhraní JM a ZL kraje jsme biti nejvíc. Trať 340 – poslední rozumný vlak z Brna do Hradiště 19.20/a to ještě jen přes Kunovice, takže do Hradiště 2 km pěšky/. Odjezd z Veselí nad Moravou ve 21.02. Pokud tento vlak nestihnu, můžu si vzít do Hradiště taxíka za 300,- Jestliže je trať 340 Brno – Uherské Hradiště /Staré Město u Uh.Hradiště/, proč nejezdí v celém rozsahu a taky v noci?
Takže Zlínský kraj projezdí za rok skoro 800 mega za „dopravní obslužnost“ a na údržbu silnic, které potřebují úplně všichni dá 50 mega…
Nazvat to plýtvání s veřejnými penězi mi přijde jako eufemismus
Jenže ta dopravní obslužnost přepraví podstatně více lidí než autíčkáři… a pochybuji, že v celém kraji se investuje 50 mega za údržbu… 50 mega nestojí ani posypová sůl pro polovinu kraje
Kolko stoji dopravna obsluznost v zlinskom kraji Autobusova doprava zlinsky kraj od prosince 2019 – do konca roku 2028, 8 rokov. Predpokladana hodnota zakazky 10,1 miliardy Kc bez DPH. Takze rocne to mame za autobusy 1,25 miliardy Kc. https://www.kr-zlinsky.cz/kraj-posili-verejnou-dopravu-v-regionu-zastupitele-schvalili-upravu-zakazky-aktuality-15109.html Za zeleznicu platit Zlinsky kraj rocne Ceskym draha 370 mil. Momentalne chce zdvihnut objem kilometrovy nabeh o tretinu. Tak nech zo sutaze bude rocna cena 400 mil. V clanku sa hovori o 600 mil. ale cert to ber. https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-finisuje-se-soutezi-na-zeleznicni-dopravce-vlaku-vyrazne-pribude-17775/ A kolko stoji letna a zimna udrzba ciet v Zlinskom kraji. https://www.vhodne-uverejneni.cz/zakazka/letni-a-zimni-udrzba-silnic-ii-a-iii-tridy-ve-zlinskem-kraji-v-letech-2018-2022 Jedna sa o sumu 1,06 miliardy na 5 rokov. Takze… Číst vice »
Este ked sme pri tom. Tu je odkaz na jeden clanok, kde si dal autor robotu spocitat, kolko zaplatia motoristi do statneho rozpoctu a kolko z neho dostanu naspet. Pocital to za rok 2015.
https://krabice.wordpress.com/2017/09/14/fakta-dotuje-stat-auta-nebo-auta-stat-aneb-kdo-plati-blanku%CB%9D/
Podla jeho vypoctov, v roku 2015 prijmy statneho rozpoctu od motoristov boli 133,8 mild. Kc a vydavky na cesty v tom roku boli 63 mild. Kc. Takze do ciest sa vratila ani polovica toho, co sa od motoristov vyberie.
Aha a proto vlaky a busy mají dle statistik tak 8+15% podílu a auta zbytek. 😀 Fakt by mě zajímalo, jak jste přišel na to, že dopravní obslužnost přepraví více lidí než auta. To t berete podle roku 1925? Veřejná doprava dnes nemá ani 1/4 podíl. A to je ještě hodně… na západě často nemá ani 1/5.
A kdo by to tak přbral když v ČR jsou 4 dopravci a z toho 2 jezdí jen dálkové tratě a 1 nemá dostatek vlaků 😂😂 zbývají jen ČD
Taktéž doufám, že zlínský kraj má požadacek na nové soupravy a nedá zakázku českým drahám s jejich EJ 460. Je to obrovská ostuda i v součastnosti, když ze slovenska přijede moderní nízkopodlažní Elefant a pak lidé musí přesednout do špinavého vlaku na pokraji životnosti. Pokud by ale drahy nasadili nové nízkopidlažní jednotky nejen, že by se cestovalo pohodlněji, ale zkrátil by se čas dojezdu. U Sp které jezdí mezi Olomoucí – Vsetínem/Střelnou je toto už nutnost. Příjde mi zbytečné, aby vlaky zastavovaly na každé zastavce kde nikdo nevystupuje a ani nenastupuje. Takto by si lidé mohli zmačknout tlačítko pro výstup… Číst vice »
city elefanty někde zastavují na znamení?
V Ostravském S3 když jezdí jako náhrady za RegioPantery, tak zastavují na znamení.
sharky taky zastavují na znamení i trolejbusy ve zlíně.
Ze Slovenska možná občas přijede něco zdánlivě modernějšího, realita je na Slovensku však velmi podobná té české…
A to se někomu vyplatí pořizovat nové soupravy na 4 roky?
Já si myslím, že by v zadání měl být automatický požadavek: Nové soupravy. Jestli že chtějí zlepšit kvalitu cestování, tak to něco stojí a ne preferovat nejnižší cenu za ojetiny. Ale zřejmě místní úředníci se domnívají, že lze lacino získat úroveň cestování i se šrotem. Je to jako by požadovali do nemocnic staré bazarové přístroje,kvalita nekvalita, hlavně že je to levné.
Takto se domnívají i státní ouřadové. Hlavním cca 90% kritériem je cena. Těch zbylých deset procent je radost, že to nemají ČD. Ale psssst, to se zde neříká.
Otázka je, proč by měli státní úředníci chtít dražšího dopravce s dražším jízdným? Aby lidem pustili žilou a mohli se tam vozit zadarmo režisti? Tak to asi né…
Patriku, ty rezikari ti leží hodně v žaludku. Závist je mocná. Se divím, že ti nevadí poslanecká kantýna a jiný urednicky benefity. Ty jsi asi hodně ukrivdenej úřednicek …
Tak především jsme spolu husy nepásli, Jirko! A režijky (nikoliv řeziky) nezávidím, za pár let stejně k ničemu nebudou.
Mám obavy, že budou, páč pokud byste ráčil vědět, režijek je asi 200 000… kolik z nich jsou pro ČD? desetina?
Poslanecká kantýna nevadí hlavně 4% voličů, co volí Kalóska a další drobotinu
Vy jste fakt s těma režistama už trapní… kolik je na Zlínsku režistů? 1% všech přepravených? Možná považujete za režistu každého, kdo neukazuje papírovou jízdenku, tak to pak jo… A mimochodem, drtivá většina „režistů“ nejsou zaměstnanci ČD, ale jiných společností, státních orgánů atd. atd. … Je to jako byste poslance nazýval režistou.
Poslanec ve vlaku ?? To je které pokračování Star Wars ??
3x jsem potkal Klašku (KDU) ve vlaku z Prahy do Brna a jednou Seďu (ČSSD).
To Btee je doufám překlep, i kdybych sečetl Btee285 a Btee289, tak by to na počet sotva vyšlo.
Valašské Meziříčí – Vsetín ve špičkách dohromady půlhodina (dvě linky po hodině)?
Tipoval bych buď setrvání Bdmtee a nebo výměnu za Bdtee276 – snad autor článku upřesní 🙂
ČD za rok přijdou o linku Brno-Bohumín. Tím se uvolní kupa vozů Bee, tipuju, že se část přesune na Brno-Šumperk-Jeseník. A z této linky se uvolní Bdtee276, které vystačí na provoz Přerov-Břeclav.
Ještě to Dečko by mohli ČD vzít, jinak za soukromníka velka spokojenost, turisticko-lázeňská města si nezaslouží šrot ČD..
A určitě tam žiješ abys něco takového mohl tvrdit.
Já jo a 810 tady několik let odmítá i kraj, takže cokoliv bude lepší. A jelikož ČD tady stejně nechtěli jezdit, tak tu budou DB
Já tam teda žiji. Do Luhačovic z Újezdce kdysi jezdila Regionova, teď to vyměnili za 810. Z Uh. Hradiště do Bojkovic jezdí Regionova, ve špičce s připojenými vozy 010. Jediné kvalitnější vlaky jsou rychlíky Praha – Olomouc – Luhačovice linky R18, kde jezdí exrakouské vagóny a pak Regioshark na večerní rotaci Staré Město – Uherský Brod.
Ad Luhačovice: Otázka je, zda by kvalitnější (ale tím pádem i kapacitnější) vozidlo našlo více pasažérů nebo by jezdilo stejně lidí a platby by stouply…
No a před ní zas 810, 842, 850, 830, ale to už jsem v polovině 80 let
Omyl, ex-rakouské Bmz od nového GVD do Luhačovic nejezdí. Kmenová souprava má jiné složení, pár Bmz je psaných na posily jen do STM…
Ono to k tomu asi směřuje, ČD mají díky kraji nová vozidla a teď nevědí, co by za ně po kraji chtěli. Naštěstí už se kraje poučili a do budoucna si budou vozidla z dotací pořizovat pro sebe a hledat pouze dopravce, tak se nebude opakovat, že je bude státní moloch držet pod krkem.
Pekna ptakovina. Prave turisticko-lazenska mesta potrebuji celositove jizdne a jak je z textu videt, tak urednici kraje diky sve tupe omezenosti jeste neprisli na to, ze koleje vedou i za hranice kraje. 😛
Celosíťové jízdné je věc ministerstva, tak tam si běžte stěžovat. Proč by kraj kvůlitomu měl platit dražšího dopravce.
Kilometrický tarif neurčují ČD
Obyčejné jízdné ČD dle tarifu ČD Tr 10 (mmch o cca 20% dražší než obyčejné jízdné GWTR) neurčují ČD? A kdopak vám to nablábolil?
Změny tarifu TR 10 jsou zveřejňovány vyhláškami v PTV
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Ministerstvo/Prepravni-a-tarifni-vestnik/Prepravni-a-tarifni-vestniky-2018
Až na to, že to pouze vydávají, ale nikde se tam nedočteme, že výši obyčejného jízdného vnucuje ČD ministerstvo a že je nutí každoročně zdražovat
a proč by zlínáci měli pořád dotovat pragocentralismus? Podívejte se kolik zaplatí zlínák za cestu přes dvě dědiny a kolik pražák do tych luhačovic.
Jaký pragocentralismus?
Dan Ťok (* 4. března 1959 Uherské Hradiště)
Uherské Hradiště je město ve Zlínském kraji.
já jsem psal něco o ťokovi?
ne ale o pragocentrismu… tak jen abyste věděl kdo to v té Praze řídí…
Primátor Hřib Satan nar. Slavičín – Zlínský kraj)))
Prazaky jsem tim vubec nemyslel. To je nejaka paranoia ?
asi stejná jako režisti…
Já mám obavy, že spoje Luhačovice – Pha, Ostrava – Pha, Žilina – Pha, Břeclav – Pha opravdu nejsou primárně určeny pro Pražáky… není to nic jiného, než návoz Moraváků za prací a studiem do Prahy.
riziko tržeb plně na straně kraje? a jeje.. takže dopravce na to bude moc kálet z vysoka, protože mu bude putna jestli vozí vzduch nebo zaplněný vlak..
Přesně pro tohle je současný systém liberalizace osobní dopravy naprostý omyl a blábol. Nelze jezdit v současné době komerčně a vydělávat. To z podstaty prostě nelze. Náklady na jeden vlak jsou větší než příjmy .Tečka.Takže ve výsledku se soutěží jen délka a barva sukně vlakušek… A aby se ušetřilo několik milionů korun, zlikvidujeme za několik miliard vlastního celosíťového dopravce a dosadíme dceru jiného ( tentokrát německého, ale to je jedno, my jsme to schopni dát i hotentotům) státního dopravce . My jsme fakt idioti, tenhle národ…
To máš naprostou pravdu,je vidět že ti pánové od stolu o tom ví velmi málo.Aspoň kdyby se přišli podívat na jednu třeba měsíční výluku, jak to tam vypadá. Aby něco o tom provoze věděli a samozřejmě budou ti dopravci mít ty samé krámy akorát to bude mít wifi a dostanete trochu vody zadarmo. A co tak zajištění vlaku na dálkový stop.Co kdyby náhodou? Určitě jim při tom blázinci taky nějaký fíra projede návěstidlo i s těma lidma.To že tam jsou staré 810,to má ekonomické důvody.to jezdí skoro zadarmo.Státní korytka prodavají státní firmu,bohužel.To není liberizace ,to jest aby se Jančura ,Leo… Číst vice »
Pokud chce státní sektor na kolejích dceru DB, tak bych zvážil, zda nestojí za úvahu prodat celou republiku. Budeme další spolkové země. Nebudeme potřebovat tisíce zbytečných úředníků, poslance, senátory. Prebereme fungující zákony a konečně začne růst i kupní síla obyčejných pracujících. Když liberalizace, tak zacněme v nevydelecnym sektoru zbytečných státních zaměstnanců. Tam je ta černá díra.
Kdyby o nás Německo stálo, tak bych do Spolkové republiky podal přihlášku hned zítra.
Tohle by šlo nazvat kolaborací.
A kdo si myslíte že ty zbytečné státní zaměstnance nabírá ?? No vaše volená elita, oni si tam sami nesednou na ty křesla…. Podejte přes politickou stranu návrh zákona, který bude legislativně průchodný a ušetří úřednická místa, pak se na to můžeme podívat. Plácání, kolik jich je navíc za stavu, kdy Babiš a spol. vymýšlí další nesmyslné zákony, rozdává slevy, je dost nedůsledná metoda měření výkonnosti státu.
A nebyl by tedy k dispozici návrh jízdního řádu 2020, aby to bylo trochu přehlednější?
spíš podrobný řazení vlaků, jestli na 305 nechají 810, tak ten takt nemusí zvyšovat. Nechme se překvapit co bude v pondělí na jednání.
Přesně tak. Jeden odstavec s návrhem jízdních řádů by byl přehlednější než snaha rozplést složitý uzel linek. Řada krajů dělá výběrová řízení, či jednodušší tržní konzultace, ale návrhy jízdních řádů pro věřejnost zpravidla nejsou, ale existovat musí. V Ústeckém kraji jsem neobjevil JŘ nikde, v pardubickém u tratí 024/5 taky ne, ve zlínském se dají najít u některých obcí (podařilo se mi najít tratě 280+283, 281, 303, 341 a část 340 (Veselí-Staré Město), zpravidla však nejasného stáří.
Mrkněte do mailu, jestli používáte ten, co zde uvádíte.
tož ten kroměříž-zlín(vizovice budou jezdit regionovy místo sharku? A na ten valmez jak čd můžou být drahý, když mají sharka zadarmo. Mně se pění krev jak čtu slovo čd.
Zadarmo?
Přesně tak, díky přičinění kraje mají nová vozidla skoro zadarmo a teď se snaží kraj držet pod krkem. Holt příště dotovaná vozidla jedině do vlastnictví kraje, aby se takhle žádný dopravce nemohl chovat.
Zjistěte si fakta, než napíšete absolutní bláboly. Regiosharky pro Zlínský kraj stály ČD 230 milionů z vlastních prostředků. Dotace ROP Střední Morava pokryly zbylých 40 %. Náklady na trakci a servis jsou taky na jiné úrovni, než třeba v případě Regionov. Takže ono to tak úplně zadarmo asi nebude, že…
jéé prominte, já jsem zapomněl, že čd mají vlastní prostředky které dostaly asi z afriky a co je nám do toho, že před dvouma rokama jim praskla hadice na cucání wc ze sharku, když předtím cucaly odpadní vodu z regionovy, ale pracovník to svali vše na sharka a kraj, že?
luke- zapomněl jsi dodat, že k dotacím ještě byly peníze z veřejných zdrojů, my zištujeme fakta a ještě zjistíme, že čd vykazovaly na udržbu sharků i udržbu na railjety……
Za to, vy komiku, si asi myslíte, že Arriva, RegioJet nebo Leo jezdí za své peníze…chacha. NEEXISTUJE NEDOTOVANÁ osobní doprava na železnici. Buď jezdí v závazku nebo ji , podobně jako teď Leo a Jančuru, zachraňují dotace za studenty a důchodce cca půl miliardy měsíčně. Vy jste skutečně kulturní vložka tohoto serveru. Většího lunatika by tady člověk nepohledal..
Když chcete někoho poučovat, zkuste začít u některých faktů.
1. Například veškeré dálkové vlaky v DB bez dotací
2. Objem kompenzací do září letošního roku 250 milionů korun celkem všichni železniční a autobusoví dopravci. I v tomto objemu byl RegioJet v zisku.
1. Bavím se o tratích SŽDC, 2. Ano, je to vidět na účetních závěrkách 🙂
Tak si najdete výročku za 2015:-)To, že se bavíte o tratích SŽDC, jste nikde nepsal.
A vsimate si tam toho drobneho rozdilu v cene jizdneho a kupni sile obyvatelstva ? Pritom naklady na energie obdobne a ceny novych vlaku diky vetsimu mnozstvi odebranych kusu obvykle znatelne nizsi…
Všímám. Také si všímám, jak ČD dělají vše proto, aby náhodou na slevu z ceny nových vlaků nedosáhli a pěkně to nabagrovali zase do Škodovky. Viz poslední tendr na EMU. Prague Lions se už těší:)
Nevim proc se to stale cpe Skodivce, ale muze tam byt i politicke zadani. Pokud tam nebudou kupovat CD a delat pro Skodu overovaci provoz, tak bude mit Skoda problem s prodejem i jinde. To by znamenalo omezeni vyroby a naklady s tim spojene se urcite nebudou sanovat z miliard danenych na Kypru, nebo kde to ted je, ale pujde to opet na vrub danoveho poplatnika… To je jen laicka uvaha, nikoho z niceho neobvinuju. 😉
To je marný. Ono by stačilo, aby se kupovalo za běžné ceny.
A také musíte říct jaké mají naklady na energie, a za DC a kolik stojí v německu jizdenka ve srovnání s českem.
flatt1- tady je diskuze o sharku, kolik jich má RJ a leo? něco mně tady uniklo pane dokonalí a odpovídejte kolik té udržby se přelilo na to pendolíno? Nebo vy neděláte v dopravě a neznáte co se v opravárenství děje, ještě, že nemáme nákladní vozy s kotoučovýma brzdama.haha.
A my jsme kdo ? My jsme mafie ? 😀
Pekne hloupy napad… Kdyz pominu to, ze by si kraj nejdriv musel zaplatit 100% ceny, tak vseobecne plati, ze urednici a politici jsou ti nejhorsi hospodari. To by to dopadlo…
Tak v tom případě je třeba veškeré výkony přidělit efektivním soukromým dopravcům a neefektivní státní moloch řízený úředníky zprivatizovat.
Neznam efektivniho soukr. dopravce. Prozatim zde byla jen videt snaha o privatizaci zisku a socializaci ztrat. Viz napr. snaha najednou presunout ztratove cinnosti, ktere dnes zajistuji CD pod SZDC, aby to pro soukromnika nebyla financni zatez (u CD to nevadilo). Na SZDC to zvladnou, protoze se to zadotuje jinou cestou a jeste se budeme placat po ramenou, jak nam to vyslo a soukromnici jsou efektivni… Inu privatizace po cesku.
kraj si zřídí s.r.očko, třeba zlínská doprava a pozná, že čd okradl i kraj a stát. Jen šotouši by to mohli vystopovat pohyb té techniky.
?
To byste čuměl kolik provoz sharka stojí dělám u toho, no jo diskuse, kecalů plno ale nikdo neví jak to je dooprady…
a co kdyby ste začal šetřit nebo jste za to placený? Tak zrušíme sharka a dovezeme do zlínskýho kraje regionovy. Nejdříve auditora na vás.
Tak tolik nehul a nebudeš mít napěněnou krev… kdoví z čeho to máš!